hirdetés
hirdetés
hirdetés

Komoly változás jöhet a Victoria's Secretnél: 36 év után távozik a cég marketingigazgatója

Ed Razek 71 évesen úgy érzi, most már ideje nyugdíjba menni. De ennél árnyaltabb lehet a távozása oka.

hirdetés

Éppen abban a hullámban, mikor egyre több cég kezdte el megszüntetni a marketingigazgatói pozíciókat, a Victoria’s Secrettől is távozik a marketingvezető – derül ki az AdWeek cikkéből. A leköszönő Ed Razek veteránnak nevezhető ilyen téren, 1983 óta töltötte be ugyanis a pozíciót. A távozását egyébként egyszerűen csak annyival indokolta, hogy elérkezettnek látta az időt arra, hogy nyugdíjba vonuljon.

Razek fontosságát a cég életében nemcsak a pozícióban eltöltött 36 év bizonyítja, hanem az is, hogy hozzá köthetően futottak be olyan szupermodellek a márka angyalaiként, mint Gisele Bundchen, Heidi Klum, Tyra Banks, Karlie Kloss vagy Adriana Lima. És Persze Palvin Barbaráról se feledkezzünk meg, aki szintén kétszer szerepelt már a fehérneműgyártó szcéna legfontosabb (marketing) eseményén, a Victoria’s Secret Fashion Show-n.

Razek távozásának egyébként a nyugdíjkorhatár elérése mellett több oka is lehet. Egyrészt az előbb említett divatbemutató iránti megcsappant érdeklődés. Az esemény, aminek létrejöttében Razek hatalmas szerepet játszott, és ami a kezdeti aprócska divatbemutatóból a világ egyik legnézettebb televíziós műsorává nőtte ki magát egy időben. Idén márciusban azonban bejelentették, hogy 18 év után leveszik a műsorról a show-t és egyetlen csatornán se lesz látható. Ez pedig sokak szerint azt bizonyítja, már a divatiparban is elment az idő az efféle nagyon macsó, nőket tárgyiasító hozzáállás mellett.

Ezzel együtt pedig az eladások is csökkennek, így a márka anyacége, az L Brands, februárban úgy döntött, az év végéig 53 üzletüket bezárják Észak-Amerikában.

A presztízsvesztés mellett, Razek nyugdíjba vonulásához a tavalyi, Vogue-nak adott botrányos interjújának is köze lehet. Ebben ugyanis arról beszélt, hogy a közönségnek nincs igénye plus size show-ra és kategorikusan kijelentette, hogy egy Victoria’s Secret kifutón nincs helye transznemű modelleknek. A szavai nagy felháborodást keltettek, kérte is sűrűn az elnézéseket utána, de már késő volt. A nyilatkozatával ugyanis elég jól összefoglalta, hogy a mai, diverzitásra sokkal nyitottabb társadalomban miért nem működik már olyan jól a Victoria’s Secret marketingmodellje.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Barbara Palvin (@realbarbarapalvin) által megosztott bejegyzés, Nov 10., 2018, időpont: 8:39 (PST időzóna szerint)

Bob Phibbs, a The Retail Doctor nevű tanácsadó cég vezérigazgatója úgy véli, Razek távozásával a márka esélyt kap arra, hogy újradefiniálja és visszaépítse magát. Phibbs szerint ehhez azonban arra lenne szükség, hogy a Fashion Show-t teljesen kivégezzék és csak, mint egykori fontos és csillogó mérföldkő maradjon fenn a márka emlékezetében. Emellett, a tanácsadó szerint ez jó alkalom arra is, hogy a VS lecsapjon a lehetőségre, hogy szakítson a klasszikus Victoria’s Secret angyal képpel és minél többféle modellel dolgozzanak együtt. Ez irányba egyebként lassan elkezdtek nyitni, ugyanis a héten jelentették be, hogy leszerződtették az első transznemű modelljüket, Valentina Sampaiot. Persze ez a nyitás még nagyon gyerekcipőben jár, hiszen csupán egyetlen manökenről van szó, ráadásul Sampaio egyelőre csak a cég almárkájának, a Pinknek lesz a modellje.

Mindenesetre Razek nyugdíjazása és Sampiao szerződtetése alapján Phibbs bizakodóan nyilatkozott az AdWeeknek. „Ha szignifikáns változásokat hajtasz végre vezetői szinten, akkor hatalmas energiák szabadulnak fel. Ez a férfi megállította a márka fejlődését és bebetonozta ott ahol volt, most végre kiszabadulhatnak ebből” – mondta a tanácsadó, aki azt is hozzátette, az igazán ajánlatos lépés a Victoia’s Secret számára most az lenne, ha egy női vezető kerülne a megüresedett marketingigazgatói pozícióba.

Győri Zsófia
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés