hirdetés
hirdetés
hirdetés

Két ezüst, egy arany és egy fél nagydíj

Két ezüst és egy arany dobverőt vehettek át magyarjaink a Golden Drum reklámfesztivál egycsatornás kategóriáinak csütörtök esti díjátadóján. Büszkék lehetünk azonban az egyik Grand Prix-re is, az ukrán színekben induló kétrészes filmsorozat ugyanis magyar szakemberek munkája.

hirdetés

15 döntős magyar nevezésből hármat díjazott a zsűri a 18. Golden Drum nemzetközi reklámfesztivál első blokkjában, a nyolc egycsatornás kategóriát összegyűjtő mezőnyben, azaz többek között a csúcskategóriáknak számító tévészpotok, sajtó- és köztéri hirdetések versenyében.  A két ezüst és egy arany dobverőt csütörtök este, a napfényes szlovén tengerparton ágaskodó Bernardin Hotel 12. emeletén, a Kodak csarnokban vehették át a magyar ügynökségek. (Pontosabban - akárcsak Cannes-ban - az aranyat személyesen, a színpadon vehették át, az ezüstöt majd később, a recepción.)

Az egyik nyertes, amelyik sajnos nem mehetett fel a színpadra, a DDB Budapest, amely nyolc nevezéssel indult el a fesztiválon, és amely a többcsatornás szekció innovatív kampányok kategóriájában még egy díjra esélyes lehet a McDonald’s-nak készített Everyone saves for something kampánnyal. Az ügynökség az ezüst dobverőt ezúttal a sajtóhirdetés kategóriában kapta a Volkswagennek készített Cube című munkával, ami már az Epicán és a New York Festivalson is bronzot ért.

DDB Budapest: Cube (Megbízó: Volkswagen, Porsche Hungaria)

A másik magyar ezüstérem szintén sajtóhirdetés kategóriában született: ez a 12 nevezéssel induló Ogilvynek járt a Modern Alarm Break-In reklámjáért, ami meg a Golden Hammer fesztiválon mutatta már meg, hogy megéri az ezüstöt (ott kettőt is).

Ogilvy Group Hungary: Break-In (Megbízó: Modern Alarm)

Az a szerencsés, aki magyar színekben az idei első Golden Drum díjátadón felvonulhatott a cikázó fényekben úszó színpadra, és arany szobrocskát vehetett át az egycsatornás szekció zsűrielnökétől, Stefan Schmidttől, a TBWA Németország vezető kreatívigazgatójától, Nyéki Attila volt, az Akció 360 kreatívigazgatója. Az ügynökség a WWF A világ legzöldebb szórólap-kampányáért kapott aranyat új és innovatív kategóriában, de a munka esélyes még a többcsatornás szekcióban is, ahol két döntős helyet is szerzett. Ennek eredményét a szombat esti díjátadón hirdetik majd ki.

Nyéki Attila, az Akció 360 kreatívigazgatója az arannyal

 

A három magyar érem mellett büszkén veregethetjük azonban a mellkasunkat a klasszikus reklámok császárának számító filmes kategória fődíjáért is, a filmes Grand Prix-t ugyanis nem másnak ítélte a zsűri, mint a különböző fesztiválokon már számos díjat érő, de Cannes-ban sajnos az oroszlánról lecsúszó Bank Forum-filmeknek, a Surprise-nak és a Passionnak. A két szpotért az aranyat és a nagydíjat ugyan az ukrán Ogilvy-iroda kapta, de mint azt már többször megírtuk, az ötlet a magyar Ogilvy kreatívjainak fejéből pattant ki, és nagyrészt ők dolgoztak az ukrán ügyfélnek (Benesch Ferenc kreatívigazgató, Visy Zoltán art director és Galácz Karolina szövegíró).

A díjakat ennek megfelelően a budapesti Ogilvy egyik kreatívigazgatója, Benesch Ferenc vette át Martin Alles ügyvezető kíséretében, aki egyébként a magyar mellett az ukrán irodát is vezeti. Will Rust, a másik kreatívigazgató, aki szintén dolgozott ezen a kampányon és szintén szimultán irányítja a magyar és az ukrán irodában a kreatív munkát, nem ment fel a színpadra, ő ugyanis a zsűritagok között ült.

Will Rust, Martin Alles és Benesch Ferenc az arannyal és a Grand Prix-vel

Will Rust neve egyébként feltűnt a kivetítőn még négyszer. Egyrészt a  Bank Forum háromrészes print-kampányának egyik darabja is nyert a versenyen: a Hysteria című kreatív sajtó és outdoor kategóriában is ezüstöt kapott.

Ogilvy Ukraine: Hysteria (Megbízó: Bank Forum)

Másrészt feltűnt Rust neve a prágai Ogilvy alatt is, az Amundsen Vodkának készített Stalinclaus print készítésében ugyanis ő is részt vett. A kétrészes hirdetésből ez a darab sajtó és outdoor kategóriában is nyert egy-egy arany dobverőt.

Ogilvy Prague: Stalinclaus (Megbízó: Amundsen Vodka)

Mint Benesch Ferenctől később megtudtuk, mindezek az átfedések azért fordulnak elő, mert a különböző országok Ogilvy-irodái sokszor dolgoznak együtt egy-egy kampányon, ő maga például nemsokára  egy lengyel munkán fog dolgozni, ezért néhány napra Varsóba utazik.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés