hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kodak Drum - megvannak a magyar indulók

Kihirdette a zsűri a második magyar Kodak diákreklámfilm-pályázat győzteseit. A hét elkészült szpotból idén három jutott tovább az októberi Golden Drum reklámfesztiválra, ahol a filmek nemzetközi mezőnyben versenyeznek majd a közönség kegyeiért.
hirdetés
Több mint tíz éve írta ki először Nagy-Britanniában a Kodak az első reklámfilm-pályázatot, amelyen a filmkészítést tanuló diákok helyi reklámcégek és partnerek segítségével élesben próbálhatják ki tudásukat. A 30 másodperces reklámszpotok választható témáit a szigetországban mindig az egyik éllovas ügynökség (tavaly az Ogilvy & Mather) adja meg, általában különböző termékek népszerűsítésére – a munkák azonban kizárólag a polcnak, illetve a portorozsi Golden Drum reklámfesztiválon a Kodak csarnokba ellátogató szakmának készülnek.

„A verseny tavaly bevezetett magyarországi változatánál ezzel szemben az volt a cél, hogy a végtermék kapja meg az esélyt, hogy életre keljen. Ezért kicsit módosítottunk az eredeti recepten, és társadalmi célú reklámfilmekre hirdettünk pályázatot” – fogalmazott Szakács Péter, a Kodak magyarországi ügyvezető igazgatója szerdán, a második hazai verseny eredményhirdetésén. A lámpákat és kamerákat biztosító Sparks, illetve az utómunkákban segítő Focus Fox mellett így a projekt fő támogatójának a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot sikerült megnyerni, ami filmenként 150 ezer forinttal járul hozzá a technológián túli költségekhez. A forgatáshoz szükséges összes eszközt, technológiát és nyersanyagot a Kodak, a partnerek, illetve a Színház- és Filmművészeti Egyetem és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem biztosítja. A versenyen ugyanis egyelőre ennek a két intézménynek a hallgatói indulhatnak. A briefeket a minisztérium adja, idén a kihűléses halálesetek, a családon belüli erőszak megelőzésére, a gyermekek korai életszakaszára való odafigyelésre és a fogyatékosok, illetve a romák elfogadására buzdító reklámfilmmel lehetett pályázni.

A tavalyi nyertes


Az első forduló után, forgatókönyv alapján hét alkotócsoport kapott lehetőséget film elkészítésére. Az elkészült művek színvonala a zsűri szerint magasan felülmúlta a tavalyiakét. A zsűri tagjai Gálik Péter, a Scholz & Friends kreatívigazgatója, Teszler Tamás, az Országos Diákzsűri elnöke, Sipos Tamás, a Laokoon Film producere, Márk Iván operatőr és Kopper Judit, a Magyar Televízió munkatársa, illetve a minisztérium képviselői voltak. Legjobbnak egyöntetűen Hájos Zsolt, Szigethy Márton és Magyari Zsolt Levegő című alkotását ítélték, amely a mozgáskorlátozottakra hívja fel a figyelmet, de ugyanez a trió készítette a második legjobbnak tartott filmet, a romakérdést feldolgozó Defektet is. Harmadikként Bagota Béla és Szandtner Dániel Van másik út című filmje jutott a győztesek közé, amelyik a családon belüli erőszak témáját dolgozza fel (Péterfy Bori színész/énekesnő főszereplésével). Idén úgy tűnik, csak a Színház- és Filmművészeti Egyetem tarolt, mindhárom munkát ennek hallgatói készítették.

Angol feliratozás után a reklámfilmek bemutatkoznak a nemzetközi mezőnyben is: október 9-én, a szlovéniai Portorozsban megrendezett Golden Drum Reklámfesztivál Kodak csarnokában mutatják be őket, ahol a közönség szavazhat a legjobbnak tartott munkára. Tavaly Lóth Balázs söpörte be a közönségdíjat Szeret – nem szeret című szpotjával, és van egy olyan gyanúnk, hogy a szívhez szóló, drámai TCR-ek idén is nagy eséllyel indulnak a többi ország mosópor-, üdítő-, vagy telefonreklámjaival szemben.

A minisztérium reményei szerint a legjobb társadalmi célú diák-reklámfilmek a televízióban is futni fognak, ezt a tervet azonban egyelőre még a tavalyi nyertes munkával kapcsolatban sem sikerült kivitelezni.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés