hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kisokost adott ki a médiának az LMBTQI-közösség

Tegnap mutatta be a Magyar LMBT Szövetség a Kérdőjelek helyett - LMBTQI-kisokos a médiának című kiadványt az Abszolút bárban. 

hirdetés

A kiadványt egy kerekasztalbeszélgetéssel együtt mutatták be. A kerekasztal résztvevői voltak: Milanovich Dominika a Magyar LMBT Szövetségtől, Neizer Anita, a Hvg.hu felelős szerkesztője, Virág Tamás, a kiadvány egyik szerzője, Orbán Krisztina Kolos, a TransVanilla Transznemű Egyesülettől. A beszélgetést Halász Péter, a Magyar LMBT Szövetség “Itt vagyunk!” projekt munkatársa moderálta. 

Milanovich Dominika elmondta, hogy a kiadvány azért jött létre, mert javuló és örömteli tendencia, hogy a magyar média egyre többet foglalkozik LMBTQI-témákkal, de egyben felelősség is hárul az újságírókra, hogy miképpen tudósítanak ezekről a témákról. Ezért ez a kiadvány segíthet az újságírók számára abban, hogy a közösségek számára elfogadható és korrekt módon írjanak. 

Virág Tamás, az egyik szerző hozzátette, hogy mivel eddig is többször megkeresték őket azzal, hogy segítsenek az LMBTQI-témákban helyesen írni, ezért úgy gondolták, hogy legyen egy sillabusz a virtális polcon, ha az újságíró bizonytalan, akkor legyen hova fordulnia. 

Neizer Anita, a Hvg.hu felelős szerkesztője kicsit az újságírók védelmében is elmondta, hogy miközben az újságírónak úgy kell írnia, mint minden másról, addig alapvetően nem is tudja, hogy egy szót, kifejezést rosszul használ-e vagy sem. 

Erre reagálva Milanovich kiegészítette, hogy sokszor találkozik jóindulatú újságíróval, de jó szándékkal is lehet ártani. "Az újságíró kérdezzen, a kritikákat pedig építse be a munkájába" - tanácsolja. Orbán Krisztina Kolos szerint nyilván hibázni lehet, ám a magyar média sokszor azt tartja még helyes szóhasználatnak, amely tíz évvel ezelőtt ugyan korrektnek számított, de ma már nem. Típushibának tartja a nemi identitás és a szexuális irányultság összekeverését is. "Sokszor születnek jó cikkek, szörnyű szóhasználattal" - mondta. 

Virág Tamás ezt kiegészítve azt tanácsolta, hogy egy cikknél mindenre érdemes odafigyelni: a címre, az url-re, a képaláírásra is. "Ha ezek helytelenül mennek ki, akkor utólag már nehéz helyrehozni" - véli. Neizer Anita erre reagálva azt mondta, hogy az újságíró érthető módon megpróbálja eladni a cikket, így írja a Pride, vagy az LMBTQI-felvonulás helyett azt, hogy melegfelvonulás, mert utóbbiról mindenki tudja, miről van szó. Ráadásul Neizer Anita szerint számos újságíró sok kérdést nem is mer feltenni, mert nem akar illetlennek, érzéketlennek tűnni. 

Na de ha tudni akarja, hogy az LMBTQI-közösségek szerint milyen típushibákat vétenek a magyar újságírók, mi a helyes szóhasználat, és egy újságírónak milyen alapelveket lenne érdemes betartania a róluk szóló tudósítások során, akkor a kiadványt itt érheti el

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Maszkot le! helyett most Maszkot fel! a jelszó.

Tisztújító közgyűlést tartott csütörtökön a helyi rádiókat tömörítő szervezet. A korábbi elnök, Hauk Zoltán a továbbiakban nem vesz részt a HEROE munkájában.

A zene mellett elektronikai eszközökről, és más pokulturális témákról is lesznek cikkek az oldalon.

A bútorgyártó Nagy-Britanniában és Írországban helyi ügynökségi partnere, a Mother segítségével készített ötletes közterületi kampányt.

Néhány hét alatt a fogadási forgalom 7 százalékát adta már az e-sport.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!