Kísérletező appot dobott piacra a Google

Öveges professzor talán sosem gondolta, hogy lesz idő, mikor ruhacsipesz és konzervdoboz helyett a telefonunk érzékelőit is szórakoztatónak találjuk majd környezetünk felfedezése közben. Pedig a Google szerint a mobilunkat ma már kísérleti eszközként is használhatjuk. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb kishíre.

A Google közösségi oktatását célzó Making&Sience projektjében régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel, legújabb alkalmazásával azonban azt bizonyítja, hogy mobiltelefonunkat tudományos célokra is használhatjuk. Az ingyenesen letölthető Science Journal applikáció a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít megfigyelni, az amatőr kutatók által gyűjtött adatokat értelmezni és azokból a működésükre magyarázatot találni.

A tudományos mintavételhez a telefon olyan beépített alap szenzorait használja fel, mint a gyorsulásmérő, a lámpa vagy a mikrofon. Ezekkel indíthatjuk a méréseket, az adatokat pedig rögzítés után táblázatokba és grafikonokba rendezhetjük. A Google az Exploratorium nevű kaliforniai tanuláskutató intézettel is összedolgozott, amely az alkalmazáshoz kompatibilis számos kutató eszközt is legyártott. A különböző kísérletekhez ugyanis külső, többségében Bluetooth-szal csatlakoztatott érzékelőket is vásárolhatunk akár szettek formájában, hogy ellenőrizhessük például a lábosban rotyogó víz forráspontját, az UV-szűrős ablaküveg-fólia biztonságát, vagy a savanyú talaj PH-értékét.

 

A komplett kísérleti projekteket jegyzetekkel, fotókkal és kommentárokkal láthatjuk el, hogy aztán a végén pont olyan hipotéziseket állítsunk fel, mint amilyenek a fizika könyvekben is meg vannak írva. „Az applikáció és a kísérletekhez viszonylag olcsón megszerezhető szenzorok, mikrovezérlők és egyéb egyszerű kísérleti eszközök egészen különleges módon viszik közelebb a tudományt az emberhez”- idézi a Google közleményét a Techtimes, miközben hozzáteszi, az ingyenesen letölthető applikációval elsősorban a diákokat célozták meg, de bárkinek segít megtalálni a benne rejtőző kíváncsi tudóst.

A digitális oktatás jövőjével itthon a Telenor Hipersuli programja foglalkozik, bővebb információ a hipersuli.hu oldalán.

 

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.