hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagy Kreatív Tatami

Kié az online tartalompiac?

Ha nem lesz lokális tartalom, mert a Google elszívja a tartalomipar bevételeit, akkor maga is rosszul jár, mert nem lesznek találati oldalak, amikre a kereső mutatna. Fischer András, az Origo vezetője és Peresztegi Zoltán, a Google képviselője ebben egyetértettek, minden másban vitatkoztak a Nagy Kreatív Nap harmadik ringjében.
hirdetés

Drága a lokális tartalmak előállítása, főleg, ha a médiatulajdonosok a hirdetési árakban lemennek egy olyan szintre, amire már nem volna szabad, mert nem fedezik a kiadásaikat. Fischer András, az Origo vezére szerint az a legnagyobb veszély jelenleg a hazai online tartalompiacon, hogy a tulajdonosok hogyan árazzák be saját felületeiket. “Hogyha tovább romboljuk a felületeinket, akkor a saját növekedési potenciálunkat éljük fel” - fogalmazott Fischer.

Peresztegi Zoltán, a Google képviselője szerint a megváltozott felhasználói szokásoknak köszönhetően átalakul a tartalomkészítés logikája is. Fischer szerint kérdéses, hogy mit tekintenek egyáltalán tartalomiparnak, Frankfurt és Párizs repülőtereinek forgalmához hasonlította a globális és a haza tartalomközpontokat: egyik helyen csak azért nagy a forgalom, mert az utasok átszállnak egy másik gépre, míg a másik helyen azért, mert a városba is bemennek. Fontos tehát Fischer álláspontja szerint, hogy megkülönböztessék a különböző tartalmak forrásait.

Kérdés, hogy a felhasználók számára van-e még ennek jelentősége. Fischer szerint a médiaipar brandfüggő, úgy véli és reméli, hogy a felhasználók számára továbbra is megmarad ennek a szempontnak a jelentősége. Éppen ezért, és mert a hirdetők, a piac felé is meg kell felelni, fontos a brandépítés. Peresztegi ezzel szemben saját cégének példáját hozta, amely egy jól működő szolgáltatással építette fel magát, anélkül, hogy költöttek volna marketingre, és szerinte, ha ma valaki kijönne egy jobb keresővel, mint amilyen a Google-é, akkor akár el is vehetné a Google elsőségét. Fischer erre megjegyezte, hogy ez ugyan igaz, mára azonban a Google is branddé vált, autoritássá, amelyet a felhasználók elfogadnak: amit a kereső kidob találatként, annak tartalmát csak ritkán kérdőjelezik meg.

Az online hirdetési piac változásaival kapcsolatban a vitapartnerek egyetértettek abban, hogy ez a folyamat már megkezdődőtt - a legnagyobb mértékben 2008-ban a kereső-alapú reklámbevételek nőttek, 230 százalékkal. Bár a magyar piacnak még van hova fejlődnie Peresztegi szerint, de az már biztosan látszik, hogy ez egy megállíthatatlan folyamat. Fischer azt mondta, hogy csak az arányokban van közöttük vita, szerinte a keresőmarketing nem fogja maga alá gyűrni a display típusú hirdetéseket, úgy mint például azt Nagy Britanniában tette a reklámbevételek eloszlásában.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A brit napilap új kampányában birkák, kígyók, keselyűk vitakoznak.

Akár leépítés is jöhet a Hír TV-nél.

Az ügynökség PR, digitális és közösségi média üzletága nyerte a Mattel tenderét.

Egy youtubertől kölcsönözték az ötletet, hogy dalok szülessenek a videók alá érkező negatív beszólásokból.

Az új vezető tíz éve dolgozik az egyetemnél.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 1.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc