hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiemelten figyel az NMHH-ra a Szalay Dániel által indított új médiás hírportál

Kedden Media1.hu néven elindította saját vállalkozásként médiás weboldalát Szalay Dániel, a 24.hu média rovatának korábbi szakújságírója, szerkesztője.

hirdetés

Szalay Dániel több mint húsz éve dolgozik különböző médiumoknál újságíróként, ebből több mint tíz évet a Central Médiacsoportnál, illetve annak elődjénél, a Sanománál töltött. Ebből az utolsó három évben, 2015-től 2018-ig a 24.hu média rovatának volt az újságírója és szerkesztője, gyakorlatilag egy személyben működtette a rovatot.

Tavaly távozott a laptól, de a médiás szakmai újságírással nem hagyott fel, rendszeresen eljárt szakmai eseményekre, vizsgálta a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) pályázatait. Ezekről újságírói Facebook-oldalán számolt be az olvasóknak.

Mint a Kreatívnak elmondta, a Facebookon is népszerűek voltak a beszámolói, volt olyan posztja, ami tízezer fölötti olvasót ért el. Úgy döntött, hogy a Facebook-posztoknál alkalmasabb felületen, saját domain alatt fogja folytatni azt a fajta tartalomgyártást, amit a 24.hu-nál, majd a Facebookon végzett.

Szalay Dániel - Fotó: Varga Zoltán, Budapest Headshot
Szalay Dániel - Fotó: Varga Zoltán, Budapest Headshot

A Media1 elsősorban a magyar média világával foglalkozik, hétköznaponként naponta frissülő tartalmakkal, interjúkkal, helyszíni tudósításokkal, oknyomozásokkal. A Media1 elindítását Szalay elmondása szerint egyfajta közszolgálati missziónak is tekinti, tekintettel arra, hogy a magyarországi független médianyilvánosság jelentősen beszűkült, és több olyan téma is van, amelyek nem kapnak megfelelő feldolgozást. A Kreatívnak külön hangsúlyozta, hogy kiemelt figyelmet fordít majd a médiahatóságok, az NMHH és a Médiatanács ügyeire.

Az oldal működtetését olvasói bevételekből, illetve később hirdetésekből finanszírozná, bízik benne, hogy a későbbiekben ezek elérik azt a szintet, hogy két-három külsőssel tudjon dolgozni. Kérdésünkre elmondta, az első olvasói támogatás már 40 perccel az oldal élesítése után megérkezett. Szalay emellett továbbra is bedolgozik olykor külsősként szakmai és közéleti gazdasági lapoknak.

Forgalomterelés szemponjából aktívan kívánja használni a Facebookot, illetve híraggregátorokkal tárgyal, jelenleg a Media1 hírei már benne vannak a Hírstart gyűjteményében.

A lapot hivatalosan a Vipcast Media adja ki, amely Szalaynak immár 18 éve létező médiacége, már 2009-es, máig működő podcastját is ennek égisze alatt publikálta.

FRISSÍTÉS 2019. 01. 09. 17:50: Eredetileg félreértésből tévesen azt írtuk, hogy Szalay eljárt az NMHH, illetve a Médiatanács üléseire. Azok viszont zárt ülések, ehelyett Szalay az NMHH Reviczky és Ostrom utcai épületébe ment el iratbetekintésekre. (A betekinteseken azonban Szalay elmondasa szerint nem kapta meg a kért oldalakat, ezzel kapcsolatban azóta is zajló peres ügye van az NMHH-val.)

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Érdemes megvárni, amíg a szétrobbanó báránylufik is megérkeznek a buliba.

Jávor Benedek, a Klubrádió és a Mérték Médiaelemző Műhely közösen adták be a panaszt.

A lap egyik új hirdetése a mianmari népirtás felderítésére épül.

Tarjányi Péter és Murányi András egykori hírigazgató szerint a 444 cikke csúsztat a lapnál történtekről.

Igazán nem szép tőlük, mert előtte eladtak neki egy taliga Whoppert egy fogadásra.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: január 30., kapunyitás: 19.00 Vedd meg a jegyed a bulira!

2018 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2018-as Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2019. február 5.

A leghasznosabb, leginspirálóbb people management tartalmak február 13-án, hogy a 2019-es éved még sikeresebb legyen!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Február 28-án a gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést a Facebookon és az Instagramon.