hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kálmán Tibor posztumusz díjat kap

Szimpóziummal tiszteleg a tervezőgrafikus szakma az idei posztumusz Moholy-Nagy-díjas Kálmán Tibor (1949-1999), a vizuális kommunikáció meghatározó alakja előtt szerdán; a Moholy-Nagy-díjat a művész özvegye, alkotótársa, Maira Kalman veszi át a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen (MOME) csütörtökön.

hirdetés

A MOME minden évben díjat adományoz egy olyan személyiségnek, akinek emberi és alkotói léte szorosan kapcsolódik az egyetemhez vagy az egyetem által képviselt értékekhez, és Kálmán Tibor - akit Tibor Kalmanként ismer a világ - ilyen személyiség volt. Családjával 1956-ban hagyta el Magyarországot, a fiatalember New Yorkban tanult és ott is élt - mondta el az MTI-nek Molnár Gyula, a MOME tanára, az esemény főszervezője.

Idézte az amerikai grafikai intézet (American Institute of Graphic Arts) megjegyzését, miszerint "a nyolcvanas-kilencvenes években két név változtatta meg a dizájnt: a MAC (Apple Macintosh) és (Kálmán) Tibor. Az egyik azt, ahogyan dolgozunk, a másik, ahogyan gondolkodunk. Az előbbi az eszköz volt, a másik a lelkiismeretünk."

Kálmán Tibor alapvetően kommunikációs szakember volt, folyóiratokat szerkesztett, és lapok művészeti vezetője volt. Provokatív, újító szemlélete alapvetően meghatározta a 90-es évek kommunikációját. Ragaszkodott magyarságához és nevéhez, a világban ma is Tiborként emlegetik. New Yorkban feleségével, Mairával megalapította a M&Co design céget, és kezük alatt amerikai grafikusok több neves generációja nőtt fel.

Tevékenységük a 20. század végi vizuális kommunikációban rendkívül jelentős. Új szemléletükkel, különböző személyiségükkel és alkotói pályájukkal hasonló módon hatottak a tervezőkre, mint a maga korában az egyetem névadója, Moholy-Nagy László.

Kálmán Tibor nevéhez kötődnek többek közt a Talking Heads, az 1974-ben alakult amerikai rockegyüttes lemezborítói is. A banda 2002-ben bekerült Clevelandben a Rock and Roll Hallhatatlanok Csarnokába. Életművének és alkotói hitvallásának csúcsa a Benetton csoport Colors című magazinja Rómában, ahová Oliviero Toscani felkérésére érkezett 1993-ban.

E tevékenysége nyomán nagy fordulat következett be a reklámban, mert Kálmán Tibor nemcsak grafikus volt, hanem szociálisan érzékeny alkotó, aki műveivel küzdött az előítéletek ellen. A Colors magazinban jelent meg például három, anatómiailag teljesen egyforma emberi szívről készült plakátja: az egyikbe beírta White, a másikba Black és a harmadikba Yellow (fehér, fekete, sárga) - ismertette a grafikus művészetét Molnár Gyula.

Kálmán Tibor életművét a díjátadót megelőző szimpóziumon hazai dizájnerek, grafikusművészek, kommunikációs szakemberek mellett Maira Kalman mutatja be. A posztumusz díjat is özvegye veszi át, György Péter esztéta, aki személyesen is ismerte a művészt, mond méltató beszédet a MOME Auditóriumában, Budapesten, a Zugligeti úton.

Maira Kalmannal a Kreatív interjút készít. 

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés