hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámnosztalgia

Kovács úr és a DDB mindent vitt

A volkswagenes Kovács úr vitte el a pálmát az 1994-es Magyar Reklámfilmszemlén. A Zorán zenéjére készült szpot egyben történelmi visszatekintés, hiszen magyar és világtörténelmi pillanatok is szerepelnek benne. Nézze meg a 15 évvel ezelőtti nyertes reklámokat!
hirdetés

Régen reklámversenyek mellett létezett egy rendezvény, a Magyar Reklámfilmszemle. A korabeli források felkutatásában a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) könyvtára segített, ahol az összegyűjtött Propaganda Reklám lapokat böngésztük át.

A Magyar Rekámfilmszemlét 24 alkalommal rendezték meg, az utolsó években a Magyar Gazdasági Kamara, a Magyar Marketing Szövetség, a Magyar Public Relations Szövetség, az MRSZ és a Reklám Világszövetség magyar tagozata volt a szervező.
 
A legutóbbi eredmény-beszámolót táblázat formájában 1994-ből találtuk a Propaganda Reklámban. Eszerint az első díjat a VW-Kovács úr kapta, a szpotot a DDB Needham Budapest készítette, és ez az ügynökség vitte el a sajtó-, illetve a közönségdíjat is.
 
A Kreatív Online megkeresésére több ügynökségnek sikerült előhalásznia a másfél évtizedes szpotokat, amit az alkotói névsorral közzéteszünk. Nosztalgiázzon!

 
1. díj: VW-Kovács úr
Megrendelő: Porsche Hungária
Reklámügynökség:  DDB Needham Budapest
Gyártó stúdió: Goess Film
Kreatívigazgató: Michelberger Miklós
Forgatókönyvíró:Michelberger Miklós
Rendező: Antók Csaba
Operatőr: Vecsernyés János



 
2. díj: Visszaváltható Pepsi
Megrendelő: Pepsi
Reklámügynökség: GGK
Gyártó stúdió: GGK
Kreatívigazgató: Julian Farquhar
Art director: Szoboszlai Péter
Rendező: Németh Attila
Operatőr: Osztolyka Péter


 

3. díj: Orex
Megrendelő: Orex
Reklámügynökség: Dean Baker and Morton
Forgatókönyvíró: Kozma Péter
Rendező: Kozma Péter
Operatőr: Gulyás Buda
Zeneszerző: Berkes Gábor
Videotechnika: Visu-All
 

Kampánydíj: Népszabadság; A csengő, A nap, A szem, A mérleg, A virág, A száj
Megrendelő: Népszabadság
Reklámügynökség:  McCann Erickson Budapest
Producer: Pápai Miklós
Forgatókönyvíró: Pilis Cecilia-Kaszás György
Kreatívigazgató: Kaszás György
Animáció: Vágó Sándor, Varga Stúdió
Rendező: Lehotay Zoltán, Varga Stúdió












 

Ötletdíj: Postabankjegy
Megrendelő: Postabankjegy
Reklámügynökség: Akció
Gyártó stúdió: Skyfilm
Rendező: Herendi Gábor
Forgatókönyvíró: Akció team
Operatőr: ifj. Marton Frigyes
Zeneszerző: Berkes Gábor
Animáció: Fortrend
 

Legjobb kivitelezés díja: Globus (tőzsdei bevezetés)
Megrendelő: Globus
Reklámügynökség:  Partners/J. Walter Thompson
Forgatókönyvíró: Osztolyka Péter-Németh Attila
Kreatívigazgató: Halász Gyula
Rendező: Németh Attila
Operatőr: Osztolyka Péter
Zeneszerző: Márta István
Videotechnika: Kádár Tamás


 

Sajtódíj: VW – Kovács úr

Közönségdíj: VW – Kovács úr

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Es Szemledi Andras is az o termekuk volt, akit elottuk mar szinten feltalaltak (a franciak). Amen.
#
Jó nézni ezeket a reklámokat, és durva látni, hogy az Akció Ökopannon spotjainak ötlete 1 az 1-ben az 1995-ös Pepsi film nyúlása. A "kókuszgolyó" után Ismét csak
gratulálunk.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

Valódi nézői panaszokat gyúrt össze reklámmá a brit Channel 4.

Az új műsorrendben kétszer is vetítik a széria aktuális epizódjait.

Idén az Akváriumban rendezik a hazai videoklipek kétnapos szemléjét és szakmai fórumát.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés