hirdetés
hirdetés
hirdetés

Leépít a BBC World Service

Takarékossági okokból újabb idegen nyelvű adásokat szüntet meg a BBC Világszolgálata. Ez érinti a dolgozói létszámot is, nem hivatalos közlés szerint a 2400 dolgozó közül 650 embert küldenenek el.

hirdetés

Takarékossági okokból újabb idegen nyelvű - köztük kelet-európai - adásokat szüntet meg a BBC Világszolgálata, amely sok más külföldi adással együtt már felszámolta magyar nyelvű műsorszolgáltatását is.

A BBC kedd este - egyelőre nem hivatalosan - közölte emellett, hogy igen jelentős leépítések is várhatók a World Service-nél, amelynek 2400 munkatársa közül az előzetes bejelentés szerint 650-et szélnek eresztenek.

A hivatalos bejelentés a következő két évre tervezett intézkedésekről várhatóan szerdán hangzik el, de a BBC kedd esti értesülései szerint a takarékossági lépéseknek várhatóan a szerb, az albán, a macedón, valamint a karibi térségbe sugárzott angol és az Afrikába irányuló portugál nyelvű adások esnek áldozatául.

A leépítéssel a BBC vezetése évi 46 millió fontot (15 milliárd forintot) kíván megtakarítani.

A BBC 1932-ben alapított Világszolgálatának jelenleg évente 272 millió fontos működési költségeit eddig teljes egészében a brit külügyminisztérium fedezte, ám a tavaly májusi választásokon hatalomra került konzervatív-liberális kormánykoalíció októberben bejelentette, hogy a súlyos költségvetési helyzet közepette elkezdett általános megszorító program részeként a World Service finanszírozását áthárítja a BBC-re.

A BBC Világszolgálata 2005 végén bezárta a magyar, a bolgár, a horvát, a cseh, a görög, a kazah, a lengyel, a szlovák, a szlovén és a thai szekciót.

Nigel Chapman, a World Service akkori igazgatója a lépést annak idején azzal indokolta, hogy a kelet-európai adások a hidegháború idején "a szabad, független információ jelzőfényei voltak", azóta azonban ezek az országok átalakultak, sok közülük az EU tagja lett, a független média virágzik, valós választási lehetőség van a tévék és rádiók között.

Ebben a helyzetben a World Service hallgatósága csökkenni kezdett: a kelet-európai országokban a megszüntetés évében már hárommilliónál is kevesebben hallgatták az adásokat, jóllehet még öt évvel korábban is csaknem hétmilliós volt a hallgatói tábor - fejtegette annak idején a World Service igazgatója.

A BBC akkoriban cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy a megszüntetett kelet-európai adások a nem sokkal később elindított arab nyelvű BBC-hírtelevízió finanszírozási igényeinek estek áldozatául; az akkori hivatalos megfogalmazás szerint a felszámolt rádióadások "a prioritások átrendezésének" jegyében szűntek meg.

Mint arról beszámoltunk, a BBC online divízióját is érinti a létszámleépítés, ott 350 embert küldenek el.

 

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

hirdetés
hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!