hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kikapcs

Kész, vége, nincs több. Tévészpotokról én már, azt hiszem, nem írok többet. Nem ideológiai megfontolásból, hanem mert nem nézek tévét. Már jó ideje nem. Ennek okai részben a borzalmas műsorok, részben a köztük lévő borzalmas reklámok. Tévét nézni nem versenyképes elfoglaltság. Nem hatékony. Se szórakozásként, se tájékozódásként.
hirdetés
Akadnak kivételek, hogyne. Szpotból is, de egy blokkban legfeljebb egy-két egyszerhasználatos poén. Tévéműsorból is van, ami még kell, bár momentán kizárólag a Született feleségek és néha a híradó. Előbbit felveszem videóra, aztán alkalmas időpontban megnézzük. A reklámokat a lehető legnagyobb sebességgel pörgetem át, hacsak nem épp cikkhez vadászok. Nekem ilyen hülyeségekre nincs időm, fogorvosnak öltöztetett statisztákra, meg Margókámra a CBAból. Fél percem sincs rá, érted? Még meglátom, van-e értelme merevlemezes felvevőt vásárolni; a képletet nem írtam fel, de arányos a figyelemre egyáltalán érdemes tartalmak, és az azokat megszakító reklámblokkok számával. Ha lesz még egy-két értékelhető műsor, és azokban darabonként kettő vagy több blokk, akkor nincs mese, kell a winchester, hogy gyorsítva se kelljen végignéznem, ami ott történik.

Lemaradni nem fogok a hírekről se, mert megnézem neten. Ami nincs fent, az nem fontos.

Tudom, bármikor összerántható olyan fókuszcsoport, amiben nem vagyok benne, ez csak afféle szerény vélemény, az enyém. Nem kell figyelembe venni. De vannak számok is; szépen súlyozott statisztikák, irányok, folyamatok: a két nagy tévé három-négymilliós rekordjai rég elmúltak. Ez a universe nem tágul, ez töpped. A nézők kitartóan szivárognak szanaszét. Részben a nehezen mérhető kistévékhez; amiket persze pont a nagyok ellenállása miatt nem lehet pontosan mérni, így lett ez kitalálva, ügyesen, a verseny megoldotta, ugye. Részben pedig egyszer, s nagyjából végleg szakítanak a televízióval, mint technológiával. Lineáris időbeliségével mindenekelőtt. Azzal, hogy haza kell érni fél nyolcra, mert Barátok közt van vagy Derrick. Azzal, hogy tizenöt perc film után öt perc tökhülye reklám jön, ami még akkor is tönkreteszi az élményt, ha véletlenül sikerül valami épkézláb filmet venni a bálás piacon. Ha valaki szereti a jó filmeket, és nem mélyszegénységben él – márpedig maga a tévékészülék sincs ingyen –, akkor ma már simán megszervezi magának az infrastruktúrát, hogy olyan filmeket nézzen, amilyeneket akar, és eközben pillanatig se kényszerüljön arra, hogy elhülyült kreatívok salakjában turkáljon, amíg a tévé méltóztatik folytatni a filmet.

Ennél már van jobb megoldás. Mondom, ez az én életem, de erősen hiszek abban, hogy racionálisan cselekszem. Zavaró, nemkívánatos tartalmakat nem kikerülni, ha lehet – az nem ésszerű magatartás. Igaz, Balázs show-t meg Heti hetest nézni sem az, de az ízléskérdés. A reklám még a hülyéknek is a szükséges rossz – volt. Ma már elkerülhető. Egyre inkább. Mp3-at hallgat, és You Tube-ot néz már a falusi sutyerák. Is.

Mint minden változás, ez is érdeksérelmekkel jár. A hagyományos tévézés összeomlása vagy elsorvadása sokaknak kellemetlen lesz. A kibulizott frekvenciákon tovadöcögő tévék stábjának, az egykor – pár éve még – megkérdőjelezhetetlen kaliberű televíziós nagyágyúknak és producereiknek. Az agyatlanul szétdobált kampányok médiavásárlóinak, akik kényelmesen elszámolhatták felfelé, hogy a főműsoridős szpot gyakorlatilag mindenkit elér. Viszont az erejük teljében lévő dinoszauruszok asztaláról szaftos cupákokat kaptak, és nevezték azt bónusznak. Most majd kicsit gondolkodni kell, hogy milyen portfólióval kit lehet megtalálni. És sok kicsi bónuszból kell összerakni a hálapénzt. Amihez már agy kéne.

Éppen ezért az érdekeltek az utolsó lőszerig tagadni fogják, hogy egyáltalán van olyan ember, aki nem néz tévét. Vagy hogy egynél több van. Az AGB – a nézettségmérés finanszírozási modelljéből adódóan – megbízható partner ebben: mindig felül fogja mérni a nagy tévéket, mert tőlük jön a pénz, és nem fizetnek olyan mérésért, ami nekik nem kedvez. De hát legfeljebb majd annyi hitele lesz az AGBnek, mint az Institut Freseniusnak, ahol mindig az Ariel a legjobb. A megrendelőket is lehet még hülyíteni egy ideig, és lehet korrumpálni a megfelelő döntéshozókat – amíg a tulajdonos meg nem tudja. A folyamat lassan gyűrűzik be: előbb ki kell derülnie, hogy a tévéreklám nem ér annyit, amen.- nyibe kerül, és ehhez a hirdetők közötti verseny eredményeire van szükség. Addig még sok szar lefolyik a képernyőkön.

De én már elhajolok.
(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (8 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Termeszetesen tisztelet a kivetelnek. Musorokat, reklamokat tekintve egyarant.
fa
#
Szerintem a cikk errol is es arrol is szol. A valtozo mediafogyasztasrol es a gyenge reklamokrol. Amiket lehet, hogy lelkesedessel keszitunk, de nekem pl. faj vegignezni egy
reklamblokkot. Hiaba van benne olyan, amihez esetleg kozom is van, nem az a merce, hogy jo vagy meg jobb, hanem az, hogy vallalhato vagy kevesbe szar. Sajnos. Aki pedig egy
velemenyen megsertodik, annak ugy kell. Azzal, hogy kiteszed az emberek ele az alkotasaid (reklamjaid), azt is vallalnod kell, hogy lesz, akinek nem tetszik, sot, akar meg is
mondja. Hangosan. Ez egy ilyen szakma, kedves Mamamoto.
fa

ps.
Az mas kerdes, hogy majd a megvaltozo mediafogyasztasban mi modon juttatja el az eladni szandekozo a vevokhoz az uzenetet. Amugy en a reklammentes internet vilagaban sem hiszek.
Mutasson valaki egy nagyfogyasztasu internetet, ahol nincs.
#
Találtam egy kritikát Tótaról...


http://www.es.hu/pd/display.asp?channel=MUBIRALAT0802&article=2008-0114-1026-52VUOS
#
Szerintem nagyon jó a cikk, le a kalappal a Kreatív előtt, hogy bevállal ilyen megnyilvánulást és nem söpri be a szőnyeg alá a változást. Reklámok voltak és lesznek,
de a hatékonyság, a kreativitás és a mérhetőség előtérbe kerül.
Tóta tuti
#
Kedves Réka,
Részben egytértek Konráddal, az én olvasatomba sem fikázásról van szó. A stilusról nyilván lehet vitatkozni, az ízlés kérdése. Ez egy publicisztika, és mint ilyen,
természetéből - és a szerző természetéből - fakadóan karcos. Ezt természetesen lehet nem szeretni. A problémáról viszont, amit Tóta a publicisztikába felvetett, a
médiafogyasztás átalakulásáról, igenis kell beszélni és beszélgetni.
Szigeti Péter
#
Persze, értem én, csak felpaprikáz a stílus. De ha a fogyasztói szokásokról szól, akkor a nagyon halványan referált kutatásokból kicsit pontosabban illene idézni.
r
#
Kedves Réka,

szerintem ez a cikk nem fikázásról szól. Szerintem ez a cikk a megváltozó fogyasztói szokásokról szól, és arról, hogy egy magát kívülállónak tekintő
médiamunkás hogyan látja a reklámokat, a reklámozókat. Érdekes, és számomra egyáltalán nem újdonság ez a fajta vélemény és hozzállás - nap mint nap megkapja az
ember, elég csak blogokat, blogos kommenteket vagy fórumokat olvasni.

Ez az emberek egy markáns részének a véleménye.

Éppen ezért én örülök, hogy itt megjelent. És javasolnék valamit, kicsit más hangvétellel, kicsit máshonnan: http://devai.hu/firka/?page_id=95 "Kiáltvány az
Ügyfélevangelizmusról"
#
Kedves Szigeti Péter,

Tóta W. Árpád februári kirohanása a reklámok ellen nagyon felháborított, bár bizonyára ez az utolsó cikke ebben a magazinban, hiszen ha nem néz reklámot, akkor nincs
értelme írnia a reklámszakma lapjába. A Kreatívnak mi értelme publikálni egy olyan publicisztikát, ami a reklámokat leszarozza, a kreatívokat elhülyültnek nevezi, a
megredelőket lekorruptozua, a falusit (a nézőt) lesutyerákozza? Épp csak a Kreatívra nem vet sarat.

Én mint reklámgyártó lelkesedéssel végzem a dolgomat, igyekszem színvonalas terméket létrehozni, a megrendelőink eredményességét segíteni. Biztos vagyok benne, hogy
nagyon sokan ebben a szakmában így vagyunk vele. Aki nem, az pedig más területet keres, nyugdíjba vonul, vagy csendes őrültté válik.

A Kreatívban szívesen olvasok reklámkritikát. De a szakmám és a munkám gyalázását, ok nélküli sértegetését nem. Te nem így vagy ezzel?

Üdvözlettel: Réka

Hornyacsek Zoltán 13 évet dolgozott a kiadónál, a napilapüzletágért volt felelős.

Az idén 20 éves újság kívül-belül átalakul.

Gyenge idegzetűek, csak óvatosan!

A Toman Lifestyle márkáihoz kapcsolódóan.

A Washington Postban megjelent egész oldalas hirdetésben ajánlotta fel az eszement nyomravezetői díjat.

hirdetés

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés