hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kedves Agency Toplist, ferdítesz

Sólyom Balázs, a UPC online igazgatója megkapta az Agency Toplist kérdőívét, nyílt levélben tiltakozik adatkezelési aggályai miatt.

hirdetés

Sólyom Balázs, a UPC online igazgatója is megkapta azt a körlevelet, amelyben az Agency Toplist szervezője, Berkes Péter (egyben a Republic rendezte BrandFestival szakmai igazgatója) ügyfeleket és ügynökségeket kér arra, hogy magyar ügynökségek egy hosszú listáját értékeljék különböző szempontok szerint.

Azoknak, akik messzebbről követik ezt a szappanoperát: ez volt az a levél, amely miatt a MAKSZ felfüggesztette a Republic tagságát és etikai vizsgálatot indított (amelyre válaszul a Republic kilépett a szövetségből), majd a MAKSZ az MRSZ-szel, a DIMSZ-szel, az IAB-vel és az ÖRT-vel állt össze alkalmi szupertestületté a vizsgálat lefolytatására. A vizsgálat még nem ért véget, az egész sztorira pedig jellemző, hogy az Agency Toplist éppen az ügyében vizsgálódó szervezetek logójával futtat Facebook-kampányt, megköszönve a leendő észrevételeket, amelyektől még sokkal jobb lesz minden.

Sólyom Balázs most nyílt levelet írt adatkezelési aggályairól, amelynek lényege, hogy az Agency Toplist korábbi védekezésével szemben az ő elérhetősége biztosan nem nyilvános, nem is állt korábban kapcsolatban azzal a Brandfestivallal, amelyre a lista közleménye hivatkozott, és ha állt is volna, az még mindig erősen problémás lenne a GDPR évében, hiszen az Agency Toplisttel akkor sincsen kapcsolata. Mindezekre a felvetésekre az elmúlt hetekben nem kapott számára megnyugtató választ a szervező(k)től. A levél az alábbiakban olvasható.

A teljes levél

Kedves AgencyToplist!

Szó se róla, a közelmúltban kicsit sikerült „felpezsdíteni” az életet, bár szerencsére engem ez maximum a múltbéli ügynökségi anekdoták meghallgatásáig érintett, mivel a hirdetői oldalon ülve kevésbé éreztem / érzem égetőnek az ügyet, és a hivatkozott kutatásokkal ellentétben nem a ranglisták alapján alakítjuk tenderfolyamatainkat. De egy kis ügyeskedéssel - amolyan jó magyarossal -  csak sikerült engem is involválni a buliba, kéretlenül, és szerintem jogszerűtlenül. Fel is hívtam erre a figyelmed, de egy idő után elmaradtál a válasszal. Ez a múlt hét végéig nem is nagyon zavart, hiszen láttam, hogy párhuzamosan beindultak a szervezeti folyamatok, és bíztam benne, hogy fény derül arra, hogy az általad tanúsított viselkedés, ezen a szakmai porondon, nem való.

Véleményem szerint nekünk, akik a digitális területen hozzáértően tevékenykednek, kutyakötelességünk példát mutatva járni az élen, hogy az „univerzumunk” növekedését segítsük, ne pedig gátoljuk.

Na de kanyarodjunk kicsit vissza az előző héthez – ekkor látott napvilágot a DeepInsight által kiadott közlemény, amiben sikerült finoman szólva kicsit ferdíteni az igazságon. Azt állítod benne, hogy csak publikus felületen elérhető, vagy a Brandfestivalon regisztráltak e-mail-címére küldted ki a véleményfelmérést. Tetted ezt úgy, hogy mi már hetekkel ezelőtt beszéltünk arról, hogy

  • az én e-mail-címem nem érhető el publikus felületen
  • ez idáig semmilyen formában nem vettem részt a Brandfestivalon
  • nem találkoztunk/ beszélgettünk még sem személyesen, sem pedig a virtuális térben.

Úgy gondolom, hogy ha a kollégáitokkal a Brandfestival számára begyűjtötök egy rakat elérhetőséget abból a célból, hogy majd valamelyik rendezvényen résztvevőként felkeressétek egyesével külön-külön őket, az még nem jogosít fel arra, hogy egy másik munkacsoport tagjaival közösen kitalált, tömegesen kiküldött levélhez is felhasználjátok az adatokat. Persze nem vagyok sem jogász, sem adatvédelmi szakértő, de az eddigi évek során nem kevés egyeztetésem volt már a területen jártas kollégákkal, és valahogy sosem merült fel az, hogy bármennyire is „szent ügy” végett szeretnék érdeklődni a teljes előfizetői bázisunkon, nyugodtan mehet mindenkinek levél, nem számít hozzájárultak-e vagy sem. Még ha részt is vettem volna valamelyik szóban forgó rendezvényen, akkor is „illene” hivatkozni arra a levélben, hogy mi a kapcsolat a Brandfestivál és az AgencyToplist között, ellenkező esetben joggal merülhet fel, hogy itt harmadik fél felé kerültek tovább az adatok – nem véletlenül kell jelenleg cégre bontva külön-külön feliratkoztatni az embereket. De ha esetleg rendelkezésedre áll olyan állásfoglalás, ami teret ad az effajta tevékenységhez, kérlek oszd meg velem/velünk, hogy mi is helyesen járhassunk el a jövőben!

Ezen felül, ha adhatok még egy tanácsot – csak amolyan kibicként, akkor javaslom ha már mindenképp szeretnéd a közösség véleményével szentesíteni harcodat, akkor a küldetésed létjogosultságáról tarts inkább felmérést. Abban talán sokkal hitelesebben és használhatóbban tudnak a szereplők megnyilvánulni. A kérdőívvel azért hoztál nehéz helyzetbe, mert személy szerint én nem venném a bátorságot ahhoz, hogy olyan cégeket véleményezzek piaci hozzáértésükről, ügyfélkiszolgálásukról, akikkel nincs aktív munkakapcsolatom.

Bármi is vezéreljen, kérlek, a jövőben próbálj meg körültekintőbben eljárni jogi és szabályozási kérdésekben, főleg akkor, ha már a „Fair play” és a „Transzparencia” ki van tűzve a lobogódra!

Előre is köszönöm, hogy a jövőben jobban vigyázol adatainkra.

Üdvözlettel:

Sólyom Balázs

Frissítés: Az Agency Toplist szervezői egy névvel nem jegyzett közleményben reagáltak, lényegében azt írják, hogy potenciális BrandFestival előadóként kezelték Sólyom mailcímét. Mutatjuk:

Fejléc

Sólyom Balázs nemrégiben felvette a kapcsolatot az Agency Toplist szakmai vezetőjével, aki a Balázs által felvetett kérdésekre a lenti válaszokkal szolgált, melyeket az adatvédelmi lehetőségek miatt részben hozunk nyilvánosságra:

„Amint az emailben is jeleztük ezt a felmérést a BrandFestival szakmai közreműködésével végezzük, amely minden évben megszervezi hazánk egyik legjelentősebb szakmai rendezvényét, melynek vendég- és előadókörét nagy részben a hirdetői oldal képviselői alkotják. Ebben az adatbázisban volt az Ön mail címe is, így Önt is felkérjük ebben a mini felmérésben való részvételre."

„Az Agency Toplist életrehívói a BrandFestival szervezőiből alakult munkacsoport. Szóval senki nem lép be a rendszerbe, mint harmadik fél. (...) Az Ön kollégája (...) vett már részt az eseményen, az elérhetősége pedig onnét lehet meg, hogy mikor a tervezési fázisban tart az esemény, számos elérhetőséget begyűjtünk, hogy a lehető legteljesebben alakíthassuk az előadók körét. Számos olyan elérhetőség van a rendszerünkben, akik előadtak és akikkel a tervezési fázisban számoltunk(...)."

Elfogultsági nyilatkozat: Az ezidáig egyetlen reklámügynökségi toplistát, az M+ Listát a MAKSZ a Kreatívval közösen szervezi, állítja össze és publikálja.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kínai új évre készült a szpot. 

A tartalommarketing-tagozat élére.

Lépésről-lépésre mutatták be egy panel felújítását a branded content sorozatban.

Egy gyógyíthatatlan betegségben szenvedő, filmrajongó fiatalembernek gyűjtenek pénzt.

Birta Tibor a Netlife-től érkezett a kávézólánc újonnan indult pozíciójára.

hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.

hirdetés
hirdetés