hirdetés
hirdetés
hirdetés

Korlátozhatják Nagy-Britanniában a fiatalkorúak lájkolását

A törvénytervezet ezzel védené a 18 éven aluliakat. Az aktivitásösztönző ikonokat is tiltanák.

hirdetés

Egy 16 pontból álló tervezet szivárgott ki, amelyet a brit ICO (Information Commissioner's Office) állított össze a 18 éven aluliak online biztonsága érdekében, írja a BBC, mi az Indexen láttuk.

A hatóság tervezetének lényege, hogy a közösségi oldalakat meg lehessen büntetni, ha bizonyos "online függőséget" okozó aktivitásokat ösztönöznek, és befolyásolni próbálják a fiatalkorú felhasználóik viselkedését. A 18 éven aluliaknak nem lehetne például lájkolni a Facebookon és Instagramon, illetve a Snapchat streak funkciói is tiltva lennének. Ez utóbbiak lényege, hogy két ember például jutalomikonokat kap azért, ha többet kommunikál egymással az alkalmazással.

Ezek a funkciók ugyanis személyes adatok gyűjtésére szolgálnak a techcégek számára, és összeegyeztethetetlenek a tervezet szerint a fiatalkorúak személyiségi jogaival. Épp ezért az adatvédelmi beállítások alapból erősebbek lennének 18 év alatt, illetve alapértelmezetten lennének a helymeghatározó funkciók kikapcsolva az esetükben. Továbbá tiltanák azt is, hogy a döntési helyzetekben az "igen" gomb például nagyobb és látványosabb legyen, mint a "nem", illetve a gyerekeket "noszogató" alkalmazásokat is.

A 16 pontból álló tervezet nagyobb hangsúlyt fektetne az adatok védelmének gyerekek nyelvén való magyarázatára, illetve bizonyos szülői kontrollhoz is kötné a közösségi oldalakon való jelenlétet.

A tervezetet vita követi majd, és ha elfogadják, akkor jövőre léphet életbe.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Budapesti járókelők csendesíthetik le a zabolátlan gépeket.

A Peugeot új, elektromos e-208 modelljéhez ötletes kültéri reklámot készített a francia BETC és a Clear Channel közterületi reklámcég.

A Café PR két elismerést húzott be, az LA Communications egyet.

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés