hirdetés
hirdetés
hirdetés

Lady Gaga a világ legkreatívabb embere

Egy klasszikus reklámszakember sincsen a Fast Company idei kreatívlistáján. Az IT-szektor és a média túlsúlya mellett popsztárok, dizájnerek, építészek, képzőművészek, divattervezők és kutatók vannak a legkreatívabbak százas listáján. 

hirdetés

Idén is publikálta az üzleti innovációval, dizájnnal és technológiával foglalkozó Fast Company a „100 Most Creative People in Business” listáját. A 2009-es évvel ellentétben, amikor azt írtuk, hogy feltűnően kevés a reklámos a listán, 2010-ben már egyetlen reklámszakember sem fért be a legfontosabb száz kreatív közé. E pillanatfelvétel a reklám a kreatíviparágakon belüli globális szerepét talán átpozícionálhatja.

2010-ben továbbra is az IT-szektorból került ki a legtöbb kreatív elme a Fast Company szerint. A tendenciát folytatva a popkultúra sztárjai is egyre többen vannak (Jay-Z -11.), vagy a Tom Jobim hűlt helyére lépett bossanova-legenda, Gilberto Gil (46.), Lady Gaga első helye pedig hangsúlyeltolódást jelenthet a kreatív iparágakról vélt általános gondolkodást figyelembe véve.

Spike Jonze
A listát kategóriánként böngészve az advertising & marketing fül alatt érdekes személyeket találunk. A legismertebb közülük Spike Jonze rendező (22. hely), aki Chris Cunningham és Michel Gondry mellett az utóbbi húsz évben a legnagyobb hatást gyakorolta az MTV nézőire (például a Jackass kreatív fejeként), emellett a John Malkovich-menet és az Adaptáció rendezője is volt. Legismertebb videoklipjei: Beastie Boys – Sabotage, Daft Punk – Da Funk, Fatboy Slim – Weapon of Choice, legismertebb reklámjai pedig: A Gap arculatváltása előtti boltszétverős, a Levi’s iszonyat vicces beéterezős orvosos szpotja, vagy az Adidasnak ez a szépsége.

Andy Spade
Jonze mellett a 22. helyre került Andy Spade, a Spade & Partners kreatívstúdió alapítója is. A Spade & Partners érdekes határterületet testesít meg a képzőművészet, a dizájn és a brandépítés között. Termékeik egyediek (például frottírból készített cigerattadoboz-tok, nagyon fura sakktábla, törülközők), és borzasztóan drágák (az egyedi bringa 3200 dollár). Emellett könyvkiadással, kirakattervezéssel, bolt-koncepciók megalkotásával és konceptuális filmek készítésével is foglalkoznak. Jó lehet ott dolgozni.

Alessandra Lariu
Alessandra Lariu a 29. helyre került a She Says nevű rendezvénysorozat társalapítójaként. A She Says valójában a Porfolio Nights-hoz hasonló bemutató, csak kizárólag a kreatív iparágakban tevékenykedő, vagy ott elhelyezkedni kívánó nők számára találták ki. A Londonból induló kezdeményezés jelenleg a világ hét nagyvárosában fut.

Scott Belsky
Abszolút határterületet érint Scott Belsky, a Behance Network alapító-ügyvezetője is, aki a 73. helyen szerepel a listán. A Behance egy grafikusoknak, dizájnereknek szóló közösségi oldal. Aki például a Tumbleren fennt van, az naponta nagyjából harminc, a Behance-ről származó grafikával, print-reklámmal találkozik. Jelenleg a grafikus kreativitás ezen az oldalon van.
Chris Barbour

A reklámhoz legközelebb álló arc a 76. helyre került Chris Barbour, az Adidas Sport Style részlegének digitális marketingigazgatója. Barbour nevéhez fűződik az Adidas cipők augmented reality kóddal való ellátása, a cipőtervező program bevezetése az Adidas.com-on, valamint az az okostelefon-alkalmazás, amely az utcán tetszőlegesen lefényképezett Adidas-cipőket ismeri fel, és azonnal kidobja az adott cipő történetét.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Gondolom már kitaláltátok, de igen, egy meleg pár áll a kávémárka belgiumi hirdetésének középpontjában.

Az egyik legismertebb filmes, sorozatos, képregényes rendezvény hazai kiadását augusztusban rendezik.

Engedély nélkül került ki a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórházról szóló cikk. De nem a cikk szerzője, hanem az online szerkesztő távozik.

Kétfordulós tenderen választották ki az ügynökséget.

„Mélységesen tisztelt és szeretett kollégánktól, barátunktó,l az MRSZ első Tiszteletbeli Örökös Tagjától fájdalommal búcsúzunk".

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés