hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kevesebbet költünk karácsonyra, mint három éve

A magyarok főleg ruhákat és kiegészítőket vesznek ajándékba, de húsz százalékuknak a hamis dvd-k ellen sincs kifogása. Két friss felmérés eredményei.

hirdetés

Magyarországon a lakosság háromnegyede legfeljebb száz eurót, azaz körülbelül 28 ezer forintot tervez ajándékokra költeni az idei karácsonyi szezonban – derül ki a GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010. őszi, reprezentatív kutatásából. A két cég 2010 szeptemberében 16 országban végzett felmérést arról, hogy a 15 év feletti lakosság mennyit szán idén karácsonyi ajándékokra, milyen ajándékokat vásárol, és hol szerzi be azokat.

Ruhát, kevés pénzért egy helyen

A magyar költési hajlandóság megfelel a régiós szintnek, de nem meglepő módon jóval alatta marad a többi európai országénak. A felmérésben résztvevők egynegyede ugyanis száz és 250 euró közötti összeget, 28 százalékuk pedig 250 eurónál is többet költ majd karácsonyi ajándékokra. Érdekes viszont, hogy a válság által még nem sújtott 2007-es szezonhoz képest a magyarok nagyobb mértékben fogják vissza karácsonyi vásárlásaikat, mint általában az európaiak. Hazánkban a megkérdezettek közel fele várhatóan kevesebbet fog majd költeni, mint három évvel ezelőtt, míg Európa egészében ez az arány 38 százalék. Azoknak az aránya, akik többet terveznek költeni, mint akkor, az európaiaknál 14,5, a magyaroknak pedig csupán hét százalék. 

A kutatásból kiderül, hogy a legtöbb európai szeret mindent egy helyen elintézni, azaz leggyakrabban bevásárlóközpontokban, áruházakban, valamint szuper- és hipermarketekben szerzi be az ajándékokat. Tízből hat európai ezeket a forrásokat választja, és ez nem változott 2007-hez képest sem. A második legnépszerűbb vásárlási helyszínek mindenhol a kisebb szaküzletek, butikok, ajándékboltok – ez is szinte változatlan a három évvel ezelőtti kutatási eredményekhez képest. Az online vásárlás tekintetében azonban megosztott az európai lakosság. Míg Európa egészében öt százalék, egyes országokban tíz százalékot is eléri az online vásárlók aránya, Magyarországon mindössze két százalék él ezzel a lehetőséggel. Kiemelkedő ugyanakkor az európai átlaghoz képest Magyarországon azok kilenc százalékos aránya, akik utcai kereskedőktől, illetve a különböző karácsonyi vásárokban tervezik megvenni az ajándékokat.

Nincs különbség abban, hogy elsősorban ruházatot és kiegészítőt vesznek az emberek: minden második európai – köztük a magyarok is – ilyenekkel ajándékozza meg leginkább a szeretteit. Európai szinten a második legkedveltebb ajándék a játék, ezt követik a könyvek, majd szorosan következnek a szépségápolási termékek. Élelmiszert, italt mindösszesen a válaszadók 16 százaléka vásárol ajándékba. Magyarországon másképp alakul a preferenciasorrend. Nálunk a második helyen a szépségápolási termékek szerepelnek, a harmadikon a könyv, a negyediken a játék.

Inkább a hamis dvd, mint a hamis cd

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület megbízásából a Tárki azt mérte fel, milyen arányban terveznek cd-t, dvd-t vagy szoftvert venni a magyarok karácsonyra, és mennyi hajlandóság van bennük arra, hogy akár hamis termékekkel lepjék meg a szeretteiket. 

A megkérdezettek 11 százaléka – főképp diplomások, fiatalok és budapestiek – nyilatkozott úgy, hogy karácsonyra zenei cd-t vásárol, miközben a válaszadók háromnegyede nem tervezi ezt. A potenciális vásárlók hatvan százaléka elzárkózik attól, hogy hamis cd-t vásároljon ajándékba, de minden ötödik megtenné ezt, ha olcsón jutna hozzá.

A potenciális hamis cd-vásárlók fele akár karácsonyra is ajándékozna hamis cd-t. Bár ugyanúgy 11 százalék volt azok aránya, akik terveznek dvd-t vásárolni szeretteiknek, ezeknek csupán fele zárkózik el a nem eredeti dvd-től. 29 százalék akár hamis dvd-t is venne ajándékba, közülük 68 százalék pedig akár a karácsonyfa alá is tenne ilyet.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új műsorrendben kétszer is vetítik a széria aktuális epizódjait.

Idén az Akváriumban rendezik a hazai videoklipek kétnapos szemléjét és szakmai fórumát.

De a fesztivál az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül rászoruló gyerekek iskolakezdését is támogatja.

A Sundance TV kínálatában tűnik fel a magyar dokusorozat.

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés