hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kólaellenes reklám Boguskytól

Alex Bogusky, a Crispin Porter + Bogusky társalapítója kétéves kihagyás után újra munkába állt, a Center for Science in the Public Interest tanácsadó csoportnak készített négyperces animált szpotot a cukros üdítőitalok káros hatásairól. A főszereplő négy elhízott jegesmedve, amivel a Coca-Colára utalnak.

hirdetés

Négyperces, animált szpotot készített két év kihagyás után a Crispin Porter + Bogusky társalapítója, Alex Bogusky. A reklám a Center for Science in the Public Interest (CSPI) tanácsadó csoportnak készült, és a cukros üdítőitalok káros hatásaira hívja fel a figyelmet négy elhízott jegesmedve főszereplésével - írja az Advertising Age.

A reklámban a jegesmacik folyamatosan kólát isznak, miközben a legalapvetőbb funkciókat sem tudják már ellátni: a papának elszakad hátul a bundája, ráadásul férfiúi kötelességeit sem tudja teljesíteni az ágyban, a kisfiú nem fér bele a lékbe, hogy halásszon, a kislánynak pedig beletörik a foga egy halba. A végén a papamaci krónikus cukorbetegsége miatt elveszti egy lábát, itt törik meg az amerikai álom: a kóla bizony nem emberi (medvei) fogyasztásra való.

A szpot közben több tényállítás is megjelenik a túlzott cukorfogyasztásból eredő betegségekre vonatkozóan, a kampányhoz kapcsolódó honlapon pedig a Coca-Cola vezetőitől származó idézetek olvashatók, mint például az, hogy „nincs tudományosan bizonyított összefüggés a túlzott cukorbevitel és az elhízás között”, mellette pedig vastagon kiemelve látható, hogy „Lie”, azaz hazugság.

A jegesmedvékkel, valamint a „Be Happy Please” (Kérlek légy boldog) feliratú italautomatákkal a jelenleg piacvezető Coca-Colát gúnyolják, de a CSPI szóvivője szerint a kampány nemcsak a Coca-Cola, hanem az összes cukros üdítőt gyártó cég ellen irányul, és szeretnék elérni, hogy az amerikaiak kétszer meggondolják az ilyen típusú italok fogyasztását.

A dolog pikantériája, hogy a CP+B a Coca-Cola egyik ügynöksége, és rengeteg szpotot készítettek már az üdítőgyártónak. Boguskynak egyébként nem ez az első furcsa lépése, ugyanis volt ügynöksége a Burger Kingnek is dolgozott korábban, a szakember később mégis előrukkolt egy könyvvel, amelyben a gyorséttermek társadalomra káros hatásait elemzi. Bogusky néhány éve azért hagyta ott a reklámszakmát, mert elege lett, nemrég pedig egy olyan kis ügynökség élén tért vissza, amely kis amerikai márkák, cégek kampányait készíti félig-meddig karitatív alapon.

A Coca-Cola szóvivője szerint felelőtlen reklámról, és tipikusan a CSPI nagyotmondásáról van szó. „Nem segít senkinek megérteni a kalóriaegyensúly fogalmát, ami pedig a szakértők szerint a legfontosabb probléma. Ebbe a szakértői gárdába a CSPI nem tartozik bele.” – mondta Susan Stribling az Advertising Age-nek.

(forrás: Advertising Age/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

18-23 évesek jelentkezését várják a Roger Hatchuel Academy 6 napos tréningjére.

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés