Kísérletező appot dobott piacra a Google

Öveges professzor talán sosem gondolta, hogy lesz idő, mikor ruhacsipesz és konzervdoboz helyett a telefonunk érzékelőit is szórakoztatónak találjuk majd környezetünk felfedezése közben. Pedig a Google szerint a mobilunkat ma már kísérleti eszközként is használhatjuk. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb kishíre.

A Google közösségi oktatását célzó Making&Sience projektjében régóta foglalkozik az embert körülvevő világ digitális megismerési lehetőségeivel, legújabb alkalmazásával azonban azt bizonyítja, hogy mobiltelefonunkat tudományos célokra is használhatjuk. Az ingyenesen letölthető Science Journal applikáció a fizikai és természeti jelenségek folyamatait segít megfigyelni, az amatőr kutatók által gyűjtött adatokat értelmezni és azokból a működésükre magyarázatot találni.

A tudományos mintavételhez a telefon olyan beépített alap szenzorait használja fel, mint a gyorsulásmérő, a lámpa vagy a mikrofon. Ezekkel indíthatjuk a méréseket, az adatokat pedig rögzítés után táblázatokba és grafikonokba rendezhetjük. A Google az Exploratorium nevű kaliforniai tanuláskutató intézettel is összedolgozott, amely az alkalmazáshoz kompatibilis számos kutató eszközt is legyártott. A különböző kísérletekhez ugyanis külső, többségében Bluetooth-szal csatlakoztatott érzékelőket is vásárolhatunk akár szettek formájában, hogy ellenőrizhessük például a lábosban rotyogó víz forráspontját, az UV-szűrős ablaküveg-fólia biztonságát, vagy a savanyú talaj PH-értékét.

 

A komplett kísérleti projekteket jegyzetekkel, fotókkal és kommentárokkal láthatjuk el, hogy aztán a végén pont olyan hipotéziseket állítsunk fel, mint amilyenek a fizika könyvekben is meg vannak írva. „Az applikáció és a kísérletekhez viszonylag olcsón megszerezhető szenzorok, mikrovezérlők és egyéb egyszerű kísérleti eszközök egészen különleges módon viszik közelebb a tudományt az emberhez”- idézi a Google közleményét a Techtimes, miközben hozzáteszi, az ingyenesen letölthető applikációval elsősorban a diákokat célozták meg, de bárkinek segít megtalálni a benne rejtőző kíváncsi tudóst.

A digitális oktatás jövőjével itthon a Telenor Hipersuli programja foglalkozik, bővebb információ a hipersuli.hu oldalán.

 

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.