hirdetés
hirdetés
hirdetés

Küszöbön a GfK-TNS egyesülés - gigász a magyar piacon is?

Nyilvánosságra hozták a TNS és a GfK egyesülési terveit: a hónapok óta készülő megállapodás értelmében a világ második legnagyobb piackutatója jönne létre a Nielsen mögött. Magyarországon is számos szektorban válna kiemelkedő szereplővé a közös cég, de nem véletlen a feltételes mód: egyelőre maradtak kérdőjelek, miután a TNS részvényesei abban bíznak, inkább a WPP reklám-óriáscsoport vásárolja fel a vállalatot.
hirdetés
"GfK és TNS: egyenlő felek egyesülése" - ezzel a címmel hozta nyilvánosságra kedden a két érintett fél annak az összeolvadásnak a részleteit, amelyről már hónapok óta folytak a tárgyalások. A brit, illetve német székhelyű hálózatok egyesülésével létrejövő GfK-TNS a világ második legnagyobb piackutató cége lenne az amerikai Nielsen mögött.

Mindkét cég erős a világ egy-egy feltörekvő piaci zónájában és azzal érvelnek részvényeseiknek, hogy az iparágra jellemző öt százalékos növekedési rátát jelentősen túlszárnyalnák erőik egyesítésével, az eddig csak a cégek egyike által kínált szolgáltatások globális értékesítésével. A GfK és a TNS ugyanakkor külön-külön is meghaladta ezt az értéket 2008 első negyedévében, és a Financial Times szerdai cikke szerint azóta tovább folytatódott a bővülés az előző évi számokhoz képest. Az év végéig befejezni tervezett egyesülés kapcsán pedig nem csak a bevételek növekedéséről, de 76 millió angol fontosra (22 milliárd forint) becsült költségmegtakarításról is szó van, noha a GfK tulajdonosai ígéretet kaptak arra, hogy - legalábbis Németországban - nem elbocsátásokkal indul a közös munka.

Globálisan a TNS, itthon a GfK az erős szereplő
A Financial Times összegzése szerint a TNS elsősorban az ázsiai piacokon, a GfK pedig Közép- és Kelet-Európában mondhat magáénak jó pozíciókat. Magyarországon is a GfK erősebb az egyesülést lényegében irányító TNS-nél: a kétmilliárdosra becsült forgalmú cég (Forrás: Manager Magazin, 2007. május) mindenképpen dobogós, a Szonda és az ACNielsen mellett. A TNS-sel való egyesülés révén tovább növekedne a GfK amúgy is jelentős súlya az egyedi kutatások piacán, és egy cégbe kerülne például a TNS magyarországi média-kutatócége, a TNS Media Intelligence és a GfK eddig a Szondával közös Nemzeti Médiaanalízis felmérése is.

Az összeolvadás után a GfK-TNS globális központja Londonban, német alközpontja Nürnbergben lenne, a német elnök, Hajo Riesenbeck és az angol ügyvezető, David Lowden kerülne a cég élére. Azt még nem tudni, hogy a régóta készülő egyesülés Magyarországon milyen szervezeti változásokkal járna: egyelőre a két érintett vállalat hazai munkatársai is a nyilvános bejelentésekből tájékozódnak, és nem nyilatkoztak az ügylet várható hazai következményeiről. A GfK német központjának sajtóosztálya cikkünk megjelenéséig nem válaszolt arra a kérdésre, született-e döntés arról, hogy a GfK erős térségének számító közép-európai országokban, így Magyarországon hogyan állna fel a közös cég és annak vezetősége.

A részvényesek kezében a döntés
Egyelőre az összeolvadással kapcsolatban marad a feltételes mód: a Financial Times szerdai híre szerint mielőtt a TNS részvényesei is áldásukat adnák a számukra azonnali nyereség helyett inkább ígéreteket hozó ügyletre, a brit WPP csoport felé kacsingatnak. A világ vezető reklámholdingjai közé tartozó cég a GfK/TNS közös terveiről szóló első hírek óta már két ajánlatot is tett a - GfK nélküli - TNS-re, legutóbb május közepén 996 millió fontról, azaz csaknem 350 milliárd forintról. Ezt azonban kevesellték a részvényesek, akik most egy újabb, legalább 1,2 milliárd fontos ajánlatot várnak - a Financial Times által megkérdezett elemzők szerint nem ok nélkül.

A világelső Nielsen - amit pedig a GfK felvásárlásával hoztak korábban hírbe - ugyanakkor már hetekkel ezelőtt egyértelművé tette: nem kívánja megfúrni az egyesülést, miután a GfK és a TNS otthonos terepének számító fogyasztói panelek és egyedi kutatások nem szerepelnek stratégiája fókuszában. A négymilliárd forintosra becsült (Forrás: Manager Magazin, 2007. május) bevételével a 14 milliárdos magyar piacot is vezető Nielsen főképp a márkás termékek kereskedelmének auditjában utazik.
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

Az Alakreform és egyik hirdetője nem tartotta be az influencer marketingje kapcsán vállalt kötelezettségeit.

A jelenlegi tagok mandátuma két nappal az önkormányzati választások előtt jár le, így törvényes felügyelet nélkül marad a közmédia, ami befolyásolhatja a választások tisztaságát.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés