hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kreativitás, ami érzelmeket és eladásokat indít be

Két hete Hannes Wirnsbergerrel, a DDB Budapest vezetőjével olvashattatok egy interjút a DDB globális arculatváltása kapcsán, ezt követően Gál Sarolta stratégiai igazgató a hosszú távon fenntartható üzleti növekedés működési mechanizmusába vezetett be titeket. Most átnyergelünk a kreativitásra és az érzelmekre, melyek erejéről Balogh Zsolt és Galácz Karolina kreatívigazgatók mesélnek nektek. (X)

hirdetés

Az előző interjúkban elmondtátok, hogy miként közelíti meg a DDB a hatékony marketinget. Azt hogy értitek, hogy a kreativitás az üzleti teljesítmény legfőbb mozgatórugója?

Galácz Karolina: Napjainkban minden eddiginél több tudás áll rendelkezésünkre azzal kapcsolatban, hogy valójában mi is van a vásárlói döntések hátterében. Ezek az új információk is azt igazolják, hogy az emberek sokkal kevesebb racionális alapú döntést hoznak, mint azt a marketingszakma gondolni szeretné. Úgy működünk, hogy az érzelmeink felülírják a gondolatainkat, átveszik az irányítást döntéseink felett.

Galácz Karolina
Galácz Karolina

Márpedig, ha ez így van, akkor az a fajta kommunikáció sokkal hatékonyabb tud lenni, ami képes hatással lenni az érzelmeinkre. Itt jön képbe a kreativitás és az ötletek jelentősége, mert pusztán információval nem lehet érzelmekre hatni. Persze nem egyszerűen ötletszerű dolgokra van szükség, hanem olyan, erős, univerzális emberi insightokra építő ötletekre, amik képesek érzelmi szinten megérinteni a befogadót.

Balogh Zsolt: Kimondva alapvetőnek hangzik, mégis kevés olyan kampány készül, főleg itthon, ami eljut a valódi érzések kiváltásáig. Legtöbbször üzenetek döngölése folyik. Nem véletlen, hogy a reklámok nyolcvan százalékára senki nem emlékszik az alkotókon kívül.

A kreatív reklám sok ügyfél fejében öncélú kreatívkodást jelent, itt azonban arról a fajta kreativitásról beszélünk, ami üzletet épít, mert az emlékezetesség elengedhetetlen feltétele a márkák hosszútávon fenntartható üzleti növekedésének. Ha valamit úgy mondasz el, ahogy az emberek már hallották előtte, eleve nem lehet olyan hatékony a kommunikáció.

Balogh Zsolt
Balogh Zsolt

Akkor ez azt jelenti, hogy érzelmes reklámokat kell csinálni?

 BZS: Nem. Inkább csak azt, hogy a hatékony reklám elengedhetetlen feltétele, hogy valamilyen érzelmet legyen képes kiváltani a nézőből, és ezáltal emlékezetes legyen. Általában emlékszünk azokra pillanatokra, amikor valamire gyermeki módon rácsodálkozunk, vagy ha nagyon megnevettetnek, de arra is, ha valami meghat.

Az ember nem változik, ezért sok minden ugyanúgy igaz, ahogy Bernbach 60-70 évvel ezelőtt már megfogalmazta. A különbség csak az, hogy ma jobban értjük, hogy ezek a tulajdonságaink hogyan befolyásolják a vásárlói döntéseinket.

Az egy új elmélet, hogy ha hosszú távon növekedni akar egy márka, akkor érdemes a hagyományosnál sokkal szélesebb rétegeket megcéloznia. Mit jelent ez kreatív szempontból?

BZS: Ez úgy is hangozhat, mintha minden kommunikációt általános, mainstream igények alapján kellene készíteni, egyfajta felszínességgel. Pedig inkább arról van szó, hogy ahhoz, hogy nagy tömegekben ugyanazt az érzést váltsuk ki, a szokásosnál mélyebb szinten kell megszólítanunk az embereket. Ha úgy tetszik: az embert kell megszólítanunk a nézőkben. Ez csak érzelmeken keresztül működik, és nem lehetséges igazi insightok nélkül.

Mennyiben készülnek másmilyen reklámok ez alapján?

GK: Érzelmekkel operáló reklámok eddig is születtek. Itt most arról van szó, hogy arra állítottuk be a folyamatainkat, és arra fejlesztettünk saját eszközöket, hogy tervezetten és szisztematikusan tudjunk előállítani ún. érzelmi előnyt létrehozni képes reklámokat.

A leghatékonyabb – ahogy mi hívjuk - érzelmi előnyt hozó ötletek a marketinges gondolkodás szerint elsőre nem feltétlenül észszerűek, sőt akár kockázatosnak is tűnhetnek.
Mi azonban úgy gondolkodunk – és lehet, hogy ez elsőre furcsán hangzik -, hogy hosszú távon kifizetődőbb a termékelőnyök helyett érzelmi előnyt megfogalmazni a márkák számára. Hiszen tapasztalatunk szerint ezek az ötletek sokkal jobban tudják támogatni a hosszú távú márkanövekedési célokat.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés