hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kétmilliós bírságot kapott a TV2

A Médiatanács ugyanakkor nem vizsgálja meg a Lomnici-interjú elkészülésének körülményeit, amelyben a riporter mondta meg, hogy miről kell beszélni felsőbb utasításra.

hirdetés

Tavaly október 27-én 18 óra 55 perctől sugárzott A kém című film korhatári besorolása miatt indított vizsgálatot a Tv2 ellen a Médiatanács. A filmet durva, obszcén nyelvezete miatt csak az este 21 és hajnal 5 óra közötti sávban lehetett volna vetíteni, a 12-es kategória helyett 16 éven aluliaknak nem ajánlottként. Jogsértő volt az akcióvígjáték előzetesének napközbeni vetítése is, amire huszonhárom alkalommal került sor, miközben a médiatörvény szerint azokat csak a filmmel megegyező sávban lehetett volna közzétenni. Mindezek miatt a Médiatanács összesen kétmillió negyvenezer forint bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra - áll az NMHH közleményében.

A televíziós és rádióműsorok korhatárbesorolását – a mozifilmekkel ellentétben – nem a Médiatanács, hanem maguk a televíziók és a rádiók végzik a médiatörvény által meghatározott paraméterek alapján, ezeket azonban utólag ellenőrizheti a Médiatanács hivatalból, akár állampolgári bejelentés alapján. A grémium a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett azonos tárgyú jogsértéseket is, és a veszélyeztetett korosztályra vonatkozó nézettségi, hallgatottsági arányokat stb. – figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét.

Nem vizsgálják a Lomnici-interjú körülményeit

Állampolgári bejelentésre a Médiatanács vizsgálatot folytatott, de hatáskör hiányában nem indít eljárást a 444.hu cikkében bemutatott, szerkesztésbe nem került videó miatt, amelyet az M1 csatorna készített ifj. Lomnici Zoltánnal január 14-én. A médiatörvény alapján a testület hatásköre a műsorkészítés folyamatának ellenőrzésére nem terjed ki, azaz nem vizsgálhatja, hogy milyen körülmények között, hogyan jött létre egy adott tartalom. A Médiatanács kizárólag a már adásba került vagy sajtótermékben megjelent médiatartalmakat ellenőrizheti a médiaigazgatási szabályoknak való megfelelés szempontjából.

Rádiós döntések

A médiatanács meghosszabbította a Székesfehérvár 94,5 MHz frekvencia engedélyét, amely tavaly nyárig Fehérvár Rádió néven üzemelt, majd megvette a Rádió1 műszaki igazgatója, és a korábbi tulajdonosoknak tett ígéretével ellentétben nem tartotta meg a márkanevet, hanem azonnal bevitte a frekvenciát a Rádió1 hálózatába. Jelen állás szerint további 5 évig szólhat a koronázó városban a kései Andy Vajna által alapított rádió.

A Mészáros Lőrinc által a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak (KESMA) ajándékozott Gong Rádió Baján és Solton is nyert egy-egy frekvenciát, amelyeken kereskedelmi jelleggel sugároznak műsort.

A Médiatanács az LB Rádió Kft. és a Radio Plus Kft. közös kérelmére engedélyezte, hogy a Keszthely 99,4 MHz mint hálózatba kapcsolódó médiaszolgáltatás az eddigi napi 4 óra 23 perc helyett 4 óra 40 percben szolgáltathassa saját műsorát a keszthelyi 99,4 Rádió 1-en. A médiaszolgáltatók kérelmüket azzal indokolták, hogy a Radio Plus Kft. minden hálózatba kapcsolódó partnerével egységesíteni szeretné a műsorstruktúrát, így a műsoridőt is

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

hirdetés
hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!