hirdetés
hirdetés
hirdetés

Klapka szerint a reklám jövője az írott tábla

Klapka György szerint a jövő reklámja olyan lesz, mint a közismert "Vámház krt. 9" reklámfilm, a Strongbow tévés reklámszpotjában pedig neki kellene szerepelnie – derült ki a cider bevezetéséről és gerillakampányáról szóló sajtótájékoztatón.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Közel harminc mainstream médiamegjelenés, több mint 38 ezer videóletöltés egy hét alatt: ez a rövid mérlege a Strongbow cidert gyártó Heineken, Klapka és a Neonoir pr-ügynökség médiahekkjének. Tegnap sajtóbeszélgetést tartottak a Király utcai Minyonban, a meghívóban pedig külön kiemelték: Klapka soha többé nem beszél a kampányról. Ilyen ziccert nem hagyhattunk ki.

Megtört az audiovizuális némaság

Már a helyszínre vezető utunk is ómenekkel tarkított volt. A Batthyányn például kaptunk egy szórólapot, mely arany- és ezüstvásárlásra buzdított. A médiahekk és Klapka ismeretében gyanakodva méregettük a szendvicsembert, de jól láthatóan ez csak a nemesfém-konkurencia gyönge próbálkozása volt.

A helyszínre érve szűk körben beszélgettünk Klapka, a Neonoir és a Heineken képviselőinek társaságában. Az örökifjú reklámos elmondta, hogy az Invázió-videó óta tartó audiovizuális némaságát azért törte meg, mert egyszerűen tetszett neki a Heineken ötlete. A szerep vállalásának feltételeként a jó alapötletet szabta meg. Mivel a koncepcióval elégedett volt, együttműködve közös nevezőre hozták a kampányt.

A vírusvideó apropóján Klapka a reklámról vallott nézeteit is kifejtette: „A jó reklám nem művészi, hanem eredményes”. Ezzel kapcsolatban az esetlegességet is megemlítette. Szerinte nem véletlen, hogy az ismertté vált Vámház-tábla szövege annak idején kézzel íródott. Klapka szerint az ilyesfajta marketing és reklám a műfaj jövője, kulcsszava pedig az újszerűség.

Közép-európai szájíz

A Heineken képviseletében Kiss Éva kommunikációs igazgató elárulta, hogy a prémiumkategóriás cider az angol piacról érkezett. A nálunk kapható Strongbow Gold az anyamárka dél- és közép-európai szájíz szerint módosított változata – vagyis másfajta almaléből készül, mint az angolszász eredeti.

Kiderült továbbá, hogy hazánk egyelőre kisérleti terepnek számít a márka terjeszkedését tekintve. A brit szigeteken és az USA-ban igen népszerű Strongbow Gold nevű variánsa Olaszország után másodikként debütál Magyarországon. Kiss Éva arról is beszélt, hogy a termékbevezető-kampány hagyományos atl-csatornákon is zajlik. A televízióban a Strongbow globális kommunikációjába illeszkedő, íjász-tematikájú szpot fut, illetve köztereken is – elsősorban a fővárosban, építési hálón – hirdetnek.

A Strongbow vélhetően a Carlsberg ciderének, a Somersbynek a vetélytársa lesz. Utóbbi leginkább szponzorációs aktivitásokat (pl.: Fridge fesztivál) végez a magyar piacon.

Gerillaeredmények

A gerillakampány sajtóeredményeiről Szabó Virág, a márka kommunikációjára kiírt pályázatot novemberben elnyert Neonoir pr-ügynökség ügyvezetője számolt be. Az aranycsempészési „botrányról” közel harminc médium adott hírt. Ezeknek a fele szerdáig már beszámolt arról, hogy csupán kampányfogásról van szó, és a felvétel megrendezett. A mutatókat kiegészíti, hogy mindeddig a Youtube-on és az Indavideón összesen közel 38 ezren látták az eredeti és másfél ezren a leleplező-videót.

A televíziós híradásokban ráadásul nem takarták ki az alig észrevehető Strongbow Gold üveget, mely a vírusvideón végig Klapka előtt áll.

Jó tanács Klapkától

A beszélgetés végéhez közeledve Klapkának el kellett sietnie. Búcsúzóul még egy tanáccsal szolgált a marketinges hölgyeknek. Szerinte a magyarok nem vevők a Strongbow tévészpotjában alkalmazott Tell Vilmos-szimbolikára. Sokkal hatásosabb lenne, ha mondjuk ő tűnne fel a képernyőn egy pohár jéghideg ciderrel, belekortyolna, és csak annyit mondana: „Egészségükre!”.

A médiahekk

A Klapkával készült vírusvideó alig egy hete tűnt fel a Youtube-on. A kétperces, rejtett kamerás felvételen Klapkát látjuk szemből, aki épp egy titokzatos aranyszállítmány célba érkezését szervezi irodájában. A videót sokan megrendezettnek vélték, ennek ellenére több médium is – többek közt a Blikk és a Tv2 Aktívja - botrányhírként tálalta. A videó után a Nemzeti Adó és Vámhivatal is érdeklődni kezdett az ügy iránt – még személyesen Klapkát is megkeresték – újabb lökést adva ezzel a hírfolyamnak.



Néhány napja azonban felkerült a videó folytatása. A rövid videóban az üzletember elmagyarázza a félreértést, miszerint az ő behozott aranya nem más, mint a Strongbow Gold cider, a Heineken legújabb terméke. A hirdetés végén az elengedhetetlen zöld tábla is előkerül közigazgatási helyett a márka Facebook-címére mutatva. Ezzel a huszárvágással vált nyilvánvalóvá, hogy egyrészt médiahekkről van szó, másrészt, hogy az ital kampánykoncepciója a magyar aranyékszer-celebet társította a sárgán csillogó almacider értékeihez.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Gondolom már kitaláltátok, de igen, egy meleg pár áll a kávémárka belgiumi hirdetésének középpontjában.

Az egyik legismertebb filmes, sorozatos, képregényes rendezvény hazai kiadását augusztusban rendezik.

Engedély nélkül került ki a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórházról szóló cikk. De nem a cikk szerzője, hanem az online szerkesztő távozik.

Kétfordulós tenderen választották ki az ügynökséget.

„Mélységesen tisztelt és szeretett kollégánktól, barátunktó,l az MRSZ első Tiszteletbeli Örökös Tagjától fájdalommal búcsúzunk".

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés