hirdetés
hirdetés
hirdetés

Javult a médiacégek pénzügyi teljesítménye

Kijött a Whitereport jelentése a 100 legnagyobb árbevételű médiavállalatról. 

hirdetés

2014-ben a magyarországi médiapiacon több mint 6.700 szervezet (cégek, önkormányzatok, alapítványok, egyházak stb.) több mint 11.000 klasszikus médiumot (televíziót, rádiót, nyomtatott lapot, site-ot, mozit vagy köztéri reklámtáblát) üzemeltett a cross-médiás a Mediabrowser (WR) adatai szerint. 1.150 tekinthető médiavállalatnak, melyekből a top 100 árbevételű teszi ki a teljes médiapiac összárbevételének több mint 90-százalékát. A Whitereport ez alapján tesz néhány megállapítást a 2013-as és a 2014-es éveket összehasonlítva. 

 

  • Árbevétel-trendek – a 2014/2013-as WR-index: 103
    1. Az adatok alapján a 2013-as árbevétel szerinti top 100 médiavállalat összárbevétele 2013-ban 252,8 milliárd forint volt (áfa nélkül), tartalmazva a terjesztésből, reklámból, és egyéb tevékenységből származó összes árbevételt.
    2. 2014-ben az előző évhez képest 8,7 milliárd forinttal nőtt a top 100 médiavállalat összárbevétele, összesen tehát 261,4 milliárd forintot tett ki 2014-ben. Az árbevételnövekedés 3,4%: a 2014/13-as WR-index 103.
    3. Ezzel a 2008 óta tartó árbevételcsökkenés 2014-ben megfordult, a tavalyi 98-as index a pozitív 103-as indexbe fordult.
    4. Csökkent, de továbbra is jelentős a veszteséges médiacégek száma: míg 2013-ban a top 100-ban 31 cég zárta az évet mínuszos üzemi eredménnyel (az adózott eredményarányok is hasonlóak), addig 2014-ben a veszteséges médiavállalatok száma 25 volt.
    5. A 2013-as árbevétel szerinti top 100 médiavállalat összesített üzemi és adózott eredménye is nőtt 2014-ben 2013-hoz képest, de még mindig nem éri el a 2008-as szintet, ill. arányt.
  • Reklámadó
    1. A 2014-ben bevezetett, jelenleg 5,3 százalékos mértékű (100 millió Ft fölötti tényleges reklámbevételre fizetendő) reklámadó új költséget jelent az érintett médiavállalatok számára.
    2. A legújabb Ad Upgrade-adatok szerint a céges árbevételek összegének piaci átlagban jellemzően fele tekinthető reklámbevételnek: a top 100 médiavállalat 2013-as adatai alapján a médiavállalatok bevételének 85 százalékos feldolgozottságánál 108 milliárd Ft tényleges reklámbevétel volt számszerűsíthető (2014-es árbevételtípus-adatok feldolgozás alatt).
    3. Az egyes vállalatok bevételi arányai azonban igen nagy szórást mutatnak - a televíziós, print és mozivállalatoknak jelentős lehet a terjesztési bevétele a reklámbevételi aránnyal szemben (1. sz. ábra).
    4. A 2013-ban top 100 összárbevételű médiavállalatnak nagyságrendileg a fele reklámadó-köteles. Az 5,3%-os reklámadóval több mint 5 milliárd forint  adókötelezettség várható 2014-es bázison. Megjegyezzük, a klasszikus médiavállalatokon túl más szegmensből is vannak reklámadó-köteles szervezetek, ez tehát csak egy része a reklámadó teljes összegének.

 

Ezzel zárják a gyorsjelentést: Összességében megállapítható, hogy 2014-ben két egymással ellentétes hatás érvényesült: egyrészt elindult a médiapiaci árbevétel-növekedés a médiavállalatok összbevételét (terjesztés, reklám stb. együttesen) illetően, másrészt a reklámadó költségoldalon ellensúlyozza e növekedést. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!