hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kell-e a vállalatoknak a PR?

A Black Page Consulting 75 cégnél végzett felméréséből az derül ki, hogy a cégek harmada nem készít PR-tervet. Igaz, sokan azt sem tudják, hogy pontosan mi az.

hirdetés

Nagyvállalatok és KKV-k, 300 létszám felettiek és 50 alattiak, összesen 75 cég kapta meg a Black Page Consulting kérdőívét, amelynek célja a PR szakma megítélésének felmérése volt a cégeken belül. A kitöltési arány 60 százalékos volt, a felmérés vezetője Somlyai Dóra volt, aki egyben a BPC vezetője is, illetve dolgozott már különféle krízishelyzetekben többek között a Telenornál és a Molnál.

A kérdések arra irányultak, egyebek mellett, hogy a vállalat fontosnak tartja-e a PR-aktivitást a saját szempontjából; az éves marketingbüdzsében külön kezelik-e a területet vagy a marketingkommunikáció részeként; készül-e külön PR-terv az aktivitásokra; van-e külön PR-vezető és kijelölt nyilatkozó válsághelyzet esetére; használják-e a közösségi médiát; tisztában vannak-e azzal, hogy mi az a PR stb.

Kiderült többek között, hogy

  • a megkérdezettek kétharmada nagyon fontosnak tartja a PR-t, viszont a vállalatok 60%-ának nincs PR-vezetője (az esetek túlnyomó többségében a marketing vezető látja el ezt a szerepet is);
  • a cégek 22%-a egyáltalán nem költ PR-re, 50%-ban a PR-t a marketing büdzsén belül kezelik, 28% külön kezeli a PR-t a marketingtől;
  • harmaduk nem készít PR-tervet: ezek fele általában spontán reagál a történésekre és megkeresésekre, míg ezek több mint 60%-a azt érzi, hogy egyáltalán nincs szükségük PR-re;
  • kevesebb mint 16%-nak van szóvivője napi ügyekben, válság esetén csak 12%-nak van kijelölt szóvivője, 15%-ban pedig senki sem tud nyilatkozni;
  • a cégek 41%-nak nincs kríziskommunikációs terve, 53%-nak van, 6% alkalmanként tart gyakorlatot is;
  • 44%-ban egyértelmű a felsővezetés számára a PR, 31% inkább érti, 9%-ban inkább nem érti, 15%-ban nem egyértelmű számukra a PR mibenléte;
  • 31%-ban jó a PR házon belüli megítélése, 25%-ban inkább jó, 31%-ban semleges, 6%-ban inkább rossz, másik 6%-ban teljesen rossz;
  • 34% saját csapattal oldja meg, 22%-ban van havi szintű PR ügynökség, 16% több ügynökséget is foglalkoztat egyszerre, 19%-ban projekt alapon dolgoztat, egyedi esetekben, 9%-ban saját csapat és PR ügynökség is dolgozik a projekteken;
  • 78% jelen van a közösségi médiában, 22% nem tart fent közösségi médiafelületet, 40% házon belül tartja a social media managementet, 36%-nál ügynökség kezeli, 20%-ban ugyan megoldják házon belül, de szükségük volna külsős segítségre.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyereményjáték is kapcsolódik hozzá, a nyertesek közösen edzhetnek a legendával.

Tartalommarketing és pr lesz a feladatuk.

Május 1-ig várják a szavazatokat.

Családi okokra hivatkozik.

Az ingatlanfejlesztő csoport meghívásos tenderen a Person munkáját találta a legmeggyőzőbbnek.

hirdetés

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Díjátadó: május 17-én, az A38 Hajón.

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 19.

Konferencia a posztmodern marketing és a turizmus összefüggéseiről május 23-án.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

hirdetés
hirdetés