hirdetés
hirdetés
hirdetés

Közösségi oldalak - megbíznak bennük

A közösségi oldalak iránt kevésbé bizalmatlanok az internetezők, mint más online szolgáltatásoknál, például az internetes vásárlásnál – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Az internetezők 90 százaléka rendszeresen látogat közösségi oldalakat, egyharmaduk pedig még a telefonszámát is feltünteti profilján.
hirdetés
Az NRC Piackutató online felmérése szerint a legalább hetente internetező felnőttek 92 százaléka regisztrált tagja legalább egy közösségi oldalnak, többségük pedig aktív felhasználó, vagyis tízből kilencen rendszeresen belépnek valamelyik site-ra.

A legnépszerűbb közösségi oldal az Iwiw, ahol a netezők 86 százaléka regisztrált és a tagok 98 százaléka egyben látogató is.

A felnőtt internetezők 59 százaléka regisztrált a MyVip oldalon, közülük 70 százalék használja aktívan a szolgáltatásokat. A HotDognak a netezők 23 százaléka a tagja, ezek közül 52 százalék rendszeres felhasználó. A többi hazai közösségi oldal esetén a regisztráltak többsége nem használja az oldalt.

Az NRC kutatása szerint a közösségi site-oknál nem figyelhető meg az a bizalmatlanság, ami a magyar internetezők körében bizonyos online szolgáltatásokkal – például az internetes vásárlással – kapcsolatban tapasztalható: a felhasználók mindössze egyharmada tart attól, hogy publikussá tett személyes adataival mások visszaélhetnek.

A regisztráltak 92-93 százaléka feltünteti adatlapján életkorát és a települést, ahol él, korábbi és jelenlegi iskoláit 84 százalék közli, munkahelyét pedig az aktív keresők 73 százaléka nevezi meg.

A többség elérhetőségét is szívesen tárja a nyilvánosság elé: a regisztráltak több mint háromnegyede osztja meg e-mail címét, egyharmaduk pedig a telefonszámát is közzéteszi.

A felhasználók 87 százaléka töltött fel képet adatlapjára. A fotós bemutatkozás célja többnyire a könnyebb azonosíthatóság, 27 százalék ugyanakkor a galériában bemutatja családját, hobbiját vagy legutóbbi nyaralását.

A felhasználók 12 százaléka egyébként üzleti vagy magánjellegű találkozók előtti tájékozódásra is használja a közösségi oldalakat és ebben a regisztráltak többsége nem lát kivetnivalót: 62 százalékuk elfogadhatónak tartja, ha üzleti tárgyalás előtt a felek információt gyűjtenek egymásról egy közösségi site segítségével, 59 százalékuk pedig nem érzi problémásnak, ha állásinterjú előtt a munkaadó ezeken az oldalakon is utánanéz a jelentkezőknek.

A hirdetéseknek ugyanakkor már kevesebben örülnek, de 36 százalék úgy véli, hogy elfogadható, ha a közösségi oldalra lépők célzott reklámokkal találják szembe magukat.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A terület trendjeit, gyakorlatait, szabályozási kérdéseit vitathatják meg a tagok.

Stubnya Bence írása a lakáshitelektől és az ingatlanpiacról szólt.

Nánási Pál lőtte őket a Halott Pénz koncerten. Még egy csomó influencer tolja majd mindenütt az éjszakai fotóit.

A Büntetőt a MindigTV sportos streamoldala, a mindiGO Sport is adja majd.

A fotósként is aktív Radisics Milán a szpot orosz verziójában Vologya, a szerb verzióban A Szakértő. Nálunk füttyög.

hirdetés

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Meghosszabbított nevezési határidő: 2018.05.25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

hirdetés
hirdetés