hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kreatív - az ügynökségek márkaértékéről

Bár a nemzetközi hálózatok a legismertebbek, a hirdetők a hazai reklámügynökségeket mégis kreatívabbnak, dinamikusabbak tartják, míg a pr-esek és a médiások „szürkék” a többség véleménye szerint. A Kreatív kutatásából kiderül az is, hogy az online ügynökségek a megbízói oldalnak többnyire még mindig ismeretlenek. Kreatív áprilisi számában megjelenő kutatás az ügynökségek márkaértékét mérte fel.
hirdetés
A Kreatív idén harmadik alkalommal készítette el az ügynökségek kommunikációját értékelő kutatását, melyben a 106 legnagyobb hirdető vállalat marketingvezetője válaszolt az egyes ügynökségek ismertségét firtató kérdésekre.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a fő tendenciákban nem történt túl sok változás a tavalyi adatokhoz képest. Ha hirtelen megkérdezünk egy marketinges döntéshozót, hogy soroljon fel reklámügynökségeket, elsősorban nagy nemzetközi multinacionális ügynökségmárkák jut eszébe.

A tavalyi listához képest erősödött a DDB, a hazai tulajdonú ügynökségek közül pedig változatlanul az Akció-Nxs-nek sikerült az élbolyban maradni.

Mégis, ha fejlődésről, innovációról, kreativitásról van szó, egyből a kisebb magyar csapatok neve ugrik be a marketingeseknél. A multik közül a Leo Burnettet és a DDB-t társítják a dinamikusan fejlődő ügynökség képével a kutatás szerint.

A dinamizmus és a kreativitás terén is szép pályát futott be az éppen hároméves Laboratory Ideas, amely tavaly még nem került fel a listákra. Ez minden bizonnyal a UPC-nek készített Szőke-Badár reklámsorozatnak és a reklámversenyeken elért eredményeknek köszönhető.

A Kreatív által megkérdezett marketinges döntéshozók az ügynökségek aktív kommunikációjáról is véleményt mondtak. A Republic tavalyi negyedik helye után idén átvette a vezetést, előrébb lépett a listán a DDB, viszont hátrébb csúszott a tavaly még jól szereplő McCann Erickson. Csakúgy, mint az Akció-Nxs, amely ismertségén látszik, hogy a korábban kreatívigazgatóként is aktívan dolgozó és szereplő Geszti Péter az elmúlt évben háttérbe húzódott, és fokozatosan átengedte a cég napi munkájának irányítását másoknak.

A médiaügynökségek ismertségi és innovációs mutatói nem sokat változtak a tavalyi adatokhoz képest. A marketingesek nem igazán tudnak márkajellemzőket a cégek mellé helyezni, vagyis nem, vagy alig érkezett használható adat azokra a kérdésekre, melyek az innovatív médiatervezés használatát vagy a dinamikus fejlődést firtatták egy-egy ügynökség esetében.

Az online ügynökségek közül a Kirowski helye a legbiztosabb a marketingesek fejében, és –ahogy ezt a korábbi évek kutatásaiból megszokhattuk – a Carnation és a Neo Interactive is őrzi második és harmadik helyét.

A megkérdezett marketingesek a pr-ügynökségekről jellemzően nem tudták eldönteni, melyik számít innovatívnak, kreatívnak, fejlődőnek. A listán ugyanazok a nevek szerepeltek jól, mint tavaly. Ebben a kategóriában sem lenne nehéz kitörni, ha valamelyik szereplő úgy döntene.

Bár megbízó nélkül egy ügynökség elvileg csodákra lenne képes, mégis úgy tűnik, a hétköznapokban az önkommunikációra marad a legkevesebb idő. Az ügynökségeket általában két dolog szorítja: a határidő és a büdzsé. Az utóbbi időben mindkét tényező csökkent, így az ügynökségek saját márkanevének kommunikációja könnyedén szorulhat háttérbe a teendők listáján.

A tavalyi és az idei kutatás fontos különbsége, hogy az idei ügynökségi márkakutatás nem online mintavétellel készült. Mivel a kutatás értékét ebben az esetben különösen befolyásolja a válaszadók köre, a Kreatív egy hagyományos kérdőíves módszert használt, a címlista összeállításánál pedig figyelembe vette a TNS Media Intelligence reklámköltési adatait, hogy mindenképpen olyan cégek marketingeseivel készüljön interjú, ahol jelentős büdzséről döntenek. A kutatás részletei - hogy melyik ügynökség pontosan hányadik helyezést érte el az egyes értékek versenyében, illetve kik a legismertebb kommunikációs szereplők – a Kreatív áprilisi számában olvashatóak.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés