hirdetés
hirdetés
hirdetés

Költészetre költ a Rubophen

Felemás eredményekkel zárult a Rubophen Versíró Verseny, amely a láz- és fájdalomcsillapító forgalmazója, a Zentiva újszerű, a piac többi szereplőjétől eltérő kommunikációs stratégiájának központi eleme volt. A közösségépítés a vártnál jobban sikerült, de a siker a gyógyszer értékesítési számaiban nem köszön vissza.
hirdetés

Péntek éjfélkor lezárult a nevezés a Rubophen Versíró Versenyre, amelyet augusztus 1-jén indított el a gyógyszer hazai forgalmazója, a Zentiva. A verseny és a hozzá kapcsolódó weboldal a gerince a multinacionális cég idei kommunikációs stratégiájának, amely a hagyományos reklámeszközök helyett a költészeten keresztül próbálja megszólítani az embereket.

„Néhány órával 2007 karácsonya előtt a Zentivások úgy döntöttek, a Rubophen 2008-ban kiszáll a versenyből. Egy egész évig nem szőnyegbombázza a nézők agyát homlokráncolós reklámfilmekkel, nem beszél a Rubophen márkáról, csak a lázról és a fájdalomról. Versben és versekkel” – írja a cég sajtóközleménye. A merész ötlet Vernyik Imrétől, a marketingkommunikációs és egyéb projektekre februárban alapított Hídvégi Vernyik Projektház egyik tulajdonosától származott, és cége az egész éves kommunikáció projektügynöksége. A médiaügynökségi feladatokat a ZenithOptimédia, a rendezvényszervezést a Special Event, a pr-feladatokat kezdetben a Próbakő, később a LocalTime látta el. A versíróverseny weboldala a Spicy Bites munkája. Az ügynökségek valamennyi megbízást felkérésre végeztek.

Vernyik Imre, a versíró verseny ötletgazdája, Bogáthy Judit, a Zentiva hr- és kommunikációs vezetője, Fenyő Iván színművész, a zsűri tagja és Turczi István, a Parnasszus főszerkesztője, a zsűri tagja
Vernyik Imre, a versíró verseny ötletgazdája, Bogáthy Judit, a Zentiva hr- és kommunikációs vezetője, Fenyő Iván színművész, a zsűri tagja és Turczi István, a Parnasszus főszerkesztője, a zsűri tagja

„Bíztunk benne – fogalmazott Bogáthy Judit, a Zentiva HR- és kommunikációs vezetője a Kreatív kérdésére, miért vágtak bele egy, a versenytársakétól ennyire eltérő kommunikációba. – Anyavállalatunk Csehországban évek óta támogat kulturális eseményeket, komolyzenei fesztiválokat, filmes produkciókat, így ez az ötlet illett a hagyományokhoz is.”

A költészetre építő, „36 fokos lázban égek” szlogent viselő kommunikáció tíz televíziós miniprogrammal kezdődött idén februárban és márciusban az RTL Klubon, amelyekben a szereplők verseket szavaltak, a Rubophen és forgalmazója pedig támogatóként jelent meg. Ezt a 20 millió forintos tévés kampányt követték nyáron a különböző utcai, ún. urban poetry performanszok, amelyek keretében néhányan Budapest forgalmas helyein mondtak verseket.

Augusztusban, a versíró versennyel egyidőben, a TÁP-színház közreműködésével elindult nevezési turné, amely négy megyeszékhelyen és a fővárosban tett látogatást, és adott lehetőséget a személyes nevezésre. Ezeket két-két autós és kerékpáros hirdetőfelület harangozta be az adott városokban, valamint az Origóra és a Rtlklub.hu honlapra épített internetes kampány. Szeptemberben megjelentek a verseny hirdetései a metrószerelvényekben is, valamint szponzorált vers-rovatok a vasárnapi Blikkben és a Nők Lapjában. Az októberi Kaleidoszkóp Versfesztiválon a Magyar Versmondók Egyesülete a Rubophen Versíró Versennyel karöltve egy Guiness-rekordra is vállalkozott: 100 felolvasó felváltva olvasott fel folytonosan több mint 6.500 verset – zömmel a Versíró Versenyre érkezett pályaművekből – több mint 102 órán keresztül. A Rubophen kommunikációja szeptember közepétől november végéig ismét, a tavaszihoz hasonló új televíziós miniprogramokkal folytatódik, megint az RTL Klubon.


„Sajnos az értékesítési számokban ez még nem mutatkozik meg, de a versíró verseny sikere kétségtelen” – mondta Vernyik Imre a nevezést lezáró rendezvényen. Ez utóbbi állítását azok a számok támasztják alá, miszerint a verseny weboldalán a 3,5 hónap alatt több mint 44 ezer egyedi látogató járt, 4.330 költő regisztrált és 24.500 verset küldött be. Bár az eredeti tervek és a sajtóközlemény szerint „ha 2008-ban nő a Rubophen piaci részesedése, akkor 2009-ben is megmarad az új stílus, ha viszont csökken, akkor jövőre jönnek újra a homlokráncolós reklámkampányok”, Vernyik másképp nyilatkozott a folytatásról. „A honlap olyan közösségi oldallá vált, hogy nem kétség, hogy fenntartjuk, ami pedig a költészettel összekapcsolódó kommunikációt illeti, az első egy év a hiteles háttér létrehozásáról szólt, amit ezután kell a tömegmédia eszközeivel kommunikálni.”

A versíró verseny költségvetése a szervezők tájékoztatása szerint 125 millió forint volt, január közepén a díjazottak között összesen hárommillió forintot osztanak szét, 30 versből albumformátumú antológia készül, a győztes verset pedig 100 ezer freecardon terjesztik majd.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés