hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kína - e-háború

Kína blokkolja a megújuló tibeti zavargásokat dokumentáló YouTube-videókat, a Tibet elnyomása ellen fellépő vagy arról tudósító szervezetek postafiókjait pedig vírusos levelek öntik el – írja az SG.hu. A jelek szerint a kínai kormányzat az interneten is fellép a szólásszabadság ellen.
hirdetés
Tibetben és fővárosában, Lhászában néhány napja törtek ki a tibeti népfelkelés 49. évfordulóján a zavargások, amelyeket a helyi kínai csapatok levertek. Kína azonban nem csak a valós életben lépett fel drákói szigorral, hanem az interneten is. Miután körülbelül egy tucat videó jelent meg a YouTube-on, a kínai hatóságok a Danwei.org nevű honlap szerint azonnal blokádot vezettek be a honlap ellen. A YouTube-ot meglátogató kínai felhasználók a letiltásnak köszönhetően többnyire csak üres oldalakkal találkoztak. A cenzúra működésének köszönhetően a helyi és hivatalos oldalakon egyébként semmilyen, a zavargásokat mutató felvétel nem látható.

A bécsi Der Standard szerint, ha Kína túl keményen jár el az ügyben, azzal az olimpia bojkottját kockáztatja. A zürichi Tages-Anzeiger így fogalmaz: „Ha Rogge még most is a hallgatást választja, akkor a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) elveszti minden szavahihetőségét.” A dalai láma ugyanakkor nem szólított fel az olimpia bojkottjára. „A kínai népnek szüksége van arra, hogy büszkének érezhesse magát. Kína megérdemli, hogy otthont adhat az olimpiai játékoknak. Emlékeztetni kell Pekinget arra, hogy megfelelő vendéglátónak kell lennie” - mondta.

A videomegosztók letiltása mellett a Tibet-barát csoportoknak vírusokkal is meg kell küzdeniük: Mint Matt Whitticase, a Kampány a Szabad Tibetért szervezet szóvivője elmondta, egy nap kétpercenként kap durva, Tibet-ellenes tartalmú hívásokat irodájába és mobiltelefonjára, miközben a háttérben kínai hazafias dalok hallatszottak. Azt ugyan nem tudta megállapítani, hogy honnan jönnek a hívások, de a telefonálók többsége kínai akcentussal beszélt angolul.

Hasonló zaklatásokról számolt be Lhadon Tethong, a Diákok a Szabad Tibetért szervezet igazgatónője, akinek New York-i irodájába érkeztek a fenyegetések. Közben olyan e-mailek érkeztek tömegével számítógépes rendszerükbe, amelyeket „kétségbeesett tibetiek” írtak, szép, megható stílusban, és arra szólítottak fel, hogy nyissák meg a csatolt fotókat, melyek azonban vírust tartalmaznak.

E jogvédő szervezetek tagjai egyébként ugyanúgy nem juthatnak be egy hete Tibetbe és a más, zavargások sújtotta kínai területekre, mint a külföldi újságírók.
(forrás: SG.hu)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szerinte kevés a forrás, az unió pedig még mindig nem érti, hogy a demokrácia léte függ attól, eljutnak-e a lakosokhoz a valódi információk.

A Hirado.hu vezetését egy hónapja vette át a Lokál nevű kormányközeli bulvárlaptól érkezett Leitner Attila. 

Naomie Harris, a James Bond-filmek sztárja és Brian Eno brit zenész is közreműködött a rövidfilmben.

Ennél többet csak focira költött eddig a közmédia. a 2020-2022 közötti futamokért kellett ennyit fizetni.

A jellegzetes ta-damm hang megmarad, de a mozikba jobban passzoló, hossszabb zenei felvezetés előzi meg a védjegyszerű kezdést.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés