hirdetés
hirdetés
hirdetés

Komoly változás jöhet a Victoria's Secretnél: 36 év után távozik a cég marketingigazgatója

Ed Razek 71 évesen úgy érzi, most már ideje nyugdíjba menni. De ennél árnyaltabb lehet a távozása oka.

hirdetés

Éppen abban a hullámban, mikor egyre több cég kezdte el megszüntetni a marketingigazgatói pozíciókat, a Victoria’s Secrettől is távozik a marketingvezető – derül ki az AdWeek cikkéből. A leköszönő Ed Razek veteránnak nevezhető ilyen téren, 1983 óta töltötte be ugyanis a pozíciót. A távozását egyébként egyszerűen csak annyival indokolta, hogy elérkezettnek látta az időt arra, hogy nyugdíjba vonuljon.

Razek fontosságát a cég életében nemcsak a pozícióban eltöltött 36 év bizonyítja, hanem az is, hogy hozzá köthetően futottak be olyan szupermodellek a márka angyalaiként, mint Gisele Bundchen, Heidi Klum, Tyra Banks, Karlie Kloss vagy Adriana Lima. És Persze Palvin Barbaráról se feledkezzünk meg, aki szintén kétszer szerepelt már a fehérneműgyártó szcéna legfontosabb (marketing) eseményén, a Victoria’s Secret Fashion Show-n.

Razek távozásának egyébként a nyugdíjkorhatár elérése mellett több oka is lehet. Egyrészt az előbb említett divatbemutató iránti megcsappant érdeklődés. Az esemény, aminek létrejöttében Razek hatalmas szerepet játszott, és ami a kezdeti aprócska divatbemutatóból a világ egyik legnézettebb televíziós műsorává nőtte ki magát egy időben. Idén márciusban azonban bejelentették, hogy 18 év után leveszik a műsorról a show-t és egyetlen csatornán se lesz látható. Ez pedig sokak szerint azt bizonyítja, már a divatiparban is elment az idő az efféle nagyon macsó, nőket tárgyiasító hozzáállás mellett.

Ezzel együtt pedig az eladások is csökkennek, így a márka anyacége, az L Brands, februárban úgy döntött, az év végéig 53 üzletüket bezárják Észak-Amerikában.

A presztízsvesztés mellett, Razek nyugdíjba vonulásához a tavalyi, Vogue-nak adott botrányos interjújának is köze lehet. Ebben ugyanis arról beszélt, hogy a közönségnek nincs igénye plus size show-ra és kategorikusan kijelentette, hogy egy Victoria’s Secret kifutón nincs helye transznemű modelleknek. A szavai nagy felháborodást keltettek, kérte is sűrűn az elnézéseket utána, de már késő volt. A nyilatkozatával ugyanis elég jól összefoglalta, hogy a mai, diverzitásra sokkal nyitottabb társadalomban miért nem működik már olyan jól a Victoria’s Secret marketingmodellje.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Barbara Palvin (@realbarbarapalvin) által megosztott bejegyzés, Nov 10., 2018, időpont: 8:39 (PST időzóna szerint)

Bob Phibbs, a The Retail Doctor nevű tanácsadó cég vezérigazgatója úgy véli, Razek távozásával a márka esélyt kap arra, hogy újradefiniálja és visszaépítse magát. Phibbs szerint ehhez azonban arra lenne szükség, hogy a Fashion Show-t teljesen kivégezzék és csak, mint egykori fontos és csillogó mérföldkő maradjon fenn a márka emlékezetében. Emellett, a tanácsadó szerint ez jó alkalom arra is, hogy a VS lecsapjon a lehetőségre, hogy szakítson a klasszikus Victoria’s Secret angyal képpel és minél többféle modellel dolgozzanak együtt. Ez irányba egyebként lassan elkezdtek nyitni, ugyanis a héten jelentették be, hogy leszerződtették az első transznemű modelljüket, Valentina Sampaiot. Persze ez a nyitás még nagyon gyerekcipőben jár, hiszen csupán egyetlen manökenről van szó, ráadásul Sampaio egyelőre csak a cég almárkájának, a Pinknek lesz a modellje.

Mindenesetre Razek nyugdíjazása és Sampiao szerződtetése alapján Phibbs bizakodóan nyilatkozott az AdWeeknek. „Ha szignifikáns változásokat hajtasz végre vezetői szinten, akkor hatalmas energiák szabadulnak fel. Ez a férfi megállította a márka fejlődését és bebetonozta ott ahol volt, most végre kiszabadulhatnak ebből” – mondta a tanácsadó, aki azt is hozzátette, az igazán ajánlatos lépés a Victoia’s Secret számára most az lenne, ha egy női vezető kerülne a megüresedett marketingigazgatói pozícióba.

Győri Zsófia
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Rajtuk kívül az Eletforma.hu női portál is a sales house-hoz került január 1-jével.

A felek azonban keresik az üzleti együttműködés további lehetőségeit.

Kirády Attila, eddigi kreatív igazgató pozíciója megszűnik, de marad a cégnél.

Erre is választ ad az IAB Influencer Marketing Kisokosa és Fogalomtára.

Az abszolút győztes a Mateking.hu, az Internet Kultúra Fővárosa pedig Debrecen lett az MMSz által szervezett megmérettetésen.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés