hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kevés az auditált lap, mégis ezek húzzák be a reklámbevétel nagy részét

Az összes hazai printlap 39 százaléka auditáltatja példányszámait, de a reklámbüdzsé 87 százaléka landolt náluk 2018-ban.

hirdetés

A Magyar Lapkiadók Egyesülete közzétette a 2018-as évre vonatkozó Transzparencia Riportját, amely három adatközlő szervezetre, a Kantar Mediára, a Mateszra és a NOK-ra hivatkozva azt állítja: tavaly az összes sajtótermék mindössze 39 százaléka hitelesítette példányszámait, mégis ezeknél csapódott le a print reklámbüdzsé 87 százaléka.

Valamennyi sajtópiaci hirdetőt tekintve jelentősen nagyobb arányban (apróhirdetések nélkül számolva) 74,4 milliárd értékben helyeztek el hirdetést méréssel támogatott lapokban. Nem mért lapokban ennek mindössze 14 százaléka realizálódott, mint hirdetési árbevétel. Az az 1369 hirdető, aki mért és nem mért lapokban is hirdetett, a mért szegmensben több mint hétszer akkora hirdetési pénzt helyeztek el, mint a nem mértben (57,8 milliárd vs. 8,2 milliárd).

10 tematika vonzotta a teljes print piaci árbevétel 92 százalékát, melyekből három tematika stabilan tartotta magát: a megyei napilapok (30 százalék), a női lapok (22 százalék) és az országos közéleti napilapok (20 százalék) részesedése jelentős. 2018-ban a Kantar által figyelt megyei lapok és vasárnapi lapok 100 százalékát, az országos közéleti napilapok 88 százalékát, a számítástechnikai lapok 75 százalékát, a közéleti lapok 50 százalékát, az RTV újságok 50 százalék és a rejtvényújságok 50 százalékát mérték vagy auditálták.

Az ismert médiaügynökségeken keresztül bonyolított médiavásárlás 92 százaléka a Matesz vagy a NOK által auditált lapokhoz érkezett be, és mindössze 8 százaléka a nem mért lapokhoz.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés