hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kreatív fenegyerek

Kaoru Sugano, a „Sound of Honda/Ayrton Senna” kampány megálmodója, a Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztiválon Arany Oroszlánt besöprő Dentsu Tokyo sztárkreatívja. A ötletfelelős igazi kozmopolitaként több kultúrába is beleszippantott már. Japánban 2014-ben az Év Alkotójának (Creator of the Year) választották. Az idei BrandFestivalon igazán formabontó gondolatokkal fogja inspirálni a közönséget. (x)

hirdetés

2002-ben csatlakozott a Dentsu céghez, hogy belekóstoljon a reklámcsinálás művészetébe. A kommunikációs iparággal való találkozásakor is már az foglalkoztatta igazán, hogy hogyan lehet hatalmas mennyiségű adatot a marketing- és a reklámalkotási folyamat során becsatornázni. Kreatív képességeit technológiai fejlesztésekbe invesztálja, s ennélfogva olyan ügynökségi szolgáltatások fejlesztésében érdekelt jelenleg is elsősorban, amelyeknek középpontjában az adat és a technológia összekapcsolása áll. Sugano a márka-fogyasztó találkozási pontjainak feltérképezése mellett, a közlendő márkaüzenet architektúrájával is foglalkozik. Az általa fejlesztett kreatív platformok a márka belső értékeit helyezik a középpontba, s ezáltal hoznak létre egy élményalapú kommunikációs modellt. Mindez hatalmas kompetitív előnyt nyújt a branding területén.

A világ legnevesebb reklámfesztiváljairól - Cannesi Kreatív Reklámfesztivál, a D&AD Yellow Pencil, One Show, Spikes Asia, Adfest - több, mint 20 reklámdíjat hozott már el. A D&AD 2013-as versenyén a digitális reklámmegoldások zsűrijében pedig, mint zsűritag értékelte az alkotásokat.

Eddigi ügynökségi munkáját cool-nak tartja - s elmondása szerint a Dentsu Tokyo-ban az egy négyzetméterre jutó „jó arcok” száma meghaladja az átlagot. Sugano megveszekedetten hisz az alulról épülő, ún. grassroot koncepciók erejében is. Gondolatait időről-időre meg is osztja a közönség előtt. A közönség hallhatta már lebilincselő előadását többek között olyan világhírű fórumokon, mint a MIT Media Lab@Tokyo, vagy az ad:tech Tokyo.

2014-ben a japán Reklámügynökségek Szövetsége (Advertising Agencies Association) az Év Alkotója címmel tüntette ki. Az 1989-ben életre hívott díj elsődleges célja a stratégiai gondolkodás innovációjának fejlesztése. Az „Év Alkotója” díjjal olyan személyeket jutalmaznak akikből sugárzik az újító szándék és a távlatokban való gondolkodás. A szakmai díj a stratégiai megalapozottságot tekinti elsődlegesnek. Olyan alkotásokra fókuszál elsősorban, amelyeknek keretében valami új, eredeti megoldást sikerült megvalósítani, vagy pedig ahol a kommunikációs piac kínálta lehetőségek teljes tárházát integrálták a kommunikáció során.

Az „információs-dzsungelben” felértékelőnek a fogyasztó szemében „hiteles”, illetve az olyan marketing-aktivitások, melyek segítik a márkával való érzelmi azonosulást és ezen keresztül a kereskedelmi értékteremtést. Ilyen volt Sugano adat-vezérelt Sound of Honda/Ayrton Senna kampánya is, mely a legjelentősebb reklámseregszemlén, a Cannes-i Kreatív Reklámfesztiválon Titanium nagydíjat nyert.

A kampány alapgondolatát egy természeti katasztrófa szolgáltatta. A legutóbbi japán cunami idején szinte az egész város megbénult. Nem volt telefonkapcsolat, de az autókba épített InterNavi telemetriás rendszer által küldött GPS-adatok segítségével meg lehetett mondani, hogy melyek azok az utak, amelyeken lehet közlekedni, s nincsenek blokkolva. Ezeket az adatokat később vizualizálták. Az InterNavi eredetileg azért jött létre, hogy felfedezze a közlekedési dugókat és segítségével a vezetők elkerülhessék a forgalmas utakat. A kampány a száraz adatokat töltötte meg valós érzelmekkel.  Arról szólt, hogy a Honda fedélzeti telemetriás rendszere által szolgáltatott információk birtokában lehetővé vált, hogy Ayrton Senna 1989-ben, a Japán Nagydíj időmérő edzésén futott körét (5807méter) innovatív módon rekonstruálni lehessen, mégpedig úgy, hogy hang és fényeffektusok segítségével érzékeltették a Forma 1-es autó menetdinamikáját.

Kaoru az ötletek kialakításában is egyéni ösvényt tapos, hiszen a márkák azon igényére érzett rá, hogy azok egy-egy kommunikációs kihívás kapcsán a tömeg tudás- és innovációs készségére építve (crowdsourcing) sokkal több ötletet tudnak gyűjteni. A magát nemes egyszerűséggel csak a kreatív ötletek forradalmasítójaként aposztrofált szakember a saját elképzeléseinél törekszik arra, hogy minél többeket bevonjon az ötletgyűjtés intellektuálisan izgalmas folyamatába. Noha köztudott, hogy a fogyasztók a kommentjeikkel, ötleteikkel akár károkat is okozhatnak a márkák életében, ezzel szemben Kaoru azt vallja, hogy: „a rossz szándékú megnyilvánulásokon túl van még rosszabb helyzet a márka-fogyasztó relációjában. Ez pedig az, ha egyáltalán nincs vélemény.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai konferenciája, egyben szakmai csúcstalálkozója idén, 2015. október 29-30-án, a Budapest Music Centerben várja mindazokat, akiknek fontos, hogy innovatív ötletekkel tartsák magukat az élmezőnyben.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Csúszik az engedélyezési folyamat, de idén még jók vagyunk.

Stáb nélkül, teljesen egyedül kellett lefotóznia magát.

A távmunkában dolgozó kommunikációs dolgozók számára. Mindkettő használata ingyenes.

Nem tudták azonosítani az emberi méltóság megsértésének tényálladékát a kormánypárti hírtelevízió anyagában.

Az edzőtermek zárva, a kültéri sportolás tűrt, de nem támogatott, és vannak, akik ennek ellenére sem adják fel. 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés