hirdetés
hirdetés
hirdetés

Konfliktusos időszak az ORTT mögött

„Semmiképpen sem mondható, hogy konfliktusmentes időszak volt ez a médiahatóság életében” – mondta Majtényi László, az Országos Rádió és Televízió Testület elnöke az ORTT által szervezett, a testület félévi tevékenységéről szóló sajtóbeszélgetésen.
hirdetés

Majtényi felidézte az időszak jelentősebb történéseit, kiemelve, hogy a félév legfontosabb eredményének a Sláger és a Danubius Rádió mostani frekvenciáira kiírt pályázatot tartja. A két frekvencia koncessziója november 18-án éjfélkor jár le. Az MSZP által delegált Gyuricza Péter az MTI kérdésre elmondta, hogy a november 4-ei testületi ülésen hirdethetnek győztest, és ez az időpont előbbre is kerülhet, ha nem kell kihasználni a pályázatok hiánypótlásához rendelkezésre álló két hetet. A médiahatóság hétfőn véglegesítette a két frekvencia használati jogának legfeljebb hét évre odaítéléséről szóló pályázat szövegét.

Az elnök az elmúlt fél éve eseményei közül kiemelte még a tudatos médiafogyasztásra buzdító, „Ne a televízió nevelje fel a gyereket” szlogennel futó kampányt, az országos kereskedelmi televíziók kibeszélőshow-i miatt kirótt 12 -12 órás büntetést, az Echo Televízió hírműsorainak vizsgálatát, illetve a más országok médihatóságaival való nemzetközi együttműködéseket. A műsorszolgáltatási díjakról szólva azt mondta, hogy bár reklámpiaci adatok még nincsenek, de ha szükséges, ősszel be fognak avatkozni a veszélybe kerülő műsorszolgáltatók érdekében, „melyeknek megszűnése káros lenne”. A médiahatóság koncessziósdíj-koncepciója őszre készülhet el.

Az MTI korábban közölt információja szerint tucatnyi műsorszolgáltató kért díjcsökkentést a médiahatóságtól az utóbbi hónapokban, de ezek közül csak a Juventus Rádió kérelmét fogadta el az ORTT; a hírügynökség korábbi értesülése szerint a többi kérelmezőt arról tájékoztatták két hónapja, hogy nem egyenként tárgyalják beadványukat. Majtényi emlékeztetett még arra, hogy a médiatörvény – szerinte egyébként rossz – tervezetei elhaltak, de hozzátette, hogy szükség lenne egy korszerű jogszabályra.

Majtényi megemlítette: remélhetőleg kiírnak majd pályázatot a színházi közvetítések támogatására is. Gyuricza Péter hozzátette: ha a műsorszolgáltatók is partnerek ebben, szívesen támogatnának tévéjátékokat is. Szerinte egyébként a tudatos médiafogyasztás-kampányt ki lehet majd terjeszteni a betelefonálós játékokra is, mert „ami a képernyőn látható, az nem feltétlenül a valóságot tükrözi”. Majtényi elmondta még, hogy foglalkoznak a romák médiabéli képének elemzésével is, azt vizsgálva, hogy az előítéleteket a média mennyire tudja oldani, illetve hogy adott esetben mekkora a felelőssége az előítéletek erősítésében.

A sajtóbeszélgetésen kiosztott féléves összefoglaló arról is tájékoztat, hogy az ORTT idén hat pályázati eljárást hirdetett meg összesen 941 466 000 forint keretösszegben. A jelenleg is zajló, vagy már lezajlott négy eljárásban eddig nagyjából 503 milló forint támogatást osztottak ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az idei díjkiosztót körkapcsolásos rendszerben rendezik meg több helyszínen.

A 2009 óta működő képzés szintet lépett.

Lesz mivel feldobni az egyre hidegebb estéket.

Összesen 117,71 milliárd forintról szól a Költségvetési Bizottság hétfőn beadott javaslata – írja a Telex.

Az október közepén megjelenő címkéket a győri RAW Agency tervezte.

hirdetés
hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!