hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ki emlékszik a Kajagoogoo-ra?

Vegyes előadásokkal várta ebéd előtt a Nagy Kreatív Nap a résztvevőket. Az Egyszervolt.hu-ról, a fogyasztó teremtette brandekről és a haszonközpontú és értékközpontú világ különbségeiről szóltak a prezentációk. 

hirdetés

Az Egyszervolt.hu ötlete még 1999-ben fogalmazódott meg egy baráti társaság tagjainál, akik két évvel később elindították az oldalt, de csak az utóbbi négy évben foglalkoznak vele üzletszerűen, és egy éve számít nyereségesnek – derült ki Pintér Róbert, a portál ügyvezető igazgatójának előadásából a Nagy Kreatív Napon.

Pintér Róbert

Mónika vs Móra Ferenc

A kilencvenes évek végén nem volt nehéz megkülönböztetni a jó gyerektartalmat a rossztól, mert abban az időben szűnt meg a Magyar Televíziónál a gyerekműsorok szerkesztősége, és a felmérések szerint a kulcsos gyerekek iskola után leginkább a Mónika Show-t nézték – mondta el Pintér Róbert, aki szerint Mónika és a Móra Ferenc közül könnyű volt eldönteni, hogy melyik számít igényes gyerektartalomnak.

Az Egyszervolt.hu arra is figyel, hogy friss, mai tartalmat kínáljon a gyerekeknek, így együttműködnek a MOME-val, amely például Palya Bea dalára készített animációt, de a Kaláka, vagy Varró Dani munkáival is korán megismerkedhetnek a gyerekek. Az Egyszervolt.hu célja továbbra is, hogy a gyerekkultúráért tegyen, munkájuk fontos elismerésének tartják, hogy megkapták a Cebiten a European Seal of e-Excellence elismerést, ami Pintér Róbert szerint a digitális Oscarnak számít.

Rupert Slade

Lendületes előadással folytatta a koradélutáni programot Rupert Slade, a PHD International vezetője, akinek prezentációja a U2 felirattal kezdődött. Kérdésére, hogy ez kinek ismerős, a teremben mindenki felemelte a kezét. Ez az 1980-ban alapított együttes egy pubban zenélt tíz rajongónak, akik meséltek a koncertről még tíz embernek, akik szintén tovább adták az infót, és évek alatt eljutott oda a U2, hogy ma már ismert a világon.

Ezután egy fiúcsapat fotóját mutatta a közönségnek, de senki nem ismert rájuk, pedig a Kajagoogoo hetekig állt a slágerlisták élén a nyolcvanas években, ám az együttes három év után megszűnt, a hírnév gyorsan jött, gyorsan ment.

Reklám nélkül is sorban állnak

A közönség hozza létre a brandeket – mondta el Rupert Slade, és a Twittert, Apple-t, Facebookot említette. A kütyüőrült emberek reklám nélkül is sorban állnak a New York-i Apple-üzlet előtt, ha megjelenik az új Ipad.

A Nagy Kreatív Nap témájához, a kreativitáshoz és hatékonysághoz kapcsolódva Rupert Slade egy rövid filmben mutatta be a "Világ legjobb állása" ausztrál kampány eredményeit. A turisztikai hivatal jóval nagyobb médiamegjelenést ért el, mint amennyit ráköltött, ötlete bejárta a világsajtót, hatezer hírt, beszámolót, interjút generált, az állásra 200 országból pályáztak. Ezzel példázta a prezentáció azt a későbbi állítást, hogy a kommunikációs világ sokkal nagyobb, mint a reklám világa.

A piacon óriási változás ment végbe az elmúlt években, amit az egyik slide egy televízió és egy érintőképernyős telefon képével illusztrált. Az új média kulcsszava az advocacy (meggyőződésből fakadó támogatás), vagyis a hatalom a fogyasztók kezében van, ők teremtik a brandeket – mondta Rupert Slade.

Az előadás az április 29-i királyi esküvő kapcsán a brit T-Mobile-nak készített saatchis szpottal zárult. Ruper Slade szerint a jelenleg 13,5 milliós nézettségnél járó szpot a tévében nehezen ért volna el hasonló eredményt, az emberek megosztják a filmet, ami tökéletesen illeszkedik a társaság szlogenjéhez (Life is for sharing).

Két világ

A kreativitás mást jelent Baritz Sarolta Laura domonkos nővér közgazdásznak: ő nem az extremitás, hanem az érték-átadás felől közelítette meg a fogalmat. „Ha az ember gondolkodásmódja változik, változik a ráépülő struktúra” – hívta fel a figyelmet az előadó azzal, hogy az ember szabadnak teremtett, épp ezért önmagát határozza meg és képes a változtatásra.

Baritz Sarolta Laura két világot mutatott be: a haszonközpontú és az értékközpontú világot, amely más-más alapokra épül. Míg az előbbi a jót a szubjektív, haszonelvű és hedonista módon határozza meg, addig az utóbbi objektív, célratörő módon. Az én birtoklásról, individuumról szól a haszonközpontú esetében, míg a másiknál létezésről, kiteljesedésről. Erény tekintetében is különbözik a két világ: a haszonközpontúnál a hatalom és a birtoklás számít, az értékközpontúnál a jóra való cselekvési képesség.

Baritz Sarolta Laura

A célok sem azonosak a két világban, a haszonközpontúban a haszon és az élvezet, aminek eszköze az erkölcs és az erény, míg az értékközpontúban az a cél, amit a másik világ eszköznek használ.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés