hirdetés
hirdetés
hirdetés

Láthatatlan kötelék

Szokatlanul szoros kapcsolat a Carnation és az Ab&c Target között

Szakmai körökben hosszabb ideje kering az a pletyka, hogy a Microsoft online szolgáltatásait értékesítő Ab&c Target sales house szoros viszonyban áll a médiavásárlással is foglalkozó Carnation online ügynökséggel. Sokak szerint az információ legbiztosabb igazolása, hogy a híreszteléseket eddig egyetlen szereplő sem cáfolta hivatalosan. Mi utánanéztünk, de nem találtunk cáfolhatatlan bizonyítékot, ráadásul mire olvasóink kézhez veszik a lapot, már vélhetően aláírták az Ab&c Target eladásáról szóló szerződést.
hirdetés

„Kevés szerencsétlenebb helyzet van, mint médiavásárló és médiaoldalon egy kézben tudni cégeket. Mondjuk úgy, finoman szólva, hogy nem megbízható. Sem az ügynökség szakmai munkája, sem a médiatulajdonos független hozzáállása. Jó lenne, ha ezt valaki kiderítené, mert nekem, mint értékesítésben versenytársnak, erősen szúrja a szemem…” – írta az Egysaleses nevű kommentező a Rabbit online médiablogon még 2007 végén annak kapcsán, hogy többen is utaltak arra, hogy mintha szokatlanul szoros kapcsolat lenne az egyik vezető hazai online ügynökség, a Carnation és egy frissen indult sales house, az Ab&c Target között.

Amikor a felmerült kifogásokról kérdeztük az online piac és az ügynökségek képviselőit, a konkrét esettel kapcsolatban nem voltak hajlandóak véleményt mondani, csak általános érvényű kijelentéseket tettek. „Ha egy ügynökség és egy sales house között tulajdonosi összefonódás valósul meg, az óriási bizalmatlanságot szül a piacon. A többi ügynökség nemcsak attól félhet, hogy pénze áttételesen a versenytárshoz kerül egy ilyen sales houseszal együttműködve, hanem attól is, hogy a szóban forgó ügynökség munkamódszereibe, üzleti titkaiba is beleláthat. Nem beszélve arról, hogy valószínűleg az illető ügynökség ügyfélköre sem szakmai alapokon nyugvó munkát kap ügynökségétől” – foglalta össze a felmerülő problémákat Weisz Attila, az OMG digitális igazgatója.

Közös ügyfelek nyomán
A tavalyi év egyik legfontosabb történése az online hirdetési piacon a Google és a Microsoft magyarországi megjelenése volt. A Microsoft felületeinek, egészen pontosan a Hotmail, a Live Spaces és a Messenger reklámfelületeinek kizárólagos értékesítését egy frissen alakult cég, az Ab&c Target (cégneve szerint Ab&c Media Sales) szerezte meg.

A témával kapcsolatban nevüket elsősorban álnéven írt blogbejegyzések kommentjeiben és folyosói pletykákban vállaló piaci szereplők akkor kezdtek azon gyanakodni, hogy a Ab&c Targetnek valami köze lehet a Carnationhöz, amikor sokan észlelték, hogy az Ab&c Target hírlevelei a Carnation levelezőszerveréről mentek ki. Mariánovich Félix, a cég ügyvezetője szerint azonban mindössze arról van szó, hogy a Carnation egy bárki számára hozzáférhető és megrendelhető, Emailpower elnevezésű szolgáltatását vették igénybe a hírlevélküldéshez. Az Emailpower szoftvert a Carnation az elmúlt két évben több mint húsz cégnek értékesítette. Többek között az Erste Brókernek és a Honda-nak, legutóbb pedig a Raiffeisennél nyertek vele kimondottan hírlevél- menedzsmentre kiírt tendert – tudtuk meg Szabó Eriktől a Carnation kereskedelmi igazgatójától.

Azt ugyanakkor Marianovich Félix sem cáfolta, hogy kezdetben valóban a Carnationtől bérelték irodájukat és informatikai infrastruktúrájukat. Arra a kérdésünkre, hogy bevett szokás-e, hogy a cég másoknak bérbe adjon irodákat, Szabó Erik azt a választ adta, hogy ez a Microsoft ügynökségeként megtérülő, racionális üzleti döntés volt, amire korábban is volt már példa, és a jövőben sem állnának el hasonló üzleti lehetőségektől.

