hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kisokost adott ki a médiának az LMBTQI-közösség

Tegnap mutatta be a Magyar LMBT Szövetség a Kérdőjelek helyett - LMBTQI-kisokos a médiának című kiadványt az Abszolút bárban. 

hirdetés

A kiadványt egy kerekasztalbeszélgetéssel együtt mutatták be. A kerekasztal résztvevői voltak: Milanovich Dominika a Magyar LMBT Szövetségtől, Neizer Anita, a Hvg.hu felelős szerkesztője, Virág Tamás, a kiadvány egyik szerzője, Orbán Krisztina Kolos, a TransVanilla Transznemű Egyesülettől. A beszélgetést Halász Péter, a Magyar LMBT Szövetség “Itt vagyunk!” projekt munkatársa moderálta. 

Milanovich Dominika elmondta, hogy a kiadvány azért jött létre, mert javuló és örömteli tendencia, hogy a magyar média egyre többet foglalkozik LMBTQI-témákkal, de egyben felelősség is hárul az újságírókra, hogy miképpen tudósítanak ezekről a témákról. Ezért ez a kiadvány segíthet az újságírók számára abban, hogy a közösségek számára elfogadható és korrekt módon írjanak. 

Virág Tamás, az egyik szerző hozzátette, hogy mivel eddig is többször megkeresték őket azzal, hogy segítsenek az LMBTQI-témákban helyesen írni, ezért úgy gondolták, hogy legyen egy sillabusz a virtális polcon, ha az újságíró bizonytalan, akkor legyen hova fordulnia. 

Neizer Anita, a Hvg.hu felelős szerkesztője kicsit az újságírók védelmében is elmondta, hogy miközben az újságírónak úgy kell írnia, mint minden másról, addig alapvetően nem is tudja, hogy egy szót, kifejezést rosszul használ-e vagy sem. 

Erre reagálva Milanovich kiegészítette, hogy sokszor találkozik jóindulatú újságíróval, de jó szándékkal is lehet ártani. "Az újságíró kérdezzen, a kritikákat pedig építse be a munkájába" - tanácsolja. Orbán Krisztina Kolos szerint nyilván hibázni lehet, ám a magyar média sokszor azt tartja még helyes szóhasználatnak, amely tíz évvel ezelőtt ugyan korrektnek számított, de ma már nem. Típushibának tartja a nemi identitás és a szexuális irányultság összekeverését is. "Sokszor születnek jó cikkek, szörnyű szóhasználattal" - mondta. 

Virág Tamás ezt kiegészítve azt tanácsolta, hogy egy cikknél mindenre érdemes odafigyelni: a címre, az url-re, a képaláírásra is. "Ha ezek helytelenül mennek ki, akkor utólag már nehéz helyrehozni" - véli. Neizer Anita erre reagálva azt mondta, hogy az újságíró érthető módon megpróbálja eladni a cikket, így írja a Pride, vagy az LMBTQI-felvonulás helyett azt, hogy melegfelvonulás, mert utóbbiról mindenki tudja, miről van szó. Ráadásul Neizer Anita szerint számos újságíró sok kérdést nem is mer feltenni, mert nem akar illetlennek, érzéketlennek tűnni. 

Na de ha tudni akarja, hogy az LMBTQI-közösségek szerint milyen típushibákat vétenek a magyar újságírók, mi a helyes szóhasználat, és egy újságírónak milyen alapelveket lenne érdemes betartania a róluk szóló tudósítások során, akkor a kiadványt itt érheti el

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Shasn még csak a Kickstarter-kampányánál tart, de máris kapott egy elég látványos videót.

A legjobb reklám kategória öt jelöltje között a Netflix fekete színészekre fókuszáló hirdetése is ott szerepel.

Úgyhogy Magyarországon is ők vásárolhatják a médiát a Barbie babáknak.

A kormánytanácsadó az Alkotmánybírósággal akarta kimondatni, hogy nem lehet, de nem adtak neki igazat.

André Aciman sikerkönyve folytatását mutatja be Budapesten

hirdetés
hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus