hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kis dobás

Így dobjuk ki a szemetet a minisztérium szerint

Kedvesen szájbarágós hirdetéssel akarja népszerűsíteni a KVM a szelektív hulladékgyűjtést, és bár a megvalósítás nem túl kreatív, az üzenet működhet.
hirdetés

  1. Őszinte-e a hirdetés? 
  2. Kifogásolható-e a hirdetés morális vagy etikai szempontból?
  3. Különlegesen szellemes megközelítése-e egy üzleti vagy kommunikációs problémának?
  4. Javítja vagy szennyezi-e a reklámkörnyezetet?
  5. Jó vagy rossz a kivitelezés?
  6. Úttörő-e a hirdetés?
  7. Eléri-e a reklám, hogy kedvem legyen vele üzletelni?

Végre elérkeztünk oda, hogy megjelent Magyarországon is az első, szelektív hulladékgyűjtést ambicionáló edukációs kampány, négy külön reklámfilmmel és egy online hirdetéssel. Az üzenet feltétele ugye, hogy legyen lehetőség szelektíve hulladékot gyűjteni, nevezetesen találjunk szeparált kukákat is a városban. Ez már létezik, jobb későn, mint soha, örüljünk tehát a magasztos célnak és a magasztos céllal készült hirdetésnek egyaránt – aztán felejtsük el ezt a célt, és koncentráljunk a kreatívkoncepcióra.

A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KVM) azt gondolta: ha elmondja, hogy a csúnya, mindent elnyelő fekete kukán kívül vannak amolyan aranyosan színesek is, amelyek ráadásul sokkal jobban vigyáznak a környezetre, akkor az ember alig várja, hogy használja is ezeket. A szpotok meglehetősen egyszerű kreatívötlete szerint a fekete kuka többé nem fogadja be a vegyes hulladékot, egyenesen kirepíti a szemetet, hogy az környezetbarát átmeneti otthonában landoljon. Nem mondható tehát az ötlet sem különösen szellemesnek, sem pedig egyedinek – konkrétan egy középiskolai kommunikációs szakkör szintjén van –, de ezzel abba is hagyom a kekeckedést, mert a hirdetések szerintem pontosan ettől a bárgyúságtól működnek. Olyanok, mint a beszélő villanyórás reklámok a nyolcvanas években: oktat, magyaráz, akár a jó tanár. A film kivitelezése sajnos túlzottan sterilre sikeredett, mintha egy stúdóban játszódna.

A szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő reklámfilmek elérik a céljukat. Kitűnnek a reklámfolyamból, jól szájbarágják az üzenetet. Különösen jó elem a kuka fedelének kinyílása, ami eléggé képszerű ahhoz, hogy az embernek a szemét kidobása közben eszébe jusson egy pillanatra a hirdetés, és elgondolkozzon a világ és saját maga sorsán.

Osztályzata: 4 alá

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés