hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámnosztalgia

Kovács úr és a DDB mindent vitt

A volkswagenes Kovács úr vitte el a pálmát az 1994-es Magyar Reklámfilmszemlén. A Zorán zenéjére készült szpot egyben történelmi visszatekintés, hiszen magyar és világtörténelmi pillanatok is szerepelnek benne. Nézze meg a 15 évvel ezelőtti nyertes reklámokat!
hirdetés

Régen reklámversenyek mellett létezett egy rendezvény, a Magyar Reklámfilmszemle. A korabeli források felkutatásában a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) könyvtára segített, ahol az összegyűjtött Propaganda Reklám lapokat böngésztük át.

A Magyar Rekámfilmszemlét 24 alkalommal rendezték meg, az utolsó években a Magyar Gazdasági Kamara, a Magyar Marketing Szövetség, a Magyar Public Relations Szövetség, az MRSZ és a Reklám Világszövetség magyar tagozata volt a szervező.
 
A legutóbbi eredmény-beszámolót táblázat formájában 1994-ből találtuk a Propaganda Reklámban. Eszerint az első díjat a VW-Kovács úr kapta, a szpotot a DDB Needham Budapest készítette, és ez az ügynökség vitte el a sajtó-, illetve a közönségdíjat is.
 
A Kreatív Online megkeresésére több ügynökségnek sikerült előhalásznia a másfél évtizedes szpotokat, amit az alkotói névsorral közzéteszünk. Nosztalgiázzon!

 
1. díj: VW-Kovács úr
Megrendelő: Porsche Hungária
Reklámügynökség:  DDB Needham Budapest
Gyártó stúdió: Goess Film
Kreatívigazgató: Michelberger Miklós
Forgatókönyvíró:Michelberger Miklós
Rendező: Antók Csaba
Operatőr: Vecsernyés János



 
2. díj: Visszaváltható Pepsi
Megrendelő: Pepsi
Reklámügynökség: GGK
Gyártó stúdió: GGK
Kreatívigazgató: Julian Farquhar
Art director: Szoboszlai Péter
Rendező: Németh Attila
Operatőr: Osztolyka Péter


 

3. díj: Orex
Megrendelő: Orex
Reklámügynökség: Dean Baker and Morton
Forgatókönyvíró: Kozma Péter
Rendező: Kozma Péter
Operatőr: Gulyás Buda
Zeneszerző: Berkes Gábor
Videotechnika: Visu-All
 

Kampánydíj: Népszabadság; A csengő, A nap, A szem, A mérleg, A virág, A száj
Megrendelő: Népszabadság
Reklámügynökség:  McCann Erickson Budapest
Producer: Pápai Miklós
Forgatókönyvíró: Pilis Cecilia-Kaszás György
Kreatívigazgató: Kaszás György
Animáció: Vágó Sándor, Varga Stúdió
Rendező: Lehotay Zoltán, Varga Stúdió












 

Ötletdíj: Postabankjegy
Megrendelő: Postabankjegy
Reklámügynökség: Akció
Gyártó stúdió: Skyfilm
Rendező: Herendi Gábor
Forgatókönyvíró: Akció team
Operatőr: ifj. Marton Frigyes
Zeneszerző: Berkes Gábor
Animáció: Fortrend
 

Legjobb kivitelezés díja: Globus (tőzsdei bevezetés)
Megrendelő: Globus
Reklámügynökség:  Partners/J. Walter Thompson
Forgatókönyvíró: Osztolyka Péter-Németh Attila
Kreatívigazgató: Halász Gyula
Rendező: Németh Attila
Operatőr: Osztolyka Péter
Zeneszerző: Márta István
Videotechnika: Kádár Tamás


 

Sajtódíj: VW – Kovács úr

Közönségdíj: VW – Kovács úr

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Es Szemledi Andras is az o termekuk volt, akit elottuk mar szinten feltalaltak (a franciak). Amen.
#
Jó nézni ezeket a reklámokat, és durva látni, hogy az Akció Ökopannon spotjainak ötlete 1 az 1-ben az 1995-ös Pepsi film nyúlása. A "kókuszgolyó" után Ismét csak
gratulálunk.
hirdetés

27 év után decemberben jön az utolsó szám a magazinból.

A brit áruházlánc a karácsony és fennállása 100. évének alkalmából játszott el a Vissza a jövőbe ötletével.

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Milyen forradalmi lehetőségeket jelentenek az új technológiák? Milyen lesz az életünk 10 vagy 50 év múlva? Ezekre a kérdésekre keressük a választ szeptember 27-én, a MOST Fórumon.(x)

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés