hirdetés
hirdetés
hirdetés

Közösségi oldalak - megbíznak bennük

A közösségi oldalak iránt kevésbé bizalmatlanok az internetezők, mint más online szolgáltatásoknál, például az internetes vásárlásnál – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Az internetezők 90 százaléka rendszeresen látogat közösségi oldalakat, egyharmaduk pedig még a telefonszámát is feltünteti profilján.
hirdetés
Az NRC Piackutató online felmérése szerint a legalább hetente internetező felnőttek 92 százaléka regisztrált tagja legalább egy közösségi oldalnak, többségük pedig aktív felhasználó, vagyis tízből kilencen rendszeresen belépnek valamelyik site-ra.

A legnépszerűbb közösségi oldal az Iwiw, ahol a netezők 86 százaléka regisztrált és a tagok 98 százaléka egyben látogató is.

A felnőtt internetezők 59 százaléka regisztrált a MyVip oldalon, közülük 70 százalék használja aktívan a szolgáltatásokat. A HotDognak a netezők 23 százaléka a tagja, ezek közül 52 százalék rendszeres felhasználó. A többi hazai közösségi oldal esetén a regisztráltak többsége nem használja az oldalt.

Az NRC kutatása szerint a közösségi site-oknál nem figyelhető meg az a bizalmatlanság, ami a magyar internetezők körében bizonyos online szolgáltatásokkal – például az internetes vásárlással – kapcsolatban tapasztalható: a felhasználók mindössze egyharmada tart attól, hogy publikussá tett személyes adataival mások visszaélhetnek.

A regisztráltak 92-93 százaléka feltünteti adatlapján életkorát és a települést, ahol él, korábbi és jelenlegi iskoláit 84 százalék közli, munkahelyét pedig az aktív keresők 73 százaléka nevezi meg.

A többség elérhetőségét is szívesen tárja a nyilvánosság elé: a regisztráltak több mint háromnegyede osztja meg e-mail címét, egyharmaduk pedig a telefonszámát is közzéteszi.

A felhasználók 87 százaléka töltött fel képet adatlapjára. A fotós bemutatkozás célja többnyire a könnyebb azonosíthatóság, 27 százalék ugyanakkor a galériában bemutatja családját, hobbiját vagy legutóbbi nyaralását.

A felhasználók 12 százaléka egyébként üzleti vagy magánjellegű találkozók előtti tájékozódásra is használja a közösségi oldalakat és ebben a regisztráltak többsége nem lát kivetnivalót: 62 százalékuk elfogadhatónak tartja, ha üzleti tárgyalás előtt a felek információt gyűjtenek egymásról egy közösségi site segítségével, 59 százalékuk pedig nem érzi problémásnak, ha állásinterjú előtt a munkaadó ezeken az oldalakon is utánanéz a jelentkezőknek.

A hirdetéseknek ugyanakkor már kevesebben örülnek, de 36 százalék úgy véli, hogy elfogadható, ha a közösségi oldalra lépők célzott reklámokkal találják szembe magukat.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A brit napilap új kampányában birkák, kígyók, keselyűk vitakoznak.

Akár leépítés is jöhet a Hír TV-nél.

Az ügynökség PR, digitális és közösségi média üzletága nyerte a Mattel tenderét.

Egy youtubertől kölcsönözték az ötletet, hogy dalok szülessenek a videók alá érkező negatív beszólásokból.

Az új vezető tíz éve dolgozik az egyetemnél.

hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 1.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés