hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kapolcs - bűvészkedés névvel és pénzzel

Harmadszor nevezték át idén a 19 éve futó Balaton-felvidéki fesztivált, a „Völgyet”. Márciusban kiderült, nem Művészetek Völgye, hanem Bűvészetek Völgye lesz, most pedig már Kapolcsi Bűvészeti Napoknak hívják a rendezvénysorozatot. Az esemény költségvetését 60 millióra becsülik, de hogy ez honnan folyik majd be, egyelőre nem tudják a szervezők.
hirdetés
Mint arról a Kreatív Online korábban beszámolt, anyagi okok miatt idén elmarad a 19 éve megrendezett Művészetek Völgye. Márta István főszervező, a Magyar Fesztivál Szövetség elnöke úgy fogalmazott, idén az összes pályázati lehetőségtől elestek: az Önkormányzati Minisztérium és az Oktatási és Kulturális Minisztérium 50 millió forintnál nagyobb költségvetésű, kiemelt rendezvényeket támogató pályázatától azért, mert ezen a balatoni régió nem indulhat, a régiót érintő pályázaton pedig azért, mert az Európai Unió egyik rendelkezése kizárja őket. A megszokott fesztivál helyett megrendezendő, annál alacsonyabb költségvetésű (a tavalyi 197 millió forinttal szemben 144 millióra tervezett) Bűvészetek Völgyét márciusban jelentették be a szervezők. Miután kiderült, hogy az akkor megnyerhetőnek tűnő, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium által kiírt ifjúsági és gyermekrendezvényekre kiírt pályázaton sem indulhatnak, a költségvetést 60 millióra faragták, és egy jóval szerényebb volumenű, „öntevékeny” fesztivált találtak ki Kapolcsi Bűvészeti Napok néven. A vendégek „zsíroskenyérért” és útiköltségért lépnek majd fel, a programok döntő többségét a helyi önkormányzatok önköltségen igyekeznek megvalósítani. A fesztivál új, a korábbinál interaktívabb honlapján elhelyezett adománylapon keresztül magánszemélyektől is érkeztek, és érkeznek még felajánlások. Mint Márta István elmondta, még reménykednek abban, hogy – ha csak a rendezvény után is, de – nyernek öt-hat millió forintot az NKA Kiemelt Kulturális Programok Kollégiumának március végén kiírt pályázatán, illetve hogy megkapják az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkárától beígért 20 millió forintos támogatást. Az állami támogatás eddig a fesztivál költségvetésének egyharmadát fedezte.

Az állami pénzek kiszámíthatatlansága miatt a szponzorszerzés is nehéznek bizonyult – tudtuk meg a szervezőktől. Az idei rendezvénysorozatot a tavalyihoz hasonlóan a Heineken, a Magyar Telekom (MT), a Margitszigeti Kristályvíz és a Bomba Energiaital támogatja, de Pallagi Anikó programigazgató közlése szerint, a pénzügyi szponzorálás töredéke csupán az elmúlt évek összegeinek. Idén a hangsúly a termékforgalmazók támogatására tolódott, akik a forgalom arányában fognak fizetni, illetve akik termékekkel segítik a fesztivált. A Szentendrei Papírgyár például a fesztivált szervező Kapolcsi Kulturális és Természetvédelmi Egylet levélpapírjait és borítékjait, a Symbol a „völgymunkások” pólóit, a Karton-Art papírbútorokat, a Ceramic Center pedig a kézművesfoglalkozásokon használt agyagot bocsátja a szervezők rendelkezésére. A Volksbank várhatóan nagyobb összeggel támogatja majd a fesztivált, és annak főtámogatója lesz.

„A szponzorok hagyományos reklámmegjelenése a Völgyben elvi okokból nem működik, mert a helyszínek nem semlegesek, hanem létező, élő falvak, amelyeket nem akarunk kitakarni hatalmas molinókkal és logókkal” – fogalmazott a programigazgató.

A médiamegjelenést az Outdoor Közterületi Reklámügynökség ingyenesen felajánlott 100-120 óriásplakátja jelenti majd, illetve Márta István mobiltelefonnal készített 38 másodperces szpotja, amelyet a főszervező reményei szerint a közszolgálati televíziókban és az Art mozihálózatban TCR-ként fognak levetíteni. (Márta István egyébként máskor is készített már a mobiltelefonjával kisfilmeket, szerinte a legolcsóbb reklám a mobilfilm, hiszen elkészítése nem kerül semmibe.) Országos terjesztésű műsorfüzet, Pesti Est és Súgó különkiadás az anyagi gondok miatt idén nem készül, az információkhoz a fesztivált megelőzően csak annak honlapján juthatnak az érdeklődők.

A Kreatív Online kérdésére válaszolva a főszervező elmondta: a névváltozásnak semmilyen negatív üzleti hozadékát nem látja, a Völgy ugyanis szerinte nem márka, és nem érdekli a kereskedelmi értéke, sem annak sérülése.

A Kreatív szeptemberi száma az előző évekhez hasonlóan foglalkozik a márkák nyári fesztivál-megjelenéseivel.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Na igen Kartoon! Szerintem is igazad van! Az ilyen jellegű megmozdulásokat igen is támogatni kell, hiszen az ország jóhírét közvetítik! Kell és kell még, ilyen
fesztivál, sőt!

Minél jobban reklámozni kell, hogy külföldről is jöjjenek a látogatók, mert fizetnek a szállásért, az étkezésért stb. a profit pedig kis hazánkban realizálódik
még ha kevés is. Az ország hírnevéről nem is beszélve!
Üdv!
#
Szia kedves zigzag.
Egy kicsit másképp látom a dolgot mint te és he megengeded neked is más megvilágításba helyezem. A völgy mint feszivál 1989 óta létezik azon a kis helyen és ezzel
hazánk egyik régi kultúrális fesztiváljának számít. Én csupán mint látogató megyek el évek óta, a kezdetektől, de olyat mint az idn lesz még nem láttam. Az állami
támogatás ebben az esetben azt jelenti, hogy amit az állam a fesztivál támogatására ad, azt az utolsó forintig visszakapja a fesztivál végén. Ahogy tudom, eddig mindig
többet kapott a szükségesnél. Nem is szólva a reklám fontosságáról, melyet mint az előző mondatból látszik ingyen csinálnak az államnak azok az emberek. Teljesen
egyetértek veled, én sem értem honnan szerzik azt az energiát amivel dolgoznak, kétségtelenül bolondok. Az idén, egy jubileumi 20. fesztivált nem tudnak megszervezni, csak
zsíroskenyeres mulatságnak, az nem az ők, hanem az ország szégyene. Majdnem minden évben ingyen jegyet kap valamelyik ország valamelyik kultúrális szervezete a völgybe
látogatásra. Kitalálható, hogy kevés olyan ország lehet még akik ez idő alatt nem voltak még nálunk. Nos ezek az emberek és rajtuk keresztűl az országuk minden évben
tájékoztatva van az itt folyó eseményelről. Az idén úgyszintén. Véleményem szerint most nekünk van erős szégyellnivalónk amiért az állami támogatást megvonták
ettől a fesztiváltól és nem a szervezőknek. Nem túlzok, amikor azt mondom, erről egész európa tud, csak éppen a hírekben nincs benne és nem a BBC foglalkozik vele.
Ennek fényében is úgy látod kedves zigzag, hogy szükségtelen elszórni rá az adóforintokat?
#
Ez a Mátrai nem unja még? Minden évben elnyafogja, hogy nem kap állami támogatást, jajj. Nem lesz Kapolcs, jajj. Aztán mindig megrendezi.

Amúgy nagyon helyes, hogy nem kap. Ha anélkül is meg lehet csinálni a fesztivált, akkor nem kell rá elszórni az adóforintokat.

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés