hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kissé félrement a brit hadsereg új kampánya

Az Y- és Z-generáció erősségeit próbálták meg kiemelni, de olyan lett, mintha cikiznék őket.

hirdetés

A brit hadsereg több éve kampányol már a This Is Belonging szlogennel, amely az eredetiben egy szójáték: a belonging egyszerre utal az összetartozásra, bajtársiasságra, másrészt az elhivatottságra, arra, hogy az ember jó helyen van a seregben, mert ezzel egy magasabb, jó célt szolgál. Szinte pontosan két éve írtunk már egy kampányukról, azt itt találni.

A most megjelent plakátokon az alkotók az Y- és Z-generáció jellegzetességit emelte ki, és állította be pozitív fényben: a hardcore gamerek, a mániákus telefonnyomogatók, a „hópelyhek" (a snowflake az angolszász paternalisztikus, autoriter, főként szélsőjobbos retorikában a túlérzékeny „anyámasszony katonáit" jelenti), az önteltek mind bírnak olyan személyiségjegyekkel (elhivatottság, együttérzés, fókusz), amelyeket az emberhiánnyal küzdő brit hadsereg hasznosítani tudna. A Your Army Needs You szlogen az első világháborús toborzó poszteren látható Your Country Needs You szlogen újragondolása.

Bár a fiatalabb generációknak szóló marketingüzenetek sokszor tudatosan elmennek az irónia és a piszkálódás irányába, ebben az esetben egyértelmű, hogy nem erről van szó, a This Is Belonging kampányt ennek ellenére egyszerre két oldalról is támadák. Az egyik azt nehezményezte, hogy kifigurázzák ezzel a fiatalokat, a másik típusú kritika viszont a politikai korrektség elszabadult hajóágyújaként írja le a reklámokat (ahogy a Guardian címe fogalmaz: politikai korrektséggel vádolják a hadsereget, ami már önmagában is hülyén hangzik). A Snowflake felirattal ellátott poszteren látható katona a hírek szerint egyenesen azt fontolgatja, hogy otthagyja a sereget. Tavaly januárban egyébként olyan animált videókat jelentetett meg a brit hadsereg, amelyek olyan témákat taglalnak, mint például gyakorolhatja-e választott hitét a seregben, lehet-e homoszexuális, vagy mit tegyen akkor a katona, ha elérzékenyül (nem vicc).

Válaszul Nick Carter tábornok egy közleményben jelezte: a reklámok arra utalnak, hogy a hadsereg észreveszi a felszín alatt megbúvó tehetséget. „A hadseregmásként látja az embereket, és büszkék vagyunk arra, hogy a sztereotípiák mögé nézünk, és észrevesszük a fiatalokban a tehetséget. Értjük az igényüket, hogy sikeresek legyenek, és hogy a munkában egy nagyobb, magasztosabb célt szolgáljanak".

Forrás: Adweek 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Érdemes megvárni, amíg a szétrobbanó báránylufik is megérkeznek a buliba.

Jávor Benedek, a Klubrádió és a Mérték Médiaelemző Műhely közösen adták be a panaszt.

A lap egyik új hirdetése a mianmari népirtás felderítésére épül.

Tarjányi Péter és Murányi András egykori hírigazgató szerint a 444 cikke csúsztat a lapnál történtekről.

Igazán nem szép tőlük, mert előtte eladtak neki egy taliga Whoppert egy fogadásra.

hirdetés

Díjátadó: január 30., kapunyitás: 19.00 Vedd meg a jegyed a bulira!

2018 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2018-as Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2019. február 5.

A leghasznosabb, leginspirálóbb people management tartalmak február 13-án, hogy a 2019-es éved még sikeresebb legyen!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Február 28-án a gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést a Facebookon és az Instagramon.

hirdetés
hirdetés