hirdetés
hirdetés
hirdetés

Látszott, hogy van perspektíva

A reklámügynökségek szakembereinek ízléséhez alakította Németh Ildikó főszerkesztőként a Kreatívot, akik nem vették jó néven, ha a kevésbé sikeres munkáikon élcelődtek.

hirdetés

Hogyan kerültél a Kreatívhoz?

Az MTI-nél gazdasági témájú kiadványokat szerkesztettem, mellette a Geomédia újságjaiba, köztük a Kreatívba írtam cikkeket. Kepes András távozása után az akkori kiadó ügyvezetőjének felkérésére kerültem a lap élére 1994 elejétől 1995 közepéig.

Németh Ildikó <i>(Fotó: Egyed Péter)</i>
Németh Ildikó (Fotó: Egyed Péter)
Azóta mivel foglalkoztál?

A Magyar Rádióban dolgoztam hírszerkesztőként, majd nyolc évig egy közéleti hetilap, a Tallózó főszerkesztője voltam. Jelenleg saját médiacégben dolgozom, kiadványokat szerkesztek.

Mi jellemezte akkoriban leginkább a piacot?

Akkoriban kezdett kialakulni a reklámpiac, kevés volt a szakember, de látszott, hogy van perspektíva az iparágban. Mivel a Kreatívnak nem volt versenytársa, ezért hamar népszerű lett, különösen a reklámügynökségek szakemberei lapozgatták szívesen. Mi pedig jórészt hozzájuk igazítottuk a lap tematikáját. Ügyelni kellett arra is, hogy a szakmai szövetségekkel jó kapcsolatban legyünk. A tartalomgyártók közül senki sem volt főállásban. Kis stábbal dolgoztunk, egy állandó szerkesztője volt még csak a lapnak. Nem voltak szakújságírók, akkor frissen végzett közgázosok és az én szakmai ismerőseim közül kikerülő gazdasági újságírók írták a cikkeket. Legjobb tollú újságíróm és egyben nagy kedvencem Tóth Levente volt, aki ma a Népszabadság megbízott főszerkesztője.

Mi a legviccesebb emléked a főszerkesztőséged idejéről?

Citrom rovatunk osztotta meg leginkább az olvasókat. Az aktuális reklámok közül kiemeltünk egy-két kevésbé sikereset, és elemeztük azokat. Egyfajta színfoltnak, játéknak szántuk, de természetesen nagy sértődések lettek belőle, mivel az érintettek túl komolyan vették. Nagy nehezen beláttuk, hogy ennek még nincs itt az ideje, és többhavi kísérletezés után beszüntettük a rovatot. Nem akartuk magunkra haragítani az ügynökségeket.

Mennyit változott a lap azóta?

Kezdetben évente hat lapszám jelent meg, majd pedig tíz. Az induláskor az újság mindössze 22 oldalon jelent meg. Utcai terjesztése nem volt, az éves előfizetés 1800 forintba került. Akkor a Kreatív Világ címet viselte, és nemzetközi marketingkommunikációs szaklapként határozta meg magát. 1994 végén, 1995 elején eltűnt a Világ, és maradt a Kreatív, úgy gondoltuk, hogy ez markánsabb, komolyabb cím. Mindenféle tekintetben fényévnyi a távolság az akkori és a mai Kreatív között, és ez így is van rendjén.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A flamand szélsőjobboldali párt plakátjait használta fel projektjéhez a menekültekkel foglalkozó belga szervezet.

Steve Wozniak a CIB Bank által szervezett Novathon konferencián tart előadást.

A Winestone Étterem Instagram-kommunikációját nyerte el az online marketinggel foglalkozó ügynökség.

Bo – Live Branding Agency néven folytatják, és egy 27 Names nevű nemzetközi hálózathoz is csatlakoztak.

Nem igazán sajnálják azt, aki emiatt távozott. „A követők fontosak, de a szeretet fontosabb" – állítják. 

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés