hirdetés
hirdetés
hirdetés

Korlátozhatják Nagy-Britanniában a fiatalkorúak lájkolását

A törvénytervezet ezzel védené a 18 éven aluliakat. Az aktivitásösztönző ikonokat is tiltanák.

hirdetés

Egy 16 pontból álló tervezet szivárgott ki, amelyet a brit ICO (Information Commissioner's Office) állított össze a 18 éven aluliak online biztonsága érdekében, írja a BBC, mi az Indexen láttuk.

A hatóság tervezetének lényege, hogy a közösségi oldalakat meg lehessen büntetni, ha bizonyos "online függőséget" okozó aktivitásokat ösztönöznek, és befolyásolni próbálják a fiatalkorú felhasználóik viselkedését. A 18 éven aluliaknak nem lehetne például lájkolni a Facebookon és Instagramon, illetve a Snapchat streak funkciói is tiltva lennének. Ez utóbbiak lényege, hogy két ember például jutalomikonokat kap azért, ha többet kommunikál egymással az alkalmazással.

Ezek a funkciók ugyanis személyes adatok gyűjtésére szolgálnak a techcégek számára, és összeegyeztethetetlenek a tervezet szerint a fiatalkorúak személyiségi jogaival. Épp ezért az adatvédelmi beállítások alapból erősebbek lennének 18 év alatt, illetve alapértelmezetten lennének a helymeghatározó funkciók kikapcsolva az esetükben. Továbbá tiltanák azt is, hogy a döntési helyzetekben az "igen" gomb például nagyobb és látványosabb legyen, mint a "nem", illetve a gyerekeket "noszogató" alkalmazásokat is.

A 16 pontból álló tervezet nagyobb hangsúlyt fektetne az adatok védelmének gyerekek nyelvén való magyarázatára, illetve bizonyos szülői kontrollhoz is kötné a közösségi oldalakon való jelenlétet.

A tervezetet vita követi majd, és ha elfogadják, akkor jövőre léphet életbe.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés