hirdetés
hirdetés
hirdetés

Karácsonyra már lesznek angol nyelvű tévéfilmek és fizetős HírTV

Decemberre már elindulnak az első digitális tévéadások Magyarországon: Kelet-Európában elsőként lehet majd tetőantennával 15 csatornát fogni és tetszés szerint akár eredeti nyelven nézni a filmeket. Némi meglepetésre fizetős lesz az ATV és a HírTV adása, az RTL Klub és a Tv2 még hezitál, hogy egyáltalán beszálljon-e, a készülékgyártók és az Antenna Hungária (AH) pedig közös kampánnyal hirdethetik az átállás tudnivalóit.

hirdetés

Már decembertől elérhető lesz a digitális földfelszíni műsorszóró pályázatokon nyertes Antenna Hungária (AH) tévés szolgáltatása a háztartások 60 százalékában - derül ki az AH és a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) közös  
közleményéből. Az NHH és a nyertes szolgáltató pénteken írta alá az ezt tartalmazó, a tévés, illetve a rádiós szolgáltatásra vonatkozó hatósági szerződést.

2009-re 88 százalékos - a mostani analóg lefedettségnél 2 százalékkal magasabb - lefedettséget, 2010 végére pedig a háztartások 95 százalékának elérését ígér a cég, amely a rádiós hálózat kialakításával együtt a következő 5 évben 25 milliárd forintot költ a hálózat kiépítésére.

HD közszolgálati tévék, fizetős HírTV
Az AH MinDigTV-nek keresztelte el az új szolgáltatást, amelyen reményei szerint már a decemberi induláskor is jóval több adó lesz ingyenesen elérhető, mint az analóg platformon fogható három országos csatorna. Várhatóan HD-minőségben lesz fogható az m1, az m2 és a Duna TV. A Viasat 3, illetve a Humor1-et üzemeltető, egyelőre nem sugárzó Prime is szándéknyilatkozatot adott arról, hogy ingyenesen elérhető adóként szeretnének a kínálatba kerülni.

Az RTL Klub és a Tv2 a következő 60 napban dönthet arról, megjelenik-e a kínálatban, némi meglepetésre viszont a csatornák kérésére kódolt lesz a HírTV és az ATV adása. A két, jobb-, illetve baloldali  értékrendet valló, egyelőre kábeles és műholdas közéleti adót annak idején az átállást felügyelő eseti parlamenti bizottság alkuja  juttatta a digitálisan már országosan szórandó csatornák közé - most feltehetően azért döntöttek a kódolt, azaz csak előfizetési  díjért cserébe elérhető adás mellett, hogy ne veszítsék el a  kábelszolgáltatók által nekik fizetett jutalékot. Hogy a tucatnyinál várhatóan nem sokkal több (a továbbítható csatornák pontos száma az  adás képminőségétől függ) csatornából díjcsomagokat alakít-e ki az  AH, vagy például az ATV-re és a HírTV-re külön, egyesével kell majd  előfizetni, egyelőre nem dőlt el. A két csatornánál a legfelső vezetők döntöttek az adás kódolásáról, őket azonban ezidáig sikertelenül próbáltuk elérni.

Katolikus Rádió a levegőben, tévé a mobilon
A rádiósugárzás digitális átállását 2014 végére tervezik, az AH választotta DAB+ tömörítés 16-18 csatornának hagy helyet a multiplexen. Egyelőre a Magyar Rádió 1-es, 2-es és 3-as adója, illetve a Katolikus Rádió helye biztos - ezek az év végére Budapesten lesznek foghatók digitálisan. A lefedettség 2012-re emelkedik 50 százalékosra, a teljes kiépítés pedig 2013-ra várható. A négy induló csatorna mellett a Magyar Rádió további új országos adókat is indítana, és az Inforádió, a Klubrádió és a HírTV-vel azonos tulajdonosi körhöz tartozó Lánchíd Rádió is jelezte igényét arra, hogy országos szórásba kerüljön.

A rádióhálózat fejlesztésével arányosan halad majd a digitális mobiltévé (DVB-H) hálózat fejlesztése is: az erre alkalmas mobilkészülékeken várhatóan díj ellenében fogható 16-20 tévéadást az AH a mobilszolgáltatókkal együttműködve szeretné bevezetni.

Közös kampány a csatornákkal és gyártókkal?
A tévéadások vételéhez a meglevő szoba- vagy tetőantennához set-top boxra, vagy integrált tévékészülékre lesz szükség, amelyet a szolgáltatást igénybe venni tervezőknek legkésőbb az analóg adás leállásáig (2011 végéig) meg kell vásárolnia. Az átállást kampány kíséri majd, amelybe az AH az államot, az érintett csatornákat és a vevőeszközök gyártóit is bevonná.

„Az AH önmagában is kommunikálna az új digitális szolgáltatásról, ahogy vélhetően az értéklánc többi tagja, például a csatornák és az eszközgyártók is ezt tervezik. Szerintünk szerencsésebb volna, ha ez a kommunikáció egységesen, egységes arculattal, közös stratégia mentén zajlana, ezért lenne szükség egy olyan szervezetre, amely az egyes tagok hozzájárulásai révén ki tudná terjeszteni a kampányt. A csatornákkal és gyártókkal, forgalmazókkal a szolgáltatás indítása miatt egyébként is tárgyalásban vagyunk, ezért ez a kérdés a következő hónapokban tisztázódhat” - mondta Tóth András, az AH kommunikációs igazgatója a Kreatív Online-nak, visszautalva arra, hogy a  cég jó egy hónapja jelentetett meg az ügynökségek felé egy információkérő felhívást a digitális átállás kapcsán.

Jó, de miért jó?
A digitális adás kezdete után a korábbinál jóval több csatorna lesz ingyenesen fogható, ami erősíti a piaci versenyt, és a többi platformon (kábel, műhold) is csökkentheti a szolgáltatás díját - áll a Nemzeti Hírközlési Hatóság prezentációjában. A digitális tévé- és rádióadás a korábbinál jobb kép- és hangminőséget jelent is majd, a tévéken már az induláskor elérhető lesz az elektronikus műsorújság, a technológia pedig feliratozásra, eredeti nyelven is nézhető műsorokra, rögzíthető, megállítható adásra és interaktív szolgáltatásokra is lehetőséget ad majd.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Szerencsejáték Zrt. az újrainduló sportélethez igazította a sportfogadási termékeihez kapcsolódó integrált kampányt, Anger Zsolttal a főszerepben.

A Sandy Hook Promise amerikai nonprofit szervezet számára a BBDO New York készített iskolai lövöldözésekről szóló szpotot.

Egy magyar kezdeményezésnek köszönhetően saját emojikat kaptak az AMC saját gyártású sorozatainak legismertebb karakterei.

A holland Tony's Chocolonely nevű csokoládémárka Idris Elbával kampányol a kakaóiparban mai napig elterjedt illegális gyerekmunka ellen.

A játékosított tréningeket tartó pécsi cég a platformját is megújítja.

hirdetés
hirdetés

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!