hirdetés
hirdetés
hirdetés

Karácsonyra már lesznek angol nyelvű tévéfilmek és fizetős HírTV

Decemberre már elindulnak az első digitális tévéadások Magyarországon: Kelet-Európában elsőként lehet majd tetőantennával 15 csatornát fogni és tetszés szerint akár eredeti nyelven nézni a filmeket. Némi meglepetésre fizetős lesz az ATV és a HírTV adása, az RTL Klub és a Tv2 még hezitál, hogy egyáltalán beszálljon-e, a készülékgyártók és az Antenna Hungária (AH) pedig közös kampánnyal hirdethetik az átállás tudnivalóit.

hirdetés

Már decembertől elérhető lesz a digitális földfelszíni műsorszóró pályázatokon nyertes Antenna Hungária (AH) tévés szolgáltatása a háztartások 60 százalékában - derül ki az AH és a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) közös  
közleményéből. Az NHH és a nyertes szolgáltató pénteken írta alá az ezt tartalmazó, a tévés, illetve a rádiós szolgáltatásra vonatkozó hatósági szerződést.

2009-re 88 százalékos - a mostani analóg lefedettségnél 2 százalékkal magasabb - lefedettséget, 2010 végére pedig a háztartások 95 százalékának elérését ígér a cég, amely a rádiós hálózat kialakításával együtt a következő 5 évben 25 milliárd forintot költ a hálózat kiépítésére.

HD közszolgálati tévék, fizetős HírTV
Az AH MinDigTV-nek keresztelte el az új szolgáltatást, amelyen reményei szerint már a decemberi induláskor is jóval több adó lesz ingyenesen elérhető, mint az analóg platformon fogható három országos csatorna. Várhatóan HD-minőségben lesz fogható az m1, az m2 és a Duna TV. A Viasat 3, illetve a Humor1-et üzemeltető, egyelőre nem sugárzó Prime is szándéknyilatkozatot adott arról, hogy ingyenesen elérhető adóként szeretnének a kínálatba kerülni.

Az RTL Klub és a Tv2 a következő 60 napban dönthet arról, megjelenik-e a kínálatban, némi meglepetésre viszont a csatornák kérésére kódolt lesz a HírTV és az ATV adása. A két, jobb-, illetve baloldali  értékrendet valló, egyelőre kábeles és műholdas közéleti adót annak idején az átállást felügyelő eseti parlamenti bizottság alkuja  juttatta a digitálisan már országosan szórandó csatornák közé - most feltehetően azért döntöttek a kódolt, azaz csak előfizetési  díjért cserébe elérhető adás mellett, hogy ne veszítsék el a  kábelszolgáltatók által nekik fizetett jutalékot. Hogy a tucatnyinál várhatóan nem sokkal több (a továbbítható csatornák pontos száma az  adás képminőségétől függ) csatornából díjcsomagokat alakít-e ki az  AH, vagy például az ATV-re és a HírTV-re külön, egyesével kell majd  előfizetni, egyelőre nem dőlt el. A két csatornánál a legfelső vezetők döntöttek az adás kódolásáról, őket azonban ezidáig sikertelenül próbáltuk elérni.

Katolikus Rádió a levegőben, tévé a mobilon
A rádiósugárzás digitális átállását 2014 végére tervezik, az AH választotta DAB+ tömörítés 16-18 csatornának hagy helyet a multiplexen. Egyelőre a Magyar Rádió 1-es, 2-es és 3-as adója, illetve a Katolikus Rádió helye biztos - ezek az év végére Budapesten lesznek foghatók digitálisan. A lefedettség 2012-re emelkedik 50 százalékosra, a teljes kiépítés pedig 2013-ra várható. A négy induló csatorna mellett a Magyar Rádió további új országos adókat is indítana, és az Inforádió, a Klubrádió és a HírTV-vel azonos tulajdonosi körhöz tartozó Lánchíd Rádió is jelezte igényét arra, hogy országos szórásba kerüljön.

A rádióhálózat fejlesztésével arányosan halad majd a digitális mobiltévé (DVB-H) hálózat fejlesztése is: az erre alkalmas mobilkészülékeken várhatóan díj ellenében fogható 16-20 tévéadást az AH a mobilszolgáltatókkal együttműködve szeretné bevezetni.

Közös kampány a csatornákkal és gyártókkal?
A tévéadások vételéhez a meglevő szoba- vagy tetőantennához set-top boxra, vagy integrált tévékészülékre lesz szükség, amelyet a szolgáltatást igénybe venni tervezőknek legkésőbb az analóg adás leállásáig (2011 végéig) meg kell vásárolnia. Az átállást kampány kíséri majd, amelybe az AH az államot, az érintett csatornákat és a vevőeszközök gyártóit is bevonná.

„Az AH önmagában is kommunikálna az új digitális szolgáltatásról, ahogy vélhetően az értéklánc többi tagja, például a csatornák és az eszközgyártók is ezt tervezik. Szerintünk szerencsésebb volna, ha ez a kommunikáció egységesen, egységes arculattal, közös stratégia mentén zajlana, ezért lenne szükség egy olyan szervezetre, amely az egyes tagok hozzájárulásai révén ki tudná terjeszteni a kampányt. A csatornákkal és gyártókkal, forgalmazókkal a szolgáltatás indítása miatt egyébként is tárgyalásban vagyunk, ezért ez a kérdés a következő hónapokban tisztázódhat” - mondta Tóth András, az AH kommunikációs igazgatója a Kreatív Online-nak, visszautalva arra, hogy a  cég jó egy hónapja jelentetett meg az ügynökségek felé egy információkérő felhívást a digitális átállás kapcsán.

Jó, de miért jó?
A digitális adás kezdete után a korábbinál jóval több csatorna lesz ingyenesen fogható, ami erősíti a piaci versenyt, és a többi platformon (kábel, műhold) is csökkentheti a szolgáltatás díját - áll a Nemzeti Hírközlési Hatóság prezentációjában. A digitális tévé- és rádióadás a korábbinál jobb kép- és hangminőséget jelent is majd, a tévéken már az induláskor elérhető lesz az elektronikus műsorújság, a technológia pedig feliratozásra, eredeti nyelven is nézhető műsorokra, rögzíthető, megállítható adásra és interaktív szolgáltatásokra is lehetőséget ad majd.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!