hirdetés

A misztikum és a természetközeliség jegyében újult meg a Kolorádó arculata

Fiatal képzősök gondolták újra a fesztivál vizuális anyagait.

hirdetés

Szakít minden eddigi arculati jellemzőjével a Kolorádó, mivel a szervezők szerint eljött az a pont a fesztivál történetében, hogy a direkt és konkrét formáktól eltávolodjanak, és egy olyan világot alkossanak, "ahol az absztrakció összeér a misztikummal."

A fesztivál 2020-as kiadásának arculatát három, a Képzőművészeti Egyetemre járó grafikus alkotta, akiket a Kolorádó korábbi grafikusa, Imre Réka (Studio NUR) ajánlott a szervezők figyelmébe. A három grafikus, Eged Enikő Katalin, Bencze Rita, Györfi Zsófi korábban is dolgozott együtt, most pedig közös stúdió létrehozásán dolgoznak.

„Kolorádó a kiszakadásról, kísérletezésről és valódi emberi találkozásokról szól, amellett, hogy egy őrült jó buli és szuper hely a feltöltődésre. Ezt a felszabadulással járó utazást szeretnénk kommunikálni vizuálisan és élményben is” –  mondták el az idei megjelenést a fesztivál szervezői. Akik kérdésünkre azt is elmondták, hogy magától értetődő volt eddig is, hogy a fesztivál évről évre új arculattal jelentkezzen. „Útközben meg rájöttünk, hogy igazából szuper dolog időről-időre új grafikusokkal és alkotókkal együtt dolgozni, mert ők is, és mi is tanulunk valamit. Közben pedig a közönségnek is tudunk új dolgokat mutatni. Az egész folyamat kísérletezés, keressük Kolorádó arcait és alakítjuk a mögötte húzódó gondolatot. Fontos megújulni és újragondolni a lényeget, amit a vizuál is megjelenít.”

A grafikusok szerint a formai absztrakció volt a kiindulási alapjuk az arculathoz. „A formák és a színek összhatása különleges tereket és hangulatokat jelenít meg, ami a kikapcsolásra/felfedezésre, a városi, mindennapi közegből való kilépésre hív" – jellemzik a valóban teljesen új megközelítésű vizuális megoldásokat a tervezők. 

Mivel absztrakt elemekkel dolgoztak, elmondásuk szerint a természetközeliség inkább élményként tükröződik a grafikákban: például az ágak és fatörzsek között átszűrődő fesztivál-fényekben, a neonos megvilágításban át- és újraalakuló térformákban.

A Kolorádó felületein már látható új logónál pedig a kör motívummmal való harmónia kialakítása volt a céljuk. „A betűszárak lekerekített ívei és ezek ritmikus váltakozásai képezik a logó és arculat további elemeinek koherenciáját.”

Az új arculat elemei természetesen szinte minden Kolorádóhoz fűződő tartalomnál felbukkanak majd, például az online és nyomtatott anyagokon, videókban és persze a helyszíni grafikai megjelenésekben is. Él már az új honlap is, amit Horváth Tamás készített a grafikusok munkái alapján.

Konkrétan a fesztivál helysíznén azonban a szervezők már nem akarják mindenáron ráerőltetni az arculatot minden helyszínre. „Kolorádó önmagában is elég sokszínű, ettől működik: vannak benne hangulatos helyszínek, titkos zugok. Az arculat persze meg fog jelenni elemekben, kisebb gegekben, meg az útjelzőket is ebben a szellemben készítjük, de nem húzzuk rá teljesen az egész fesztiválra, hogy az arculat minden elemben visszaköszönjön. A természet önmagában egy csodás díszlet, nem kell túlgondolni.”

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!