hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kreativitás, ami érzelmeket és eladásokat indít be

Két hete Hannes Wirnsbergerrel, a DDB Budapest vezetőjével olvashattatok egy interjút a DDB globális arculatváltása kapcsán, ezt követően Gál Sarolta stratégiai igazgató a hosszú távon fenntartható üzleti növekedés működési mechanizmusába vezetett be titeket. Most átnyergelünk a kreativitásra és az érzelmekre, melyek erejéről Balogh Zsolt és Galácz Karolina kreatívigazgatók mesélnek nektek. (X)

hirdetés

Az előző interjúkban elmondtátok, hogy miként közelíti meg a DDB a hatékony marketinget. Azt hogy értitek, hogy a kreativitás az üzleti teljesítmény legfőbb mozgatórugója?

Galácz Karolina: Napjainkban minden eddiginél több tudás áll rendelkezésünkre azzal kapcsolatban, hogy valójában mi is van a vásárlói döntések hátterében. Ezek az új információk is azt igazolják, hogy az emberek sokkal kevesebb racionális alapú döntést hoznak, mint azt a marketingszakma gondolni szeretné. Úgy működünk, hogy az érzelmeink felülírják a gondolatainkat, átveszik az irányítást döntéseink felett.

Galácz Karolina
Galácz Karolina

Márpedig, ha ez így van, akkor az a fajta kommunikáció sokkal hatékonyabb tud lenni, ami képes hatással lenni az érzelmeinkre. Itt jön képbe a kreativitás és az ötletek jelentősége, mert pusztán információval nem lehet érzelmekre hatni. Persze nem egyszerűen ötletszerű dolgokra van szükség, hanem olyan, erős, univerzális emberi insightokra építő ötletekre, amik képesek érzelmi szinten megérinteni a befogadót.

Balogh Zsolt: Kimondva alapvetőnek hangzik, mégis kevés olyan kampány készül, főleg itthon, ami eljut a valódi érzések kiváltásáig. Legtöbbször üzenetek döngölése folyik. Nem véletlen, hogy a reklámok nyolcvan százalékára senki nem emlékszik az alkotókon kívül.

A kreatív reklám sok ügyfél fejében öncélú kreatívkodást jelent, itt azonban arról a fajta kreativitásról beszélünk, ami üzletet épít, mert az emlékezetesség elengedhetetlen feltétele a márkák hosszútávon fenntartható üzleti növekedésének. Ha valamit úgy mondasz el, ahogy az emberek már hallották előtte, eleve nem lehet olyan hatékony a kommunikáció.

Balogh Zsolt
Balogh Zsolt

Akkor ez azt jelenti, hogy érzelmes reklámokat kell csinálni?

 BZS: Nem. Inkább csak azt, hogy a hatékony reklám elengedhetetlen feltétele, hogy valamilyen érzelmet legyen képes kiváltani a nézőből, és ezáltal emlékezetes legyen. Általában emlékszünk azokra pillanatokra, amikor valamire gyermeki módon rácsodálkozunk, vagy ha nagyon megnevettetnek, de arra is, ha valami meghat.

Az ember nem változik, ezért sok minden ugyanúgy igaz, ahogy Bernbach 60-70 évvel ezelőtt már megfogalmazta. A különbség csak az, hogy ma jobban értjük, hogy ezek a tulajdonságaink hogyan befolyásolják a vásárlói döntéseinket.

Az egy új elmélet, hogy ha hosszú távon növekedni akar egy márka, akkor érdemes a hagyományosnál sokkal szélesebb rétegeket megcéloznia. Mit jelent ez kreatív szempontból?

BZS: Ez úgy is hangozhat, mintha minden kommunikációt általános, mainstream igények alapján kellene készíteni, egyfajta felszínességgel. Pedig inkább arról van szó, hogy ahhoz, hogy nagy tömegekben ugyanazt az érzést váltsuk ki, a szokásosnál mélyebb szinten kell megszólítanunk az embereket. Ha úgy tetszik: az embert kell megszólítanunk a nézőkben. Ez csak érzelmeken keresztül működik, és nem lehetséges igazi insightok nélkül.

Mennyiben készülnek másmilyen reklámok ez alapján?

GK: Érzelmekkel operáló reklámok eddig is születtek. Itt most arról van szó, hogy arra állítottuk be a folyamatainkat, és arra fejlesztettünk saját eszközöket, hogy tervezetten és szisztematikusan tudjunk előállítani ún. érzelmi előnyt létrehozni képes reklámokat.

A leghatékonyabb – ahogy mi hívjuk - érzelmi előnyt hozó ötletek a marketinges gondolkodás szerint elsőre nem feltétlenül észszerűek, sőt akár kockázatosnak is tűnhetnek.
Mi azonban úgy gondolkodunk – és lehet, hogy ez elsőre furcsán hangzik -, hogy hosszú távon kifizetődőbb a termékelőnyök helyett érzelmi előnyt megfogalmazni a márkák számára. Hiszen tapasztalatunk szerint ezek az ötletek sokkal jobban tudják támogatni a hosszú távú márkanövekedési célokat.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés