hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ki mit nyer a Bosch tenderén?

Hol tart a reklámszakma, ha 102 ügynökség indul el egy olyan tenderen, ahol a rövid és frappáns bemutatkozáson kívül semmilyen kitétele nincs a részvételnek, a lezárás pedig folyamatos stresszben egymással versengő sokszereplős „ügynökségcsapattal” kecsegtet? – teszi fel kérdését Blaskó Nikolett, a ACG ügyvezetője a Bosch tender miatt.

hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
Blaskó Nikolett, ügyvezető, ACG
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Ezúttal egy kis Doggy Dogg Christmas-hangulattal ajándékoz meg minket, na meg a Just Eat marketingeseit is.

A fotók és az írások a szegénység, a digitalizáció és környezetvédelem témáját járják körül.

Születésnapi buli lefújva, az otthoni órák borzalmasak és még anya is paranoiás - az évünk egy gyerek szemszögéből.

Öcsi bácsi azt üzeni: jövőre, ha vége van ennek az egésznek, koncertezzünk és szórakozzunk újra.

A Spotify szokásos év végi kampánya most az előadóknak, podcast-készítőknek köszöni meg, hogy könnyebbé tették 2020-at.

Hozzászólások (24 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
them process and gain a high audience range over the internet. These contain some basic as well as vital tools for a website to gain more traffic and help them increase their SEO
rankings.
seo company
#
a hit freelancers swear by exercises — washing your face, putting on real garments and placing smartphone boundaries — and those recommendations increase to ingesting.

https://www.blogtopvip.com
#
https://www.bestgrouponline.com
[url=https://www.bestgrouponline.com]https://www.bestgrouponline.com[/url]
This site is also good
#
You Inner Passion in Your Heart.Everyone -every person in this world has a Dream: a passion, a vision in
their life that pulls them and urges them to move forward in life. You, my friend have this vision within
you, it "whispers" to you occasionally, but in some cases it cries out. https://www.bestgrouponline.com
#
A most futó Bosch kondenzációs OP kampány már ennek a tendernek az eredménye?
Ehhez a színvonalhoz nem kell tender, csak egy grafikus haver, aki 30 perc alatt összedobja.
#
Még az is lehet, hogy fejvadászat zajlik tendernek álcázva... Hová keresnek mostanában kreatív igazgatót? (Vagy inkább hová nem?)
#
a legfontosabb kérdést kihagytátok: miért is jutott idáig ez a szakma? és még egy: miért is tehet meg bármit a megbízó?
válasza hozzászólásához
#
És azért, mert a "legnagyobb", biztosan igaza van? Egyébként ő az "ügyféloldalon" nyilván nem fog a "másik oldalért" harcolni. Ez a reklámszakma dolga, ezt
keresztülvinni. Erre vannak a szakmai szövetségek, meg ÖRT,meg testületek, meg satöbbik. Ami a szakmai "összefogást" illeti: nem látok benne garanciát. Ez általában
"föl szokott oldódni" a tortaszeletkért folytatott versenyben (még akkor is, ha ezen az egész szakma bukja folyamatosan a presztízsét!). De ha egyszer valami ilyen irány
törvényerőre lehetne emelni, akkor az kikényszeríthető (mert legalább annyira hivatkozási alap, mint a legnagyobb reklámbüdzsé kezelőjének véleménye...).
#
nemreg szerepelt - es nagy vihart kavart - itt mas ugyeben kallos andras.
a kreativ egy regebbi cikkeben ot is megszolaltattak a tenderezesrol es az erte fizetendo ugyfelkompenzaciokrol.
ellene volt/van.
o az egyik legnagyobb hazai reklambudzse fonoke.
ha o mond valamit ebben a temaban, akkor annak pusztan emiatt is sulya van, arra lehet hivatkozni, lehet egyfajta sarokpontnak tekinteni. es nincs egyedul a velemenyevel.
ugynoksegi-szakmai osszefogas lenne ebben is, mint annyi minden mas reklamos problema megoldasaban a jo.
pl. mint pl. a belga(?) ugynoksegeke volt nemreg. amikor a honlapjaikon kozosen uzentek.
#
"Ez ellen kéne tenni valamit, mert szerintem ez az igazán felesleges munka."
Szerintem is.
A "tenni valamit" pedig lehetne pl az., hogy a szakmai szövetség felveti a parlament irányába az ötletet, hogy esetleg a Reklámtörvény legközelebbi módosításánál el
kéne gondolkodni a tendereztetés etikai (és gazdasági) szabályozásának törvénybe emeléséről. Teszem azt törvényben előírni, hogy a tenderre pályázatot beadóknak
eleve díjazás JÁR! (Mert az már munka, ötlet, idő, stb. - amiből a tendereztető mindenképp nyer valamit, hát jogos érte a díjazás! Gondolom a BOSCH sem ad egyetlen
gyújtógyertyát sem "csak úgy" a piacon...).
Ez lehet, hogy beindítaná a megrendelői agyakat abba az irányba, hogy szakmailag is részt vegyenek a projektenben, segítve ezzel az ügynöükségi partnereket, folyamatosan
napi kapcsolatokat ápoljanak a reklámszakmával, miáltal folymatosan "képben lesznek".
Ehelyett ma el sem tudod őket érni, hacsak nincs valami "régi őskapcsolatod"! Ezért hisszük el, reméljük, hogy a tender a kapunyitási lehetőség, pedig nem...
válasza hozzászólásához
#
Nem veszem bántásnak amit írtál. Azt vallom, hogy mindenből és mindenkitől lehet tanulni.Nem tagadom, hogy mi kis cég vagyunk az ACG-hez vagy a Roxerhez viszonyítva. Sőt
most is került be olyan is akinél jobbak vagyunk, tudom mert dolgoztam annál a cégnél, tudom mit tudnak....
Eddig is volt olyan, hogy nem kerültünk be,sőt olyan is, hogy a leadott anyagot odaadták másnak és ő megcsinálta a projectet az én ötletem alapján. Ez ellen kéne tenni
valamit, mert szerintem ez az igazán felesleges munka.
válasza hozzászólásához
#
a reklám helye??? :((((
válasza hozzászólásához
#
na igen ez már a hazai piac viszont :((((
#
Egyetértünk Blaskó Nikolett cikkével, BTL ügynökségként sajnos mi is hasonlókkal találkozunk általában a tendereken. Bármilyen olyan akcióban, megmozdulásban, amely
a tendereztetés szakmaisága felé vinné az irányt, mi szívesen részt vennénk.
Yoman&Yoman BTL ügynökség :-)
válasza hozzászólásához
#
hát az bizony az, valóban :)
de az még azabb, ha ebből 120 ötletüket felismerik megváltoztatva, érted, hogy mondom.
válasza hozzászólásához
#
Azért az kellemetlen, már ha 125-ből semmi egy vállalat NB ROI-ja. :)
válasza hozzászólásához
#
Tényleg nem akarlak bántani, mert megértelek, de ha majd 125-ödször sem kerülsz be egy ilyen után, szemben azokkal, akiknél elvileg jobbak vagytok, akkor érteni fogod,
miről is van szó. Nem hiszem, hogy lehetőségnek fogod érezni.
#
Tisztelt Uraim és Hölgyeim!

Nagyon szép amiket írtok, egyet is értek veletek bizonyos pontokban, azonban egy kisebb ügynökségnek mint amilyenek mi is vagyunk, egy ilyen tender remek lehetőség a
bemutatkozásra. Hiszen hiába vagyunk szakmailag jók ügyfeleink visszajelzése alapján, képezzük magunkat folyamatosan, lehetőséget sem kapunk arra, hogy megmutassuk mit
tudunk, mivel a nagyobb ügynökségek mellett szóhoz sem jutunk. Én ügyvezetőként ezt a tendert egy lehetőségnek fogom fel, még akkor is ha mi pont nem kerültünk be a
rendezvényes szekcióba, olyan meg igen akiknél jobbak vagyunk. Támogatom, hogy legyen szakmai minősítése az ügynökségeknek, azonban felmerül bennem a kérdés, hogy kik
lesznek azok akik ezt a minősítést elvégzik, és az is kérdés, hogy mi alapján....
Tapasztalataim szerint ebben a szakmában sok esetben a kapcsolatok dominálnak nem pedig a szakmaiság...
válasza hozzászólásához
#
Csak egyetérteni tudok, az idézet pedig zseniális :)
#
Szép gondolatok! Hajrá!
A hogyan jutott ide, viszonylag egyszerű: sok-sok ügynökség vs. csökkenő piac vs. kapkodó / nyomás alatt lévő ügyfelek
#
Bravó Nikolett!
Ez a beszéd!
Kaszás Gyurival (korábbi publikációja ugyanitt)kísértetiesen összecseng a gondolat!
Hová lett a reklámszakma önbecsülése??!! Miért akad egyáltalán olyan szakmai szereplő, aki "bedől" egy ilyen felhívásnak, és elindul egy effajta tenderen??!!
Ez semmi más, mint a kreatív-reklámos energiák elfecsérlése "ostoba reggelitorna-gyakorlatokra"! Utána pedig ugyanez a döntésképtelen, kockázatokat nem vállaló
"megrendelő" fanyalog az elé tett végterméken. Elég nehéz minőséget produkálni, ha még azt sem tudjuk pontosan megfogalmazva látni, mit is akar a "megrendelő", van-e
egyáltalán elképzelése, vagy csupán koordinálgatni próbálja az érdekkörébe tartozó beszállítóit, és mindeközben a szakmát komolyan gondolóknak alkotó munka
helyett "tornagyakorlatokat" kell végeznie, teszteket töltögetnie! Ezen mutatványok közben persze mindig akadnak olyan ötletek is, amelyeket a "vizsgáztató" később
örömmel használ sajátként, és soha nem bizonyítható a plágium!
Szóval ennek a szellemi kizsákmányolásnak mihamarabb véget kell vetni!
Az "energiavámpír" mindeképp nyer! (Mi meg lassan belesápadunk és elalélunk... lehet, hogy ez a cél, a stratégia??!!)
Klappol ide egy kb. idézet a Becket vagy Isten becsülete c. drámából (a bíboros mondja a Pápának):
"Szentatyám! Nagy erőd ád nékünk a tudat, hogy nem tudjuk pontosan, mit akarunk. A szándékok mély bizonytalansága hatalmas manőverezési lehetőségeket biztosít..."
#
De ez komoly, ez a 102 vagy mennyi ügynökség? Mert ilyet még nem hallottam, bevallom. Ennyire nem tudja valaki előre kiválogatni, ki az, akivel el tudja képzelni az
együttműködést? Mert már a 8-10 résztvevős tender is irgalmatlanul sok, szerintem max 2-3 lenne a profi, de 102, az komoly nagyon.
#
Szép és jogos észrevétel, bár ezt pont ettől az ügynökségtől hallani… kinek nem igazán jó a hírneve, pont tenderezések kapcsán. Hm… De ettől független igaz ami
igaz.
#
karakán állásfoglalás, még a MAKSZ-os szelfpromó is elfogadható, ríszpekt!
remélem, a Bosch marketingesei olvassák, és érdemben reagálnak rá, de vmiért az az érzésem, h a számukra olcsó és kényelmes, számunkra(ügynökségi szekértolók
számára) drága és gyilkos sunnyogást választják majd
ne így legyen!!
hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés