hirdetés
hirdetés
hirdetés

Korlátozhatják Nagy-Britanniában a fiatalkorúak lájkolását

A törvénytervezet ezzel védené a 18 éven aluliakat. Az aktivitásösztönző ikonokat is tiltanák.

hirdetés

Egy 16 pontból álló tervezet szivárgott ki, amelyet a brit ICO (Information Commissioner's Office) állított össze a 18 éven aluliak online biztonsága érdekében, írja a BBC, mi az Indexen láttuk.

A hatóság tervezetének lényege, hogy a közösségi oldalakat meg lehessen büntetni, ha bizonyos "online függőséget" okozó aktivitásokat ösztönöznek, és befolyásolni próbálják a fiatalkorú felhasználóik viselkedését. A 18 éven aluliaknak nem lehetne például lájkolni a Facebookon és Instagramon, illetve a Snapchat streak funkciói is tiltva lennének. Ez utóbbiak lényege, hogy két ember például jutalomikonokat kap azért, ha többet kommunikál egymással az alkalmazással.

Ezek a funkciók ugyanis személyes adatok gyűjtésére szolgálnak a techcégek számára, és összeegyeztethetetlenek a tervezet szerint a fiatalkorúak személyiségi jogaival. Épp ezért az adatvédelmi beállítások alapból erősebbek lennének 18 év alatt, illetve alapértelmezetten lennének a helymeghatározó funkciók kikapcsolva az esetükben. Továbbá tiltanák azt is, hogy a döntési helyzetekben az "igen" gomb például nagyobb és látványosabb legyen, mint a "nem", illetve a gyerekeket "noszogató" alkalmazásokat is.

A 16 pontból álló tervezet nagyobb hangsúlyt fektetne az adatok védelmének gyerekek nyelvén való magyarázatára, illetve bizonyos szülői kontrollhoz is kötné a közösségi oldalakon való jelenlétet.

A tervezetet vita követi majd, és ha elfogadják, akkor jövőre léphet életbe.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy digitális eseménysorozattal kötik össze a debreceni és budapesti dolgozókat. 

A Vertical Cinema címet kapó film egy dublőrről szól, aki krimiben, kalandfilmben és musicalben is megállja a helyét.

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából.

A Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. 

A zeneiparhoz hasonló mentőcsomagért is lobbiznak a rendezvényesek. 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés