hirdetés
hirdetés
hirdetés

Konfliktusos időszak az ORTT mögött

„Semmiképpen sem mondható, hogy konfliktusmentes időszak volt ez a médiahatóság életében” – mondta Majtényi László, az Országos Rádió és Televízió Testület elnöke az ORTT által szervezett, a testület félévi tevékenységéről szóló sajtóbeszélgetésen.
hirdetés

Majtényi felidézte az időszak jelentősebb történéseit, kiemelve, hogy a félév legfontosabb eredményének a Sláger és a Danubius Rádió mostani frekvenciáira kiírt pályázatot tartja. A két frekvencia koncessziója november 18-án éjfélkor jár le. Az MSZP által delegált Gyuricza Péter az MTI kérdésre elmondta, hogy a november 4-ei testületi ülésen hirdethetnek győztest, és ez az időpont előbbre is kerülhet, ha nem kell kihasználni a pályázatok hiánypótlásához rendelkezésre álló két hetet. A médiahatóság hétfőn véglegesítette a két frekvencia használati jogának legfeljebb hét évre odaítéléséről szóló pályázat szövegét.

Az elnök az elmúlt fél éve eseményei közül kiemelte még a tudatos médiafogyasztásra buzdító, „Ne a televízió nevelje fel a gyereket” szlogennel futó kampányt, az országos kereskedelmi televíziók kibeszélőshow-i miatt kirótt 12 -12 órás büntetést, az Echo Televízió hírműsorainak vizsgálatát, illetve a más országok médihatóságaival való nemzetközi együttműködéseket. A műsorszolgáltatási díjakról szólva azt mondta, hogy bár reklámpiaci adatok még nincsenek, de ha szükséges, ősszel be fognak avatkozni a veszélybe kerülő műsorszolgáltatók érdekében, „melyeknek megszűnése káros lenne”. A médiahatóság koncessziósdíj-koncepciója őszre készülhet el.

Az MTI korábban közölt információja szerint tucatnyi műsorszolgáltató kért díjcsökkentést a médiahatóságtól az utóbbi hónapokban, de ezek közül csak a Juventus Rádió kérelmét fogadta el az ORTT; a hírügynökség korábbi értesülése szerint a többi kérelmezőt arról tájékoztatták két hónapja, hogy nem egyenként tárgyalják beadványukat. Majtényi emlékeztetett még arra, hogy a médiatörvény – szerinte egyébként rossz – tervezetei elhaltak, de hozzátette, hogy szükség lenne egy korszerű jogszabályra.

Majtényi megemlítette: remélhetőleg kiírnak majd pályázatot a színházi közvetítések támogatására is. Gyuricza Péter hozzátette: ha a műsorszolgáltatók is partnerek ebben, szívesen támogatnának tévéjátékokat is. Szerinte egyébként a tudatos médiafogyasztás-kampányt ki lehet majd terjeszteni a betelefonálós játékokra is, mert „ami a képernyőn látható, az nem feltétlenül a valóságot tükrözi”. Majtényi elmondta még, hogy foglalkoznak a romák médiabéli képének elemzésével is, azt vizsgálva, hogy az előítéleteket a média mennyire tudja oldani, illetve hogy adott esetben mekkora a felelőssége az előítéletek erősítésében.

A sajtóbeszélgetésen kiosztott féléves összefoglaló arról is tájékoztat, hogy az ORTT idén hat pályázati eljárást hirdetett meg összesen 941 466 000 forint keretösszegben. A jelenleg is zajló, vagy már lezajlott négy eljárásban eddig nagyjából 503 milló forint támogatást osztottak ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

hirdetés
hirdetés

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.