hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kétmilliós bírságot kapott a TV2

A Médiatanács ugyanakkor nem vizsgálja meg a Lomnici-interjú elkészülésének körülményeit, amelyben a riporter mondta meg, hogy miről kell beszélni felsőbb utasításra.

hirdetés

Tavaly október 27-én 18 óra 55 perctől sugárzott A kém című film korhatári besorolása miatt indított vizsgálatot a Tv2 ellen a Médiatanács. A filmet durva, obszcén nyelvezete miatt csak az este 21 és hajnal 5 óra közötti sávban lehetett volna vetíteni, a 12-es kategória helyett 16 éven aluliaknak nem ajánlottként. Jogsértő volt az akcióvígjáték előzetesének napközbeni vetítése is, amire huszonhárom alkalommal került sor, miközben a médiatörvény szerint azokat csak a filmmel megegyező sávban lehetett volna közzétenni. Mindezek miatt a Médiatanács összesen kétmillió negyvenezer forint bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra - áll az NMHH közleményében.

A televíziós és rádióműsorok korhatárbesorolását – a mozifilmekkel ellentétben – nem a Médiatanács, hanem maguk a televíziók és a rádiók végzik a médiatörvény által meghatározott paraméterek alapján, ezeket azonban utólag ellenőrizheti a Médiatanács hivatalból, akár állampolgári bejelentés alapján. A grémium a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett azonos tárgyú jogsértéseket is, és a veszélyeztetett korosztályra vonatkozó nézettségi, hallgatottsági arányokat stb. – figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét.

Nem vizsgálják a Lomnici-interjú körülményeit

Állampolgári bejelentésre a Médiatanács vizsgálatot folytatott, de hatáskör hiányában nem indít eljárást a 444.hu cikkében bemutatott, szerkesztésbe nem került videó miatt, amelyet az M1 csatorna készített ifj. Lomnici Zoltánnal január 14-én. A médiatörvény alapján a testület hatásköre a műsorkészítés folyamatának ellenőrzésére nem terjed ki, azaz nem vizsgálhatja, hogy milyen körülmények között, hogyan jött létre egy adott tartalom. A Médiatanács kizárólag a már adásba került vagy sajtótermékben megjelent médiatartalmakat ellenőrizheti a médiaigazgatási szabályoknak való megfelelés szempontjából.

Rádiós döntések

A médiatanács meghosszabbította a Székesfehérvár 94,5 MHz frekvencia engedélyét, amely tavaly nyárig Fehérvár Rádió néven üzemelt, majd megvette a Rádió1 műszaki igazgatója, és a korábbi tulajdonosoknak tett ígéretével ellentétben nem tartotta meg a márkanevet, hanem azonnal bevitte a frekvenciát a Rádió1 hálózatába. Jelen állás szerint további 5 évig szólhat a koronázó városban a kései Andy Vajna által alapított rádió.

A Mészáros Lőrinc által a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak (KESMA) ajándékozott Gong Rádió Baján és Solton is nyert egy-egy frekvenciát, amelyeken kereskedelmi jelleggel sugároznak műsort.

A Médiatanács az LB Rádió Kft. és a Radio Plus Kft. közös kérelmére engedélyezte, hogy a Keszthely 99,4 MHz mint hálózatba kapcsolódó médiaszolgáltatás az eddigi napi 4 óra 23 perc helyett 4 óra 40 percben szolgáltathassa saját műsorát a keszthelyi 99,4 Rádió 1-en. A médiaszolgáltatók kérelmüket azzal indokolták, hogy a Radio Plus Kft. minden hálózatba kapcsolódó partnerével egységesíteni szeretné a műsorstruktúrát, így a műsoridőt is

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.