hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jól kell viselkedni

A vállalatok társadalmi felelősségvállalása mérhető, és a befektetők mérik is. A felelős vállalatok ugyanis kisebb kockázatot jelentenek.
hirdetés

„Corporate Social Responsibility – bottom line issue or public relations exercise”, azaz Társadalmi felelősségvállalás – alapkérdés vagy pr-mutatvány?” – szól az első fejezet címe az Investing in Corporate Social Responsibility című könyvben. Már csak emiatt érdemes beszerezni ezt a tanulmánykötetet. Nyilvánvalóvá válhat annak is, aki eddig még kételkedett: valóban többről van szó, mint egy pr-feladatról. Aki ezt már eddig is tudta, további érveket gyűjthet az elkövetkező évek újra és újra felbukkanó vitáihoz arról, hogy mi is valójában az a corporate social responsibility (CSR). [A területtel részletesen foglalkozik az e havi Fókusztéma - A Szerk.]

A kötetet John Hancock gazdasági újságíró szerkesztette, aki tanácsadó cégek, nagyvállalatok vezetőit kérte fel, hogy írjanak 10-15 oldalas tanulmányokat a témában. A könyv egy eddig Magyarországon kevés figyelmet kapott oldaláról közelít a felelősségvállalás kérdéséhez, a tanulmányok többsége ugyanis befektetői szemmel íródott. Többet hajlandók ugyanis fizetni a befektetők egy olyan vállalat részvényeiért, amelyről kimutatható, hogy fenntartható, vagy felelős módon vezeti üzletmenetét. A kérdés már csak az, hogyan lehet ezeket a kimutatásokat elkészíteni, és mi alapján szerepelnek benne jobban vagy roszszabbul egyes cégek. Válaszok a könyvben.

Az FTSE4Good Index nevű mutató például azokat a nem gazdasági tényezőket próbálja kimutathatóvá tenni és pontozni, amelyek befolyásolják egy befektetés kockázati mértékét. A könyv végén egy mellékletben megtalálhatók a pontozási szempontok és egy aktuális lista is az angliai vállalatokról. Megtudhatjuk például, hogy az Unilever hollandiai felső vezetésében például nem megfelelő a nemek és a különböző származású emberek aránya. Az Innovest Strategic Value Advisor tanácsadó cég szerint ez akár még problémát is okozhat az egyébként AAA (legjobb) minősítéssel rendelkező cégnek. Gondolták volna, mikor legutóbb leemelték a polcról a Rama margarint?

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Képernyőfüggők, már csak a virtuális valósgban tájékozódnak, elidegenedtek egymástól - Billie Eilish szerint a sztereotípiákkal szemben pont ez a generáció hozhat társadalmi változásokat.

Megújul a cimkék designja és a márka weboldala is - kampánybejelentő! 

 A TV2 közleményében csak magyar Dallasként fémjelzett sorozat történetének középpontjában az egyedülálló és hatásos gyógyvíz álll majd.

A hivatalos FIFA videójáték következő kiadásában feltűnik a legendás magyar futballista is. 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés