hirdetés
hirdetés
hirdetés

Lady Gaga a világ legkreatívabb embere

Egy klasszikus reklámszakember sincsen a Fast Company idei kreatívlistáján. Az IT-szektor és a média túlsúlya mellett popsztárok, dizájnerek, építészek, képzőművészek, divattervezők és kutatók vannak a legkreatívabbak százas listáján. 

hirdetés

Idén is publikálta az üzleti innovációval, dizájnnal és technológiával foglalkozó Fast Company a „100 Most Creative People in Business” listáját. A 2009-es évvel ellentétben, amikor azt írtuk, hogy feltűnően kevés a reklámos a listán, 2010-ben már egyetlen reklámszakember sem fért be a legfontosabb száz kreatív közé. E pillanatfelvétel a reklám a kreatíviparágakon belüli globális szerepét talán átpozícionálhatja.

2010-ben továbbra is az IT-szektorból került ki a legtöbb kreatív elme a Fast Company szerint. A tendenciát folytatva a popkultúra sztárjai is egyre többen vannak (Jay-Z -11.), vagy a Tom Jobim hűlt helyére lépett bossanova-legenda, Gilberto Gil (46.), Lady Gaga első helye pedig hangsúlyeltolódást jelenthet a kreatív iparágakról vélt általános gondolkodást figyelembe véve.

Spike Jonze
A listát kategóriánként böngészve az advertising & marketing fül alatt érdekes személyeket találunk. A legismertebb közülük Spike Jonze rendező (22. hely), aki Chris Cunningham és Michel Gondry mellett az utóbbi húsz évben a legnagyobb hatást gyakorolta az MTV nézőire (például a Jackass kreatív fejeként), emellett a John Malkovich-menet és az Adaptáció rendezője is volt. Legismertebb videoklipjei: Beastie Boys – Sabotage, Daft Punk – Da Funk, Fatboy Slim – Weapon of Choice, legismertebb reklámjai pedig: A Gap arculatváltása előtti boltszétverős, a Levi’s iszonyat vicces beéterezős orvosos szpotja, vagy az Adidasnak ez a szépsége.

Andy Spade
Jonze mellett a 22. helyre került Andy Spade, a Spade & Partners kreatívstúdió alapítója is. A Spade & Partners érdekes határterületet testesít meg a képzőművészet, a dizájn és a brandépítés között. Termékeik egyediek (például frottírból készített cigerattadoboz-tok, nagyon fura sakktábla, törülközők), és borzasztóan drágák (az egyedi bringa 3200 dollár). Emellett könyvkiadással, kirakattervezéssel, bolt-koncepciók megalkotásával és konceptuális filmek készítésével is foglalkoznak. Jó lehet ott dolgozni.

Alessandra Lariu
Alessandra Lariu a 29. helyre került a She Says nevű rendezvénysorozat társalapítójaként. A She Says valójában a Porfolio Nights-hoz hasonló bemutató, csak kizárólag a kreatív iparágakban tevékenykedő, vagy ott elhelyezkedni kívánó nők számára találták ki. A Londonból induló kezdeményezés jelenleg a világ hét nagyvárosában fut.

Scott Belsky
Abszolút határterületet érint Scott Belsky, a Behance Network alapító-ügyvezetője is, aki a 73. helyen szerepel a listán. A Behance egy grafikusoknak, dizájnereknek szóló közösségi oldal. Aki például a Tumbleren fennt van, az naponta nagyjából harminc, a Behance-ről származó grafikával, print-reklámmal találkozik. Jelenleg a grafikus kreativitás ezen az oldalon van.
Chris Barbour

A reklámhoz legközelebb álló arc a 76. helyre került Chris Barbour, az Adidas Sport Style részlegének digitális marketingigazgatója. Barbour nevéhez fűződik az Adidas cipők augmented reality kóddal való ellátása, a cipőtervező program bevezetése az Adidas.com-on, valamint az az okostelefon-alkalmazás, amely az utcán tetszőlegesen lefényképezett Adidas-cipőket ismeri fel, és azonnal kidobja az adott cipő történetét.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Március óta dolgoznak együtt és az eddigi tapasztalatok alapján még sokáig tart majd a közös munka.

„Ez még csak a kezdet” – nyilatkozta a siker kapcsán az Iposos elnök-vezérigazgatója.

35 kamionra kerültek fel azok a gyerekrajzok, amikkel a baleset-megelőzést szeretnék segíteni.

A színésznő elment egy castingra és beválogatták A Tanár című sorozatba.

Az üzemeltetők szerint a külső alapján ítélő randioldal igazából egy társadalmi kísérlet.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés