hirdetés
hirdetés
hirdetés

Konfliktusos időszak az ORTT mögött

„Semmiképpen sem mondható, hogy konfliktusmentes időszak volt ez a médiahatóság életében” – mondta Majtényi László, az Országos Rádió és Televízió Testület elnöke az ORTT által szervezett, a testület félévi tevékenységéről szóló sajtóbeszélgetésen.
hirdetés

Majtényi felidézte az időszak jelentősebb történéseit, kiemelve, hogy a félév legfontosabb eredményének a Sláger és a Danubius Rádió mostani frekvenciáira kiírt pályázatot tartja. A két frekvencia koncessziója november 18-án éjfélkor jár le. Az MSZP által delegált Gyuricza Péter az MTI kérdésre elmondta, hogy a november 4-ei testületi ülésen hirdethetnek győztest, és ez az időpont előbbre is kerülhet, ha nem kell kihasználni a pályázatok hiánypótlásához rendelkezésre álló két hetet. A médiahatóság hétfőn véglegesítette a két frekvencia használati jogának legfeljebb hét évre odaítéléséről szóló pályázat szövegét.

Az elnök az elmúlt fél éve eseményei közül kiemelte még a tudatos médiafogyasztásra buzdító, „Ne a televízió nevelje fel a gyereket” szlogennel futó kampányt, az országos kereskedelmi televíziók kibeszélőshow-i miatt kirótt 12 -12 órás büntetést, az Echo Televízió hírműsorainak vizsgálatát, illetve a más országok médihatóságaival való nemzetközi együttműködéseket. A műsorszolgáltatási díjakról szólva azt mondta, hogy bár reklámpiaci adatok még nincsenek, de ha szükséges, ősszel be fognak avatkozni a veszélybe kerülő műsorszolgáltatók érdekében, „melyeknek megszűnése káros lenne”. A médiahatóság koncessziósdíj-koncepciója őszre készülhet el.

Az MTI korábban közölt információja szerint tucatnyi műsorszolgáltató kért díjcsökkentést a médiahatóságtól az utóbbi hónapokban, de ezek közül csak a Juventus Rádió kérelmét fogadta el az ORTT; a hírügynökség korábbi értesülése szerint a többi kérelmezőt arról tájékoztatták két hónapja, hogy nem egyenként tárgyalják beadványukat. Majtényi emlékeztetett még arra, hogy a médiatörvény – szerinte egyébként rossz – tervezetei elhaltak, de hozzátette, hogy szükség lenne egy korszerű jogszabályra.

Majtényi megemlítette: remélhetőleg kiírnak majd pályázatot a színházi közvetítések támogatására is. Gyuricza Péter hozzátette: ha a műsorszolgáltatók is partnerek ebben, szívesen támogatnának tévéjátékokat is. Szerinte egyébként a tudatos médiafogyasztás-kampányt ki lehet majd terjeszteni a betelefonálós játékokra is, mert „ami a képernyőn látható, az nem feltétlenül a valóságot tükrözi”. Majtényi elmondta még, hogy foglalkoznak a romák médiabéli képének elemzésével is, azt vizsgálva, hogy az előítéleteket a média mennyire tudja oldani, illetve hogy adott esetben mekkora a felelőssége az előítéletek erősítésében.

A sajtóbeszélgetésen kiosztott féléves összefoglaló arról is tájékoztat, hogy az ORTT idén hat pályázati eljárást hirdetett meg összesen 941 466 000 forint keretösszegben. A jelenleg is zajló, vagy már lezajlott négy eljárásban eddig nagyjából 503 milló forint támogatást osztottak ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.