A Carnation és a sales house közötti állítólagos kapcsolat egyik kiindulópontja a gyanakvók szerint az lehet, hogy a Carnation a Microsoft magyarországi online ügynöksége, ráadásul az Ab&c Target ügyfele a Pannon által tulajdonolt Infosarok és Hírsarok portál is, a Pannon online ügynöksége pedig szintén a Carnation. A szkeptikusok azt mondják, ritka, hogy egy éppen a piacra érkező vállalkozás értékesítőként jelentős hátszél nélkül labdába rúghasson egy olyan cégnél, mint a Microsoft.

Az általunk megkérdezett, véleményüket névvel nem vállaló szakemberek szerint a Carnation piaci tevékenységében amúgy is megfigyelhető, hogy előszeretettel kombinálják különböző tevékenységeiket: az általuk készített oldalakon rendszeresen futnak általuk készített kampányok is, például a közszolgálati tévé weboldalán, az Mtv.hu-n is futottak Microsoft-kampányok. Mások szerint viszont ez általánosan bevett szokás más ügynökségeknél is, amelyek egyaránt végeznek siteépítést és médiaügynökségi tevékenységet.

A semmiből jöttek
Az érintettek az Ab&c Target és a Carnation közötti összefonódásról szóló minden felvetést tagadtak, a pletykákra, szóbeszédekre pedig elmondásuk szerint azért nem válaszoltak eddig, mivel nyilvánosan, nevét vállalva még senki nem fogalmazta meg ezeket.

A tavaly indult Ab&c Targetnek a 2008-as év lesz az első teljes üzleti éve. Bézi Orsolya értékesítési menedzser elmondta, hogy a bevételek nagyobb része a Microsoft felületeiből fog származni. A Szonda-Gemius adatai szerint a Messengernek 2008 júniusában több mint 2 millió 600 ezer egyedi látogatója volt, és ezzel a magyar internetezők 76,83 százalékát érte el.

Kérdésünkre, hogy hogyan sikerülhetett egy induló cégnek egyből a világ egyik legnagyobb ügyfelét elcsábítani, Ervan Pouliquen, a Microsoft Windows Live csoport és az MSN Közép-Kelet európai igazgatója azt válaszolta, hogy az Ab&c Target meggyőző ajánlatával lett befutó, és azóta sem csalódtak a cég teljesítményében. A sales house és a Carnation kapcsolatát firtató kérdésünkre pedig csupán annyit válaszolt, hogy a felvetett problémával korábban már foglalkoztak, de nem találtak semmi olyat, ami további lépések megtételére késztetné a Microsoftot.

Óvatosan kapcsolódik
Szabó Erik szintén határozottan cáfolta az Ab&c Target-tel való hírbehozást. Szabó szerint sem volna szerencsés, ha egy médiaügynökség és egy sales house közös tulajdonban lenne. A Carnation más területekre, az offline kommunikáció, illetve a mobilkommunikáció irányába, és nemzetközi regionális szerepre törekszik, Bukarestben például fél éve nyitottak irodát.

A két cég cégbírósági adatait egybevetve nem lehet megállapítani, hogy a Carnation állna az Ab&c Target mögött, a cég tulajdonosa a Kapusi és Társai ügyvédi iroda. Valóban vannak azonban olyan egyezések, amelyek arra engednek következtetni, hogy a cégek között szoros a viszony: ugyanaz a Városmajor utcába bejegyzett káefté végzi a két vállakozás könyvvizsgálói feladatait, és a Carnation felügyelőbizottságában helyet foglal Dr. Kapusi Miklós is, az említett ügyvédi iroda vezetője.

Mariánovich Félixtől azt a felvilágosítást kaptuk, hogy Dr. Kapusi Miklós pénzügyi befektető a cégben, és már előrehaladott tárgyalások folynak egy egyelőre meg nem nevezett szakmai befektetőcsoporttal, amelyik többségi részesedét kíván szerezni a cégben. Elmondása szerint az, hogy ő saját magát a Linkedin szakmai közösségi portálon tulajdonosként jegyzi, azzal magyarázható, hogy opciós szerződése van a cég egy részére, amelynek értelmében bizonyos kérdésekben már most szavazati joga van. Mariánovich Félixtől úgy tudjuk, hogy október végére, tehát mire a Kreatív jelen száma olvasóink kezébe kerül, vélhetően aláírásra került a cég eladásáról szóló szerződés. 

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen nyert a SentiOne.

Március 1-je óta a cég brandváltásával kapcsolatos feladatokat láttak el, augusztus óta a teljes marketingkommunikációért ők felelnek.

A Graphasel Design Stúdiója munkája nyert kommunikációs design díjat. Mutatjuk.

A Selectivv Mobile a keresleti oldalnak nyújt programmatic-megoldásokat.

Az első két, már megjelent részben a Sufni és a Barber Shop tulajdonosai mesélnek.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés