hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kétmilliós bírságot kapott a TV2

A Médiatanács ugyanakkor nem vizsgálja meg a Lomnici-interjú elkészülésének körülményeit, amelyben a riporter mondta meg, hogy miről kell beszélni felsőbb utasításra.

hirdetés

Tavaly október 27-én 18 óra 55 perctől sugárzott A kém című film korhatári besorolása miatt indított vizsgálatot a Tv2 ellen a Médiatanács. A filmet durva, obszcén nyelvezete miatt csak az este 21 és hajnal 5 óra közötti sávban lehetett volna vetíteni, a 12-es kategória helyett 16 éven aluliaknak nem ajánlottként. Jogsértő volt az akcióvígjáték előzetesének napközbeni vetítése is, amire huszonhárom alkalommal került sor, miközben a médiatörvény szerint azokat csak a filmmel megegyező sávban lehetett volna közzétenni. Mindezek miatt a Médiatanács összesen kétmillió negyvenezer forint bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra - áll az NMHH közleményében.

A televíziós és rádióműsorok korhatárbesorolását – a mozifilmekkel ellentétben – nem a Médiatanács, hanem maguk a televíziók és a rádiók végzik a médiatörvény által meghatározott paraméterek alapján, ezeket azonban utólag ellenőrizheti a Médiatanács hivatalból, akár állampolgári bejelentés alapján. A grémium a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett azonos tárgyú jogsértéseket is, és a veszélyeztetett korosztályra vonatkozó nézettségi, hallgatottsági arányokat stb. – figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét.

Nem vizsgálják a Lomnici-interjú körülményeit

Állampolgári bejelentésre a Médiatanács vizsgálatot folytatott, de hatáskör hiányában nem indít eljárást a 444.hu cikkében bemutatott, szerkesztésbe nem került videó miatt, amelyet az M1 csatorna készített ifj. Lomnici Zoltánnal január 14-én. A médiatörvény alapján a testület hatásköre a műsorkészítés folyamatának ellenőrzésére nem terjed ki, azaz nem vizsgálhatja, hogy milyen körülmények között, hogyan jött létre egy adott tartalom. A Médiatanács kizárólag a már adásba került vagy sajtótermékben megjelent médiatartalmakat ellenőrizheti a médiaigazgatási szabályoknak való megfelelés szempontjából.

Rádiós döntések

A médiatanács meghosszabbította a Székesfehérvár 94,5 MHz frekvencia engedélyét, amely tavaly nyárig Fehérvár Rádió néven üzemelt, majd megvette a Rádió1 műszaki igazgatója, és a korábbi tulajdonosoknak tett ígéretével ellentétben nem tartotta meg a márkanevet, hanem azonnal bevitte a frekvenciát a Rádió1 hálózatába. Jelen állás szerint további 5 évig szólhat a koronázó városban a kései Andy Vajna által alapított rádió.

A Mészáros Lőrinc által a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak (KESMA) ajándékozott Gong Rádió Baján és Solton is nyert egy-egy frekvenciát, amelyeken kereskedelmi jelleggel sugároznak műsort.

A Médiatanács az LB Rádió Kft. és a Radio Plus Kft. közös kérelmére engedélyezte, hogy a Keszthely 99,4 MHz mint hálózatba kapcsolódó médiaszolgáltatás az eddigi napi 4 óra 23 perc helyett 4 óra 40 percben szolgáltathassa saját műsorát a keszthelyi 99,4 Rádió 1-en. A médiaszolgáltatók kérelmüket azzal indokolták, hogy a Radio Plus Kft. minden hálózatba kapcsolódó partnerével egységesíteni szeretné a műsorstruktúrát, így a műsoridőt is

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A MetaBro-t átfogó gamer márkának szánják.

Tehetségkutató műsorként tér vissza a Sztárban sztár a TV2-re – értesült a SorozatWiki.

A 2016-os, paksi atomerőművet reklámozó villámhirdetések után ezúttal az Origo villantott fel reklámot a TV2 csoport csatornáin.

A WWF és a White Rabbit Living Coralja, a Spice és a Cofidis kirgiz űrhajósa, valamint az ACG Jenga-tornyai a döntőben. A White Rabbit megoldása ráadásul három kategóriában esélyes.

hirdetés
hirdetés

Tarts velünk a következő MOST Fórumon és tudd meg, hogyan lesz a kultúrából #kult! (x)

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Mostantól még sűrűbben találkozunk! Ha részt veszel a konferencián, előrébb leszel, mint a konkurenciád. 2018.05.16.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Díjátadó: május 16.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.