hirdetés
hirdetés
hirdetés

Lady Gaga a világ legkreatívabb embere

Egy klasszikus reklámszakember sincsen a Fast Company idei kreatívlistáján. Az IT-szektor és a média túlsúlya mellett popsztárok, dizájnerek, építészek, képzőművészek, divattervezők és kutatók vannak a legkreatívabbak százas listáján. 

hirdetés

Idén is publikálta az üzleti innovációval, dizájnnal és technológiával foglalkozó Fast Company a „100 Most Creative People in Business” listáját. A 2009-es évvel ellentétben, amikor azt írtuk, hogy feltűnően kevés a reklámos a listán, 2010-ben már egyetlen reklámszakember sem fért be a legfontosabb száz kreatív közé. E pillanatfelvétel a reklám a kreatíviparágakon belüli globális szerepét talán átpozícionálhatja.

2010-ben továbbra is az IT-szektorból került ki a legtöbb kreatív elme a Fast Company szerint. A tendenciát folytatva a popkultúra sztárjai is egyre többen vannak (Jay-Z -11.), vagy a Tom Jobim hűlt helyére lépett bossanova-legenda, Gilberto Gil (46.), Lady Gaga első helye pedig hangsúlyeltolódást jelenthet a kreatív iparágakról vélt általános gondolkodást figyelembe véve.

Spike Jonze
A listát kategóriánként böngészve az advertising & marketing fül alatt érdekes személyeket találunk. A legismertebb közülük Spike Jonze rendező (22. hely), aki Chris Cunningham és Michel Gondry mellett az utóbbi húsz évben a legnagyobb hatást gyakorolta az MTV nézőire (például a Jackass kreatív fejeként), emellett a John Malkovich-menet és az Adaptáció rendezője is volt. Legismertebb videoklipjei: Beastie Boys – Sabotage, Daft Punk – Da Funk, Fatboy Slim – Weapon of Choice, legismertebb reklámjai pedig: A Gap arculatváltása előtti boltszétverős, a Levi’s iszonyat vicces beéterezős orvosos szpotja, vagy az Adidasnak ez a szépsége.

Andy Spade
Jonze mellett a 22. helyre került Andy Spade, a Spade & Partners kreatívstúdió alapítója is. A Spade & Partners érdekes határterületet testesít meg a képzőművészet, a dizájn és a brandépítés között. Termékeik egyediek (például frottírból készített cigerattadoboz-tok, nagyon fura sakktábla, törülközők), és borzasztóan drágák (az egyedi bringa 3200 dollár). Emellett könyvkiadással, kirakattervezéssel, bolt-koncepciók megalkotásával és konceptuális filmek készítésével is foglalkoznak. Jó lehet ott dolgozni.

Alessandra Lariu
Alessandra Lariu a 29. helyre került a She Says nevű rendezvénysorozat társalapítójaként. A She Says valójában a Porfolio Nights-hoz hasonló bemutató, csak kizárólag a kreatív iparágakban tevékenykedő, vagy ott elhelyezkedni kívánó nők számára találták ki. A Londonból induló kezdeményezés jelenleg a világ hét nagyvárosában fut.

Scott Belsky
Abszolút határterületet érint Scott Belsky, a Behance Network alapító-ügyvezetője is, aki a 73. helyen szerepel a listán. A Behance egy grafikusoknak, dizájnereknek szóló közösségi oldal. Aki például a Tumbleren fennt van, az naponta nagyjából harminc, a Behance-ről származó grafikával, print-reklámmal találkozik. Jelenleg a grafikus kreativitás ezen az oldalon van.
Chris Barbour

A reklámhoz legközelebb álló arc a 76. helyre került Chris Barbour, az Adidas Sport Style részlegének digitális marketingigazgatója. Barbour nevéhez fűződik az Adidas cipők augmented reality kóddal való ellátása, a cipőtervező program bevezetése az Adidas.com-on, valamint az az okostelefon-alkalmazás, amely az utcán tetszőlegesen lefényképezett Adidas-cipőket ismeri fel, és azonnal kidobja az adott cipő történetét.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Már forgatják a Mintaapák c. dramedyt.

A paralimpiai játékoké pedig egy piros lampiongyerek.

A 2008-as válság óta ez az első márkakampány, de előfizetőket is szereznének vele.

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés