hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kenterbe verte a GVH a cégeket

Sorra megnyerte első fokon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az olykor többszáz milliós bírsággal végződött döntései elleni pereket. A hatóság összesen majdnem 1,2 milliárd forintra büntetett, a bírósághoz fordult cégek között van a Magyar Posta, a Synergon, a Metro, a UPC és a Magyar Telekom.
hirdetés

Két kartell és három a fogyasztók megtévesztése miatt elkezdett, mindannyiszor jelentős bírság kiszabásával zárult döntése kapcsán indított pert nyert meg első fokon a GVH. A versenyhatóság döntése ellen a Lapker, a Posta, a Synergon, a Montana, a HP, a Metro áruházlánc, a UPC és a Magyar Telekom.

Lapker és Posta
Az egyik kartell a Lapker és Posta közötti versenykorlátozó megállapodás volt, amelyet először 2001-ben kötöttek. A több éven át húzódó ügyről részletesen írtunk, mint ahogy arról is, hogy a GVH 468-468 millió forintos bírságot rótt ki a két vállalatra. A döntéssel a két cég nem értett egyet és bírósághoz fordult.

Synergon, Montana, HP
Egy másik kartellgyanú kapcsán is vizsgálódott a GVH: a Synergonnal, a Montanával és a Hewlett-Packarddal (HP) szemben. A három informatikai vállalkozás ugyanis a Magyar Fejlesztési Bank, a HVB Bank és a Nemzeti Autópálya által, különböző informatikai infrastruktúrák telepítésére, fejlesztésére, működtetésére, üzemeltetésére még 2003-ban és 2004-ben kiírt egyes versenytárgyalások illetve közbeszerzési eljárások során összejátszott egymással. Ezért a Synergon 38 milliós, a HP 52 milliós, a Montana pedig 20 millió forintos büntetést kapott, az érintett cégek emiatt keresték igazukat a bíróságon.

Metro
A Metro áruházláncot még egy 2006 decemberi tájékoztatása miatt büntette meg a GVH. A kereskedelmi hálózatra azért szabott ki 35 millió forintos bírságot, mert 2006 decemberében megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat. Egyrészt olyan termékeket hirdetett, amelyek egyes áruházakban nem voltak kaphatóak az akció kezdetén, vagy amelyekből nem állt rendelkezésre kellő nagyságú készlet. Másrészt pedig akciós árú termékként hirdetett olyan árukat is, amelyeket a korábbival azonos, vagy annál magasabb áron értékesített. Harmadrészt pedig a kültéri mini fényháló esetén régi árként egy korábbi, az akciót közvetlenül megelőző árnál magasabb árat tüntetett fel.

UPC
A UPC 35 millió forintos bírságát kifogásolta a bíróságon. Mint arról beszámoltunk, a GVH azért büntette meg a vállalatot, tévé- és rádióreklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe.

Magyar Telekom
A Magyar Telekom mobilcége, a T-Mobile 2006. április közepe és május vége között az "Akár 5 Ft/perc" illetve a "verhetetlen áron" szlogenekkel népszerűsítette a Kaméleon díjcsomagot. A GVH vizsgálat megállapította, hogy a reklámokban ígért percdíj három felező csomag együttes megvásárlásával érhető el. Így a fogyasztónak ki kell fizetnie a díjcsomag kétezer forintos alapdíját és a három felező csomag egyenként 500 forintos havidíját is ahhoz, hogy percenként öt forintért telefonálhasson. Az eljárás során a T-Mobile nem tudta igazolni azt sem, hogy árai valóban verhetetlenek. Mindezek miatt a GVH a Magyar Telekomot 80 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. Az első fokon eljáró Fővárosi Bíróság annyiban változtatta meg a GVH döntését, hogy a "szabadon választható kedvezmények" kijelentést nem tartotta jogsértőnek, ezért a bírság összegét 12 millió forinttal csökkentette, így az 68 millió forint lett.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

18-23 évesek jelentkezését várják a Roger Hatchuel Academy 6 napos tréningjére.

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés