Kulcstartóra költözött a Game Boy, amiben hangyaméretű Mario ugrál

Mert létezik ma már egy olyan pillekönnyű, hüvelykujjnyi kvarcjáték, amit szinte körömheggyel kell nyomkodni, a retro szerelmeseinek szívét mégis megdobogtatja. Hiába tért vissza tavaly húsz év után a virtuális kisállatnevelő szoftver, 2018 igazi tamagocsija a zsebből előhúzható mini Game Boy lehet. 

Az apró tárgyak rajongói már nemcsak ceruzaelem méretűre szabott mobiltelefont találnak maguknak, hanem egy videojátékot is, amelyet akár a kulcscsomójukra is felakaszthatnak. A kilencvenes évek konzoljátéka úgy összement, hogy a színes kijelzőjének átmérője alig nagyobb három centiméternél, viszont az eredetinél gyorsabb, erősebb processzort és kétszer nagyobb memóriát kapott. A világ legkisebb kvarcjátékát másfél éve tökéletesítik, mostanra még apróbb burkolatot kapott, így már elveszni is képes a nadrágzsebben - írja a Hackaday. 
 
 
A PocketSprite majdnem úgy néz ki, mint nagytestvére, egyedül a jobb sarkának lekerítését vesztette el. De megdöbbenően apró méretei ellenére ugyanúgy megvan rajta a jól ismert A, B, SELECT és START kezelőgomb, beépített hangszót kapott, és amíg a Game Boyokat még négy darab ceruzaelemmel kellett használni, addig ezt a kis marokjátékszert már lítiumos akkumulátor működteti. Igaz, fejlesztői az üzemidejéről egyelőre csak annyit írnak, hogy egyetlen töltéssel pár órás játékidőre képes. Ugyanakkor wifi- és Bluetooth-kapcsolattal látták el, így a játékos tartalmak telefonról és számítógépről is áttölthetők. Ráadásul nemcsak a szürke Game Boy, majd a későbbi Game Boy Color és a Nintendo akkori legnagyobb konkurensének számító Game Gear játékszoftverek futtatását támogatja, de nyílt forráskódúra tervezett rendszerének köszönhetően bármilyen játékot befogad. Lehet vele tetriszezni, teniszezni, és Super Mariót, a Gomba Királyság tömzsi vízszerelőjét is ugyanúgy ugráltathatjuk a csövek között, mint ahogy felfalathatunk minden ellenséget, amely szembetalálkozik a rózsaszín Kirbyvel.

Persze, a PocketSprite első darabjait is közösség által összedobott pénzből akarják legyártatni, és nagyon úgy néz ki, lehet is belőle valami. Egy hét alatt a tervezett összeg négyszeresét gyűjtötték össze, egyelőre 55 dollárért lehet hozzájutni, de a fejlesztők tervei szerint őszre már webshopban is rendelhető lesz. A mini Game Boy ötletének gazdája egyébként az a Jeroen Domburg, aki legutóbb például a nyolcvanas években az Apple gyártósoráról kikerült kocka alakú Macintosh SE számítógépet is miniatűrizálta: gyakorlatilag tenyérben elférő méretűre zsugorította.

 
A sorozatot a Telenor támogatja.
Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.