hirdetés
hirdetés
hirdetés

Két aranyat ért az Ogilvy hirdetése

Az első arany és két ezüst után újabb két arany dobverővel gazdagodott az idei Golden Drumon a magyar kreatívszakma. Az Ogilvy Police Ticket című munkáját outdoor és sajtó kategóriában is arannyal díjazták, a DDB kiesett. Az év ügynöksége tényleg a török DDB lett.

hirdetés

92 shortlistes munkából 38-nak osztott ki díjat a zsűri szombat este a 17. Golden Drum reklámfesztivál második és egyben utolsó díjátadó ceremóniáján a négy klasszikus kategóriában: a film, a rádió, az outdoor és a sajtó mezőnyben. A tíz díjazott film vagy filmsorozat közül csupán egyetlen, a Kreatív szerkesztői által már Cannes-ban megkedvelt (és díjazott) munka kapott aranyat: a finn TBWA Drama Queen című alkotása, amelyet a Young Director Awardnak készített.

A Grand Prix azonban a lengyel Change Integratednek járt, amely tavalyelőtt az Onovalov-emlékmű kampányával zsebelt be annyi díjat, hogy abban az évben végül az év ügynöksége lett. Idén a film kategória fődíját a Skoda Superb reklámjával nyerte meg, ami bár filmnek nehezen nevezhető, az ötlet tényleg zseniális – nem véletlenül kapott már díjat Cannes-ban is, csak ott a direkt megoldások kategóriájában.

A sajtó és az outdoor kategóriában – ahogy a shortlistről is sejthető volt már – az isztambuli DDB tarolt. Mindkét mezőnyben a CNN-nek készített sorozatuk eleme vitte el a Grand Prix-t: sajtóban a Cameraman, outdoorban pedig a meglehetősen bátor háromrészes sorozat: az Ahmedinejad & Putin, az USD & Riyal és az Oil & Weapon.

Cameraman
DDB&CO Turkey: CNN - Cameraman

Ahmedinejad and Putin
DDB&CO Turkey: CNN - Ahmedinejad & Putin

Oil and Weapon
DDB&CO Turkey: CNN - Oil & Weapon

USD and Riyal
DDB&CO Turkey: CNN - USD & Riyal

Ebben a két kategóriában született meg a két újabb, és egyben utolsó magyar arany is: az Ogilvy Mattelnek készített Police Ticket című reklámja mind outdoorban, mind pedig sajtóban meggyőzte a zsűrit, amelyben egyébként idén Tihanyi Péter, az ACG kreatívigazgatója ült magyar szakemberként. Benesch Ferenc vezető kreatívigazgató mindkét díjat Kismarty-Lechner Balázsnak, az Ogilvy kreatívigazgatójának köszönte meg. A másik shortlistes nevező, a DDB M-szendvicse kiesett – mint Tihanyi Pétertől megtudtuk, csupán egyetlen szavazaton múlott, hogy nem kapott ezüstöt. Az ACG korábbi aranya és ezüstje, valamint a DDB ezüstje után összesen öt díjjal zártuk a fesztivált.

Ogilvy: Mattel Hot Wheels - Police Ticket

Sajtóban összesen 13, outdoorban tíz díj talált idén gazdára, ebből a legtöbbet, összesen tízet a török ügynökségek vittek haza. A legtöbb díjat, összesen hetet, köztük két fődíjat az isztambuli DDB gyűjtötte be, amely ezzel az év ügynöksége címet is megszerezte a tavalyi győztes, a libanoni Leo Burnett után. Az Ogilvy budapesti irodája a két arannyal a lista ötödik helyét szerezte meg. A török irodának köszönhetően lett az év hálózata a DDB - ehhez azonban néhány pontot a magyar DDB is hozzátett az ezüstjével

Benesch Ferenc és Will Rust átveszik a díjat...
Benesch Ferenc és Will Rust, az Ogilvy vezető kreatívigazgatói átveszik az Ogilvy aranyait...

...majd koccintanak a győzelemre
...majd koccintanak a győzelemre, és megosztják a hírt az otthoniakkal is

Rádió kategóriában összesen négy ezüst dobverőt és egy fődíjat osztottak ki: ez utóbbit a Y&R Interactive Tel Aviv kapta az AIDS tudatosítását célul kitűző komplex kampány, a SDIA Project rádiós eleméért. A kampány egyébként média kategóriában már kapott két díjat, és a Szívlapáton írtunk is róla.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés