hirdetés
hirdetés
hirdetés

Közös kutatási megoldást jelentett be az Inspira és a Synetiq

Az Inspira ezen kívül még egy ügyfélelégedettségi megoldást és egy videókérdőívet mutatott be kedden.

hirdetés

Az Inspira Group piackutató cég egy sajtóreggelin mutatta be új fejlesztéseit: egy ügyfélelégedettséget mérő alkalmazást, egy videós közvélemény-kutatási megoldást, valamint a Synetiq neuromarketinges céggel közös reklámdiagnosztikai módszerét.

Neuromarketing x fókuszcsoport

Talán a legnagyobb horderejű bejelentés az volt, hogy az Inspira és a Synetiq neuromarketinggel foglalkozó cég egy közös megoldást fejlesztett ki. A Synetiq reklámfilmek tesztelésével foglalkozik: a résztvevőket különböző szenzorokkal szerelik fel, amelyek a reklámok nézése közben a szenzomotoros, kognitív és érzelmi visszajelzéseket mérik, majd ezt egy néhány kérdésből álló kérdőívvel egészítik ki. Az Inspirával közös megoldás lényege, hogy a Synetiq tesztalanyaiból aztán egy fókuszcsoportot válogatnak ki, amellyel tovább lehet finomítani a neuroalapú felmérés eredményeit. 

A kutatók szerint ennek az egymásra épülő megoldásnak az az előnye, hogy például vannak olyan visszatérő motívumok, amelyeknek az oka a Synetiq módszerével nem deríthető ki (pl. miért ellenszenves egy reklámban szereplő ember egy adott célcsoport számára), viszont a fókuszcsoport során, a teszteredmények alapján összeállított kérdésekkel már igen. A fókuszcsoportos kutatások alapvető hátránya pedig az, hogy a szereplőket mesterséges környezetbe helyezik, és gyakori a túlracionalizálás (amikor olyasmiket gondolnak végig, amiket amúgy nem tennének), a megfelelési kényszer, valamint a kutató vagy a megrendelő prekoncepciói eleve félrevihetik a felmérés eredményét. 

Egy gyakorlati példát is említettek: várandós anyák körében végeztek egy fókuszcsoporttal támogatott neuromarketing felmérést arról, hogy egy várandósság alatti készítmény reklámját gyerekhang vagy barátságos női hang narrálja jobban. A kismamák neuromarketinges tesztjei egyöntetűen aztmutatták, hogy taszította őket a gyerekhang, viszont az ugyanebből a kismamákból álló fókuszcsoportban egyértelműen állították, hogy inkább kisgyerekhangot szeretnének hallani. A neuro eredményekkel történő szembesítés során azonban kiderült, hogy elvárt társadalmi nyomás miatt (egy kismamának szeretnie KELL a gyerekeket) érveltek a gyerekhang mellett, miközben valójában a női hangot vonzóbbnak, és a témához jobban illeszkedőnek tartották.

A kétféle kutatási módszer eredményeit végül egy közös elemzésben összegzik a Synetiq és az Inspira kutatói.

Voks

Az Inspira nemrég kezdett el együttműködni a Voks névre hallgató startuppal, amely utóbbi egy mobiltelefonra optimalizált vevőelégedettség-mérési alkalmazást fejlesztett. Az app lényege, hogy minden szektorra (pl. magánkórházak, patikák, vendéglátás, bankok) külön-külön egységes, 5 kérdést felvonultató kérdőívet gyártanak, amelyet három, demográfiát firtató kérdés egészít ki. 

A kérdőív kitöltői egy QR-kódot beszkennelve jutnak el a webes app felületére, amely innentől kezdve nem sokban különbözik pl. egy online áruház elégedettségmérési, utánkövető kérdőívétől. A megrendelő havidíj ellenében kérheti a szolgáltatást, az adatokat egy folyamatosan frissülő dashboardon keresztül érheti el, különböző benchmarkokhoz viszonyítva láthatja a teljesítményét, és különböző szűrési feltételekkel is operálhat, valamint exportálhatja is a nyers adatokat. 

Videókérdőív

Géczi Tamás, az Inspira alapító-ügyvezetője szerint egyre nagyobb a harc a piackutató cégek között a válaszadóért, valamint a figyelméért, tehát hogy végiggondolja a kérdéseket és értelmes válaszokat adjon. Az ösztönzők egyre kevésbé jelentenek megoldást, így a kutatócég arra jutott, hogy megpróbálja kicsit emberközelibbé tenni, és a jelen tartalomfogyasztási szokásokhoz igazítani az online kérdőívezést, amit úgy képzeltek el, hogy az interaktív kérdezőbiztos a kamerák előtt állva elmondja a tudnivalókat, valamint felolvassa az egyes kérdéseket is, a válaszadó pedig hagyományos  úton megjelöli a véleményét.

Géczi szerint ez minimális többletköltséggel jár a megrendelőnek, néhány óra pluszmunkát jelent csak, de jelentősen jobban bevonzza a válaszadókat. Ha a megrendelő jobban a zsebébe nyúl, akár ismert személyiséget is felkérhet a kérdések felolvasására.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés