hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kólaellenes reklám Boguskytól

Alex Bogusky, a Crispin Porter + Bogusky társalapítója kétéves kihagyás után újra munkába állt, a Center for Science in the Public Interest tanácsadó csoportnak készített négyperces animált szpotot a cukros üdítőitalok káros hatásairól. A főszereplő négy elhízott jegesmedve, amivel a Coca-Colára utalnak.

hirdetés

Négyperces, animált szpotot készített két év kihagyás után a Crispin Porter + Bogusky társalapítója, Alex Bogusky. A reklám a Center for Science in the Public Interest (CSPI) tanácsadó csoportnak készült, és a cukros üdítőitalok káros hatásaira hívja fel a figyelmet négy elhízott jegesmedve főszereplésével - írja az Advertising Age.

A reklámban a jegesmacik folyamatosan kólát isznak, miközben a legalapvetőbb funkciókat sem tudják már ellátni: a papának elszakad hátul a bundája, ráadásul férfiúi kötelességeit sem tudja teljesíteni az ágyban, a kisfiú nem fér bele a lékbe, hogy halásszon, a kislánynak pedig beletörik a foga egy halba. A végén a papamaci krónikus cukorbetegsége miatt elveszti egy lábát, itt törik meg az amerikai álom: a kóla bizony nem emberi (medvei) fogyasztásra való.

A szpot közben több tényállítás is megjelenik a túlzott cukorfogyasztásból eredő betegségekre vonatkozóan, a kampányhoz kapcsolódó honlapon pedig a Coca-Cola vezetőitől származó idézetek olvashatók, mint például az, hogy „nincs tudományosan bizonyított összefüggés a túlzott cukorbevitel és az elhízás között”, mellette pedig vastagon kiemelve látható, hogy „Lie”, azaz hazugság.

A jegesmedvékkel, valamint a „Be Happy Please” (Kérlek légy boldog) feliratú italautomatákkal a jelenleg piacvezető Coca-Colát gúnyolják, de a CSPI szóvivője szerint a kampány nemcsak a Coca-Cola, hanem az összes cukros üdítőt gyártó cég ellen irányul, és szeretnék elérni, hogy az amerikaiak kétszer meggondolják az ilyen típusú italok fogyasztását.

A dolog pikantériája, hogy a CP+B a Coca-Cola egyik ügynöksége, és rengeteg szpotot készítettek már az üdítőgyártónak. Boguskynak egyébként nem ez az első furcsa lépése, ugyanis volt ügynöksége a Burger Kingnek is dolgozott korábban, a szakember később mégis előrukkolt egy könyvvel, amelyben a gyorséttermek társadalomra káros hatásait elemzi. Bogusky néhány éve azért hagyta ott a reklámszakmát, mert elege lett, nemrég pedig egy olyan kis ügynökség élén tért vissza, amely kis amerikai márkák, cégek kampányait készíti félig-meddig karitatív alapon.

A Coca-Cola szóvivője szerint felelőtlen reklámról, és tipikusan a CSPI nagyotmondásáról van szó. „Nem segít senkinek megérteni a kalóriaegyensúly fogalmát, ami pedig a szakértők szerint a legfontosabb probléma. Ebbe a szakértői gárdába a CSPI nem tartozik bele.” – mondta Susan Stribling az Advertising Age-nek.

(forrás: Advertising Age/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A közmédia korábbi vezetői bruttó 2 millióért dolgoztak, Papp Dániel már 2,4 millió forintot keres az MTVA-nál.

Tehetségkutató műsorként tér vissza a Sztárban sztár a TV2-re – értesült a SorozatWiki.

A 2016-os, paksi atomerőművet reklámozó villámhirdetések után ezúttal az Origo villantott fel reklámot a TV2 csoport csatornáin.

A WWF és a White Rabbit Living Coralja, a Spice és a Cofidis kirgiz űrhajósa, valamint az ACG Jenga-tornyai a döntőben. A White Rabbit megoldása ráadásul három kategóriában esélyes.

A Wise Group a menedzsmentet érintő döntéseket kommunikálja, a műsorokért továbbra is a belső pr-csapat felel.

hirdetés

Tarts velünk a következő MOST Fórumon és tudd meg, hogyan lesz a kultúrából #kult! (x)

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Mostantól még sűrűbben találkozunk! Ha részt veszel a konferencián, előrébb leszel, mint a konkurenciád. 2018.05.16.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés
hirdetés