hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kodak Drum - megvannak a magyar indulók

Kihirdette a zsűri a második magyar Kodak diákreklámfilm-pályázat győzteseit. A hét elkészült szpotból idén három jutott tovább az októberi Golden Drum reklámfesztiválra, ahol a filmek nemzetközi mezőnyben versenyeznek majd a közönség kegyeiért.
hirdetés
Több mint tíz éve írta ki először Nagy-Britanniában a Kodak az első reklámfilm-pályázatot, amelyen a filmkészítést tanuló diákok helyi reklámcégek és partnerek segítségével élesben próbálhatják ki tudásukat. A 30 másodperces reklámszpotok választható témáit a szigetországban mindig az egyik éllovas ügynökség (tavaly az Ogilvy & Mather) adja meg, általában különböző termékek népszerűsítésére – a munkák azonban kizárólag a polcnak, illetve a portorozsi Golden Drum reklámfesztiválon a Kodak csarnokba ellátogató szakmának készülnek.

„A verseny tavaly bevezetett magyarországi változatánál ezzel szemben az volt a cél, hogy a végtermék kapja meg az esélyt, hogy életre keljen. Ezért kicsit módosítottunk az eredeti recepten, és társadalmi célú reklámfilmekre hirdettünk pályázatot” – fogalmazott Szakács Péter, a Kodak magyarországi ügyvezető igazgatója szerdán, a második hazai verseny eredményhirdetésén. A lámpákat és kamerákat biztosító Sparks, illetve az utómunkákban segítő Focus Fox mellett így a projekt fő támogatójának a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot sikerült megnyerni, ami filmenként 150 ezer forinttal járul hozzá a technológián túli költségekhez. A forgatáshoz szükséges összes eszközt, technológiát és nyersanyagot a Kodak, a partnerek, illetve a Színház- és Filmművészeti Egyetem és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem biztosítja. A versenyen ugyanis egyelőre ennek a két intézménynek a hallgatói indulhatnak. A briefeket a minisztérium adja, idén a kihűléses halálesetek, a családon belüli erőszak megelőzésére, a gyermekek korai életszakaszára való odafigyelésre és a fogyatékosok, illetve a romák elfogadására buzdító reklámfilmmel lehetett pályázni.

A tavalyi nyertes


Az első forduló után, forgatókönyv alapján hét alkotócsoport kapott lehetőséget film elkészítésére. Az elkészült művek színvonala a zsűri szerint magasan felülmúlta a tavalyiakét. A zsűri tagjai Gálik Péter, a Scholz & Friends kreatívigazgatója, Teszler Tamás, az Országos Diákzsűri elnöke, Sipos Tamás, a Laokoon Film producere, Márk Iván operatőr és Kopper Judit, a Magyar Televízió munkatársa, illetve a minisztérium képviselői voltak. Legjobbnak egyöntetűen Hájos Zsolt, Szigethy Márton és Magyari Zsolt Levegő című alkotását ítélték, amely a mozgáskorlátozottakra hívja fel a figyelmet, de ugyanez a trió készítette a második legjobbnak tartott filmet, a romakérdést feldolgozó Defektet is. Harmadikként Bagota Béla és Szandtner Dániel Van másik út című filmje jutott a győztesek közé, amelyik a családon belüli erőszak témáját dolgozza fel (Péterfy Bori színész/énekesnő főszereplésével). Idén úgy tűnik, csak a Színház- és Filmművészeti Egyetem tarolt, mindhárom munkát ennek hallgatói készítették.

Angol feliratozás után a reklámfilmek bemutatkoznak a nemzetközi mezőnyben is: október 9-én, a szlovéniai Portorozsban megrendezett Golden Drum Reklámfesztivál Kodak csarnokában mutatják be őket, ahol a közönség szavazhat a legjobbnak tartott munkára. Tavaly Lóth Balázs söpörte be a közönségdíjat Szeret – nem szeret című szpotjával, és van egy olyan gyanúnk, hogy a szívhez szóló, drámai TCR-ek idén is nagy eséllyel indulnak a többi ország mosópor-, üdítő-, vagy telefonreklámjaival szemben.

A minisztérium reményei szerint a legjobb társadalmi célú diák-reklámfilmek a televízióban is futni fognak, ezt a tervet azonban egyelőre még a tavalyi nyertes munkával kapcsolatban sem sikerült kivitelezni.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés