hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kis dobás

Így dobjuk ki a szemetet a minisztérium szerint

Kedvesen szájbarágós hirdetéssel akarja népszerűsíteni a KVM a szelektív hulladékgyűjtést, és bár a megvalósítás nem túl kreatív, az üzenet működhet.
hirdetés

  1. Őszinte-e a hirdetés? 
  2. Kifogásolható-e a hirdetés morális vagy etikai szempontból?
  3. Különlegesen szellemes megközelítése-e egy üzleti vagy kommunikációs problémának?
  4. Javítja vagy szennyezi-e a reklámkörnyezetet?
  5. Jó vagy rossz a kivitelezés?
  6. Úttörő-e a hirdetés?
  7. Eléri-e a reklám, hogy kedvem legyen vele üzletelni?

Végre elérkeztünk oda, hogy megjelent Magyarországon is az első, szelektív hulladékgyűjtést ambicionáló edukációs kampány, négy külön reklámfilmmel és egy online hirdetéssel. Az üzenet feltétele ugye, hogy legyen lehetőség szelektíve hulladékot gyűjteni, nevezetesen találjunk szeparált kukákat is a városban. Ez már létezik, jobb későn, mint soha, örüljünk tehát a magasztos célnak és a magasztos céllal készült hirdetésnek egyaránt – aztán felejtsük el ezt a célt, és koncentráljunk a kreatívkoncepcióra.

A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KVM) azt gondolta: ha elmondja, hogy a csúnya, mindent elnyelő fekete kukán kívül vannak amolyan aranyosan színesek is, amelyek ráadásul sokkal jobban vigyáznak a környezetre, akkor az ember alig várja, hogy használja is ezeket. A szpotok meglehetősen egyszerű kreatívötlete szerint a fekete kuka többé nem fogadja be a vegyes hulladékot, egyenesen kirepíti a szemetet, hogy az környezetbarát átmeneti otthonában landoljon. Nem mondható tehát az ötlet sem különösen szellemesnek, sem pedig egyedinek – konkrétan egy középiskolai kommunikációs szakkör szintjén van –, de ezzel abba is hagyom a kekeckedést, mert a hirdetések szerintem pontosan ettől a bárgyúságtól működnek. Olyanok, mint a beszélő villanyórás reklámok a nyolcvanas években: oktat, magyaráz, akár a jó tanár. A film kivitelezése sajnos túlzottan sterilre sikeredett, mintha egy stúdóban játszódna.

A szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő reklámfilmek elérik a céljukat. Kitűnnek a reklámfolyamból, jól szájbarágják az üzenetet. Különösen jó elem a kuka fedelének kinyílása, ami eléggé képszerű ahhoz, hogy az embernek a szemét kidobása közben eszébe jusson egy pillanatra a hirdetés, és elgondolkozzon a világ és saját maga sorsán.

Osztályzata: 4 alá

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés