hirdetés
hirdetés
hirdetés

Közösségi oldalak - megbíznak bennük

A közösségi oldalak iránt kevésbé bizalmatlanok az internetezők, mint más online szolgáltatásoknál, például az internetes vásárlásnál – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Az internetezők 90 százaléka rendszeresen látogat közösségi oldalakat, egyharmaduk pedig még a telefonszámát is feltünteti profilján.
hirdetés
Az NRC Piackutató online felmérése szerint a legalább hetente internetező felnőttek 92 százaléka regisztrált tagja legalább egy közösségi oldalnak, többségük pedig aktív felhasználó, vagyis tízből kilencen rendszeresen belépnek valamelyik site-ra.

A legnépszerűbb közösségi oldal az Iwiw, ahol a netezők 86 százaléka regisztrált és a tagok 98 százaléka egyben látogató is.

A felnőtt internetezők 59 százaléka regisztrált a MyVip oldalon, közülük 70 százalék használja aktívan a szolgáltatásokat. A HotDognak a netezők 23 százaléka a tagja, ezek közül 52 százalék rendszeres felhasználó. A többi hazai közösségi oldal esetén a regisztráltak többsége nem használja az oldalt.

Az NRC kutatása szerint a közösségi site-oknál nem figyelhető meg az a bizalmatlanság, ami a magyar internetezők körében bizonyos online szolgáltatásokkal – például az internetes vásárlással – kapcsolatban tapasztalható: a felhasználók mindössze egyharmada tart attól, hogy publikussá tett személyes adataival mások visszaélhetnek.

A regisztráltak 92-93 százaléka feltünteti adatlapján életkorát és a települést, ahol él, korábbi és jelenlegi iskoláit 84 százalék közli, munkahelyét pedig az aktív keresők 73 százaléka nevezi meg.

A többség elérhetőségét is szívesen tárja a nyilvánosság elé: a regisztráltak több mint háromnegyede osztja meg e-mail címét, egyharmaduk pedig a telefonszámát is közzéteszi.

A felhasználók 87 százaléka töltött fel képet adatlapjára. A fotós bemutatkozás célja többnyire a könnyebb azonosíthatóság, 27 százalék ugyanakkor a galériában bemutatja családját, hobbiját vagy legutóbbi nyaralását.

A felhasználók 12 százaléka egyébként üzleti vagy magánjellegű találkozók előtti tájékozódásra is használja a közösségi oldalakat és ebben a regisztráltak többsége nem lát kivetnivalót: 62 százalékuk elfogadhatónak tartja, ha üzleti tárgyalás előtt a felek információt gyűjtenek egymásról egy közösségi site segítségével, 59 százalékuk pedig nem érzi problémásnak, ha állásinterjú előtt a munkaadó ezeken az oldalakon is utánanéz a jelentkezőknek.

A hirdetéseknek ugyanakkor már kevesebben örülnek, de 36 százalék úgy véli, hogy elfogadható, ha a közösségi oldalra lépők célzott reklámokkal találják szembe magukat.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Visszaszorulóban vannak a likeblogok, de több illegális filmletöltő oldal is a legnépszerűbbek között.

Október 20-tól 100 napon át egy-egy híresség  szaval Ady-verseket.

Pető Pétert a független sajtó kategóriában jelölte a Reporters Without Borders.

Vincze Orsolya Eszter vezeti.

A Magyarországon is forgatott AMC-sorozatot a Content Innovation Awardson ismerték el.

hirdetés

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

A novemberi FinTechRadar konferencián bankok, startupok, vállalatok és állami szereplők osztják meg tapasztalataikat és mondják el véleményüket a magyar fintech legaktuálisabb kérdéseiről, és közben bemutatjuk azokat a területeket, ahol a fintechnek még nagy lehetőségei vannak.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

hirdetés
hirdetés