hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kgfb - még az idén megszűnhet az éves kampány

Az éves kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányidőszak az aránytalanul megugró adminisztrációs terhek és a túlzottan leszorított tarifák miatt szálka a magyar biztosítók szemében, ezért több éve egyeztetnek a kormánnyal a kgfb liberalizációja, és a kampányidőszak megszüntetése érdekében. A Pénzügyminisztérium (PM) a napokban jelentette be, hogy megfontolják a biztosítók javaslatait, így a kampány akár már az idén elmaradhat.
hirdetés
Mint arról a sajtó beszámolt, a PM felvetette annak a lehetőségét, hogy még az idén megváltoztatják a kgfb-kampányok rendszerét. A jelenlegi érvényben lévő gyakorlat szerint a biztosítók kommunikációjában a novemberi hónap hagyományosan a kgfb szolgáltatásoké: ekkor van ugyanis lehetőségük a gépkocsi-tulajdonosoknak arra, hogy eldöntsék, meghosszabbítják-e meglévő szerződésüket, vagy új szolgáltató után néznek.

Ez a választási időszak jellemzően fölerősíti a biztosítók kommunikációját, szinte az összes hazai biztosító beszáll a nagy téttel zajló, jellemzően árversenybe. A tavaly év végi kampányok között a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) jogsértést is észlelt: négymillió forint bírságot szabott ki a Generali-Providencia Biztosítóra, miután a felügyeleti szerv kivetnivalókat talált a biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) hirdetésében.

A kgfb-helyzettel a biztosítók nem elégedettek. Kertész Fruzsina, a Groupama Biztosító Nem-életbiztosítási Igazgatóság termékmenedzsere lapunknak elmondta, a vállalat – több biztosítóval együtt - az utóbbi két évben már többször is jelezte a PM felé azon igényét, hogy szükség volna a kgfb liberalizálására. „Amely egy logikus lépés volna – fogalmazott a szakember, mert az autós társadalom egyre intenzívebben törekszik a „legolcsóbb” kgfb biztosítás megkötésére, mely egyre nagyobb mértékű vándorlást eredményez. Ez mind a biztosítók, mind az alkuszok adminisztrációs terheit nagymértékben megnöveli, ami veszélyezteti a gépjárművek biztosítottságát, az ügyfél elégedettséget” – ismertette a fő problémát Kertész Fruzsina.

Ertl Pál, az Uniqa igazgatósági tagja a rendszer egy másik, a biztosítók számára hátrányos vonását emelte ki.

A szakember szerint fontos szempont, hogy a hosszútávú kiszámíthatóság mellett a rendszer  az autótulajdonosok számára is átlátható legyen, a díjak kockázatarányosak legyenek és egy egészséges verseny alakuljon ki. „A jelenlegi rendszer több szempontból nem ilyen” – fogalmazott Ertl Pál.  „Jó példa a cascóbiztosítások rendszere, ahol mind az általános szerződési feltételek, mind a tarifarendszer teljesen liberalizált. Jól működő verseny van, a biztosítók szabadon alakítják díjaikat, figyelve a versenytársak lépéseire, azon fáradozva, hogy minél vonzóbb konstrukciókat dolgozzanak ki, valamint olyan szolgáltatásaik legyenek, amelyek vonzóbbak a versenytársakénál. Egy ilyen teljesen liberalizált rendszer tudná a legjobban szolgálni az autósok érdekét. A jelenlegi kampány mesterséges feltételeket teremt, olyan költségekbe kényszeríti bele a versengő biztosítókat, amelyeket egy egészséges verseny esetében nem vállalnának” – mondta a szakember, hangsúlyozva: „Ez olyan veszélyes átlagdíj-csökkenéshez vezethet, ami hosszútávon senkinek sem az érdeke.”

A kiutat ebből a helyzetből első körben a kötött biztosítási év eltörlése jelenthetné, természetesen a tarifahirdetések megtartása mellett. A Groupama álláspontja szerint a kgfb-t szabályozó kormányrendelet jövőbemutató átdolgozására van legnagyobb szükség.

A módosítás folyamatától függ, hogy mikor történhet meg a váltás, a szakember szerint a legvalószínűbb az, hogy legkorábban 2010-ben kerül csak erre sor.

Ertl Pál optimistább ebben a kérdésben, szerinte elkötelezett jogalkotói szándék esetén reális esély lehet arra, hogy már az idén elmaradjon a kgfb-kampány.
A kampány egész évre való eloszlása miatt azonban nagyobb marketingköltség-megtakarításra nem lehet számítani, legfeljebb a kampány utáni váltáshullám elmaradása könnyíthet majd az adminisztrációs költségeken.

Mint arról már beszámoltunk a TNS adatai szerint tavaly az egész autóbiztosítási szegmensben októberben  304 millió forintot, novemberben pedig összesen egymilliárd 127 millió forintot költöttek el reklámra a biztosítók; az október-novemberben illetve november hónapban a legtöbbet költők listáján az Allianz vezetett, amit az Uniqa és a Magyar Posta követett.

Kérdéseinkkel megkerestük a PM-et is, a minisztériumnál azonban nem kívántak nyilatkozni lapunknak az ügyben.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az M1-esen, az országhatárnál tettek ki tájékoztató táblákat a horrorkaravánok sofőreinek.

Az Extreme Digital egy rakás szendvicssütőt is kipörgetett a Videó Infó 1 segítségével.

Nem lenne jó, ha ezek útjába állna az orrdugulás – üzeni a Rhinospray új kampánya.

Hamarosan már nemcsak a Telenor MyTV-sek nézhetik a RTL Magyarország prémiumplatformját.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés