hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kisfilmekkel kampányol a kormány a fogyatékossággal élőkért

A fogyatékossággal élők esélyegyenlőségére hívja fel a figyelmet a kormány a héten indult társadalmi kampánya, amelyhez Herendi Gábor és még három rendező forgat szpotokat. A kampány a gazdasági helyzet miatt kompromisszumos költségvetéssel fut, de nem fújták le.
hirdetés

Négy tévészpotra és egy blogra épül a Miniszterelnöki Hivatal a héten indult társadalmi kampánya, amely a fogyatékossággal élők esélyegyenlőségére hívja fel a figyelmet. A már korábban betervezett kampányt nem fújták le azután, hogy a miniszterelnök bejelentette: a válságra reagáló aktivitásokat leszámítva leállítják a kommunikációs kampányokat.

A január 11-ig tartó TCR-kampányt ugyanis kiemelten fontosnak tartják, figyelembe véve, hogy a válságok mindig a legrosszabb helyzetűeket érintik a legjobban. A kampány ugyanakkor nem az eredetileg tervezett költségvetéssel fut: összesen 34 milliót költenek rá – tudta meg a Kreatív Online.

A kisfilmekre épül
A kampányhoz Herendi Gábor, Spáh Dávid, Gigor Attila és Verebes Zoltán forgatja a filmeket – jelenleg az első, Spáh Dávid mozgássérültekkel foglalkozó munkája fut. A reklámfilmek „azt kívánják tudatosítani, hogy a fogyatékossággal élőket többnyire társadalmi okok, nem pedig fogyatékosságuk akadályozza a mindennapi életben, hogy azonos jogok és azonos bánásmód illeti meg őket”. A kampány készítésében a fogyatékossággal élők érdekvédelmi szervezetei is közreműködtek.



A kampány részeként egy információs blog is indul, amelyre érdeklődőket és szakembereket egyaránt várnak, a fogyatékossággal élőket érintő kérdések mellett pedig a reklámkampány kulisszatitkait is bemutatják. A közszolgálati csatornákon, a Viasat3-on és a TV2-n futó szpotokat  emellett két hetilapban megjelenő cikkek is kiegészítik.

A kampány kreatívügynöksége a Grey, médiaügynöksége a Mediaedge:cia, pr-ügynöksége a Merlin Communications.
 

A szpotok
Spáh Dávid mozgássérülteket középpontba állító történetének kiinduló helyzete egy nagyvállalat sablonos állásinterjúja. Az állásinterjúra jelentkező, jó papírokkal és ajánlásokkal rendelkező fiatalember nem felel meg az interjún. Az elutasítás oka: a felvételiző nem mozgássérült. A reklámfilm olyan fordított világot mutat be, ahol a tolószékesek vannak többségben és a nem mozgássérült emberek érzik magukat megkülönböztetettnek, kirekesztettnek.

A Herendi Gábor rendezésében forgatott kisfilm egy látássérült párról szól. A kisfilm olyan pillanatokat mutat be, amelyek szinte minden szerelmes pár életében előfordulnak, függetlenül attól, hogy fogyatékosok vagy sem. A kisfilm címe sok mindent elárul: Veszekedés.

Pater Sparrow (Verebes Zoltán) kisfilmje egy meghitt, családi pillanatot ábrázol, amikor egy apuka esti mesét mond a kislányának. A kislány reakciói az elhangzottakra, a bensőséges szituáció elfedi azt a kettejük számára láthatóan lényegtelen tényt, hogy a siket apuka jelnyelvet használva teszi ezt. 

Gigor Attila értelmi fogyatékosokkal foglalkozó filmjének témája cikkünk megjelenése után megváltozott, a Kreatív Online egyelőre nem kapott információt az új változat történetéről.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (7 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Megtaláltam a Youtube-on.

http://www.youtube.com/watch?v=k55v4eYGDaw
#
A Herendi filmjeit nem akarjátok feltenni? Láttam tévében és sokkal erősebb, mint a Spah-é.
#
na jó bevallom... de amint látom neked meg a magyarral vannak gondjaid...
#
Te tényleg nem tudsz angolul.
#
kissrác tanulj meg a sorok között olvasni... bár azt biztos nem tanítják az iskolában, de azért sok sikert
#
Srác, tanulj meg angolul. Ez mást reklámoz. Viszont Spah David nagyon ügyes.
#
amcsik megint annyira előttünk járnak hogy csak na.. http://www.theonion.com/content/video/in_the_know_how_can_we_make_the_0
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés