hirdetés
hirdetés
hirdetés

Komoly változás jöhet a Victoria's Secretnél: 36 év után távozik a cég marketingigazgatója

Ed Razek 71 évesen úgy érzi, most már ideje nyugdíjba menni. De ennél árnyaltabb lehet a távozása oka.

hirdetés

Éppen abban a hullámban, mikor egyre több cég kezdte el megszüntetni a marketingigazgatói pozíciókat, a Victoria’s Secrettől is távozik a marketingvezető – derül ki az AdWeek cikkéből. A leköszönő Ed Razek veteránnak nevezhető ilyen téren, 1983 óta töltötte be ugyanis a pozíciót. A távozását egyébként egyszerűen csak annyival indokolta, hogy elérkezettnek látta az időt arra, hogy nyugdíjba vonuljon.

Razek fontosságát a cég életében nemcsak a pozícióban eltöltött 36 év bizonyítja, hanem az is, hogy hozzá köthetően futottak be olyan szupermodellek a márka angyalaiként, mint Gisele Bundchen, Heidi Klum, Tyra Banks, Karlie Kloss vagy Adriana Lima. És Persze Palvin Barbaráról se feledkezzünk meg, aki szintén kétszer szerepelt már a fehérneműgyártó szcéna legfontosabb (marketing) eseményén, a Victoria’s Secret Fashion Show-n.

Razek távozásának egyébként a nyugdíjkorhatár elérése mellett több oka is lehet. Egyrészt az előbb említett divatbemutató iránti megcsappant érdeklődés. Az esemény, aminek létrejöttében Razek hatalmas szerepet játszott, és ami a kezdeti aprócska divatbemutatóból a világ egyik legnézettebb televíziós műsorává nőtte ki magát egy időben. Idén márciusban azonban bejelentették, hogy 18 év után leveszik a műsorról a show-t és egyetlen csatornán se lesz látható. Ez pedig sokak szerint azt bizonyítja, már a divatiparban is elment az idő az efféle nagyon macsó, nőket tárgyiasító hozzáállás mellett.

Ezzel együtt pedig az eladások is csökkennek, így a márka anyacége, az L Brands, februárban úgy döntött, az év végéig 53 üzletüket bezárják Észak-Amerikában.

A presztízsvesztés mellett, Razek nyugdíjba vonulásához a tavalyi, Vogue-nak adott botrányos interjújának is köze lehet. Ebben ugyanis arról beszélt, hogy a közönségnek nincs igénye plus size show-ra és kategorikusan kijelentette, hogy egy Victoria’s Secret kifutón nincs helye transznemű modelleknek. A szavai nagy felháborodást keltettek, kérte is sűrűn az elnézéseket utána, de már késő volt. A nyilatkozatával ugyanis elég jól összefoglalta, hogy a mai, diverzitásra sokkal nyitottabb társadalomban miért nem működik már olyan jól a Victoria’s Secret marketingmodellje.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Barbara Palvin (@realbarbarapalvin) által megosztott bejegyzés, Nov 10., 2018, időpont: 8:39 (PST időzóna szerint)

Bob Phibbs, a The Retail Doctor nevű tanácsadó cég vezérigazgatója úgy véli, Razek távozásával a márka esélyt kap arra, hogy újradefiniálja és visszaépítse magát. Phibbs szerint ehhez azonban arra lenne szükség, hogy a Fashion Show-t teljesen kivégezzék és csak, mint egykori fontos és csillogó mérföldkő maradjon fenn a márka emlékezetében. Emellett, a tanácsadó szerint ez jó alkalom arra is, hogy a VS lecsapjon a lehetőségre, hogy szakítson a klasszikus Victoria’s Secret angyal képpel és minél többféle modellel dolgozzanak együtt. Ez irányba egyebként lassan elkezdtek nyitni, ugyanis a héten jelentették be, hogy leszerződtették az első transznemű modelljüket, Valentina Sampaiot. Persze ez a nyitás még nagyon gyerekcipőben jár, hiszen csupán egyetlen manökenről van szó, ráadásul Sampaio egyelőre csak a cég almárkájának, a Pinknek lesz a modellje.

Mindenesetre Razek nyugdíjazása és Sampiao szerződtetése alapján Phibbs bizakodóan nyilatkozott az AdWeeknek. „Ha szignifikáns változásokat hajtasz végre vezetői szinten, akkor hatalmas energiák szabadulnak fel. Ez a férfi megállította a márka fejlődését és bebetonozta ott ahol volt, most végre kiszabadulhatnak ebből” – mondta a tanácsadó, aki azt is hozzátette, az igazán ajánlatos lépés a Victoia’s Secret számára most az lenne, ha egy női vezető kerülne a megüresedett marketingigazgatói pozícióba.

Győri Zsófia
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Eleve szűkített tartalmat érnek el a gyerekek, amit a szülők tovább korlátozhatnak, ahogy az előtte töltött időt is.

Az ad_apt néven induló új részleg kifejezetten adaptációs, lokalizációs munkákra szakosodott.

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

Progressive Reklámügynökség kutatást végzett a hirdetők marketingmunkatársai körében azzal kapcsolatban, hogy a járvány miként változtatta meg a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárásokat.

Például Cserhalmi György, Ascher Tamás, Udvaros Dorottya, Alföldi Róbert, Mácsai Pál és Péterfy Bori.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés