hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jól kell viselkedni

A vállalatok társadalmi felelősségvállalása mérhető, és a befektetők mérik is. A felelős vállalatok ugyanis kisebb kockázatot jelentenek.
hirdetés

„Corporate Social Responsibility – bottom line issue or public relations exercise”, azaz Társadalmi felelősségvállalás – alapkérdés vagy pr-mutatvány?” – szól az első fejezet címe az Investing in Corporate Social Responsibility című könyvben. Már csak emiatt érdemes beszerezni ezt a tanulmánykötetet. Nyilvánvalóvá válhat annak is, aki eddig még kételkedett: valóban többről van szó, mint egy pr-feladatról. Aki ezt már eddig is tudta, további érveket gyűjthet az elkövetkező évek újra és újra felbukkanó vitáihoz arról, hogy mi is valójában az a corporate social responsibility (CSR). [A területtel részletesen foglalkozik az e havi Fókusztéma - A Szerk.]

A kötetet John Hancock gazdasági újságíró szerkesztette, aki tanácsadó cégek, nagyvállalatok vezetőit kérte fel, hogy írjanak 10-15 oldalas tanulmányokat a témában. A könyv egy eddig Magyarországon kevés figyelmet kapott oldaláról közelít a felelősségvállalás kérdéséhez, a tanulmányok többsége ugyanis befektetői szemmel íródott. Többet hajlandók ugyanis fizetni a befektetők egy olyan vállalat részvényeiért, amelyről kimutatható, hogy fenntartható, vagy felelős módon vezeti üzletmenetét. A kérdés már csak az, hogyan lehet ezeket a kimutatásokat elkészíteni, és mi alapján szerepelnek benne jobban vagy roszszabbul egyes cégek. Válaszok a könyvben.

Az FTSE4Good Index nevű mutató például azokat a nem gazdasági tényezőket próbálja kimutathatóvá tenni és pontozni, amelyek befolyásolják egy befektetés kockázati mértékét. A könyv végén egy mellékletben megtalálhatók a pontozási szempontok és egy aktuális lista is az angliai vállalatokról. Megtudhatjuk például, hogy az Unilever hollandiai felső vezetésében például nem megfelelő a nemek és a különböző származású emberek aránya. Az Innovest Strategic Value Advisor tanácsadó cég szerint ez akár még problémát is okozhat az egyébként AAA (legjobb) minősítéssel rendelkező cégnek. Gondolták volna, mikor legutóbb leemelték a polcról a Rama margarint?

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Merülés a Duna Arénában, kajakozás a nulla fokos Dunán - így készültek az Exatlon teaser videói. 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés