hirdetés
hirdetés
hirdetés

Közszolgálati kódex készül

Civil testület fogja ellenőrizni, hogy a közszolgálati kódexben foglalt feladatokat betartják-e a közszolgálati intézmények – mondta el Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke az MTV-ben.

hirdetés

Normatív finanszírozásra van szüksége a közmédiumoknak, hogy a költségvetésük kiszámítható legyen – hangzott el a Szalai Annamáriával készített interjúban: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnökét a Magyar Televízió (MTV) Az este című műsorában kérdezte. Szalai kifejtette: az intézmények a múltban gazdasági függőségben voltak, így politikai zsarolás terepei voltak. Elmondása szerint a finanszírozást tartalmazó törvénytervezet még ősszel a parlament elé kerül.

Az elnök a közmédiumokat felügyelő testületi rendszerről szólva kifejtette: ciklusokon átívelő mandátumokat hozott létre a törvényalkotó, a médiatanács elnökét és négy tagját az Országgyűlés kilenc évre választotta meg. A tanács elnöke és tagjai kedden tették le esküjüket a Parlamentben. Mint ismert, a médiatanács csak fideszes jelöltekből áll. Az NMHH médiatanácsának mind a négy tagja jogász: Auer János telekommunikációs cégek jogtanácsosa, Kollarik Tamás jelenleg a Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ ügyvezető igazgatója, Koltay András a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karának adjunktusa, és az ügyvédi irodát vezető Vass Ágnes, akinek a területe többek között a médiajog.

150 helyett nyolc felügyelő
Szalai Annamária az MTV-ben a Magyar Rádiót, a Magyar Televíziót, a Duna Televíziót és a Magyar Távirati Irodát mostantól felügyelő Közszolgálati Közalapítványról is beszélt: már nem 150 ember fogja felügyelni a négy közmédiumot, hanem csak nyolc; véleménye szerint ez a rendszer sokkal költséghatékonyabb.

Szalai Annamária a közmédiumok működéséről azt mondta: eddig a magyar állam egymás ellen versenyeztette a közintézményeket, holott a célközönségben nem voltak különbségek; a Duna Televízió is elvesztette a határon túli magyarságot szolgáló jellegét, azt, amiért létrejött - mutatott rá a médiahatóság elnöke. "A közmédiumok eddig azon versenyeztek, hogy ki tud több terjesztői kapacitást lekötni, több filmet vásárolni."

Kódex készül
A médiahatóság elnöke szerint meg kell határozni, melyik intézménynek mi a feladata. Ezért hozzák létre a közszolgálati kódexet, és egy civil testület fogja ellenőrizni a benne foglaltak érvényesülését. Hozzátette, abban bízik, hogy olyan rendszer jön létre, ahol nem versenyeznek egymás ellen a csatornák, és kialakult műsorstruktúrával rendelkeznek, emellett értékes tartalmat tudnak előállítani.

Szalai Annamária úgy vélte: a közmédiumok jelenleg a rájuk fordított összegeknek csak 10 százalékát költik műsor-előállításra - szerinte ez felesleges luxus. Az NMHH elnöke megerősítette: novemberben már meglesznek a közmédiumok vezérigazgatói.

Új fejezet
Szalai Annamária nemcsak a televízióban, hanem a médiatanács bemutatkozó sajtótájékoztatóján is beszélt. Szerinte itt az ideje, hogy új fejezet kezdődjön, és a médiahatóság áttekinthetően, kiszámíthatóan működjön. A testület első ülésén arról is döntött, hogy két-két tagot delegál a közmédiumokat felügyelő Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumába és a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsba. A Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumi elnökének Balogh Lászlót, a kuratórium újabb tagjának pedig Ilosvai Gábort javasolták. A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács két új tagja a testület javaslata szerint Jobbágy Dénes és Laufer Tamás lesz. Balogh László eddig a Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumának KDNP által delegált elnökhelyetteseként, Ilosvai Gábor pedig az MTI Tulajdonosi Tanácsadó Testületének (TTT) Fidesz által delegált tagjaként dolgozott.

Szalai Annamária hangsúlyozta: az NMHH előtt jelenleg háromszáz előterjesztés van, és ezek legnagyobb részét a régi hatóságtól, az Országos Rádió és Televízió Testülettől veszik át. A sajtótájékoztatón a hatóság elnöke kifejtette: a jelenlegi közmédiarendszer pazarló és fenntarthatatlan, és a hatósági oldal is megújításra szorul, viszont a jó hagyományokat tovább szeretnék vinni az új rendszerben. A hatóság elnöke azt mondta, hogy a szolgáltatóknak fontos, hogy a hatóság kiszámíthatóan, egyforma mércével, következetesen alkalmazza a jogot. Kiemelte azt is, hogy emellett az alkotmányos alapjogok érvényesülését, a kiskorúak védelmének érvényesülését is fokozottan szem előtt tartja majd a hatóság.

Az MTI megkereste a médiatanács által delegált Balogh Lászlót, aki eddig a Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumának KDNP által delegált elnökhelyetteseként dolgozott. Az elnökjelölt elmondta: a Közszolgálati Közalapítvány alakuló ülése jövő héten várható, és bízik benne, hogy sokkal hatékonyabb munkát tudnak majd végezni, mint a hasonló testületek korábban tették. A négy közmédium vezérigazgatójának személyére vonatkozó kérdésre azt felelte, az a szándéka, hogy a médiatanács jelölése után haladéktalanul döntsenek a kérdésben.

A törvény szerint a Közszolgálati Közalapítvány kuratóriuma akkor alakul meg, amikor tagjait megválasztják. A kuratórium tagjainak és elnökének megbízatása az eskütétel után válik hivatalossá.

(forrás: MTI, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

A Cinema City médiaértékesítési divíziója a Botrányt nézte ki az alkalomra.

Picasso Málagába, Monet Párizsba invitál egy magyar grafikus munkáin.

A demencia ritka formájával küzdött évek óta.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók