hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jöhetnek az új mobilszolgáltatók

Hamarosan akár két újabb mobilszolgáltatóval osztozhat a magyar piacon a T-Mobile, a Pannon és a Vodafone. A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) ugyanis új mobilpályázatokat hirdetett meg, a nyertesek pedig 15 évre szóló frekvenciahasználati jogosultságot szerezhetnek.
hirdetés

Az NHH a mobiltelefon-piac versenyélénkítése, valamint a szélessávú internet lefedettségének növelése érdekében új mobilszolgáltatók piacra lépését lehetővé tevő pályázatokat hirdetett meg - jelentette be Pataki Dániel, a hatóság elnöke.

A pályázatok nyomán akár két új mobiltelefon-szolgáltató is megjelenhet 15 évre szóló frekvenciahasználati jogosultsággal. Az egyik hasonló frekvenciakészletet szerezhet meg, mint a piacon lévő három mobilszolgáltató. A másik pályázó pedig a jelenleg nem használt 450 MHz-es frekvenciatartomány hasznosítására szerezhet jogosultságot. Ez a szolgáltatás elsősorban a ritkán lakott területek és települések vezeték nélküli szélessávú internet-ellátását javíthatja.

Az NHH további öt csomagot hirdetett meg a 26 GHz-es frekvenciatartomány hasznosítására is. Ez a tájékoztató szerint a mobilszolgáltatók, illetve más piaci szereplők, vagy akár nagyvállalatok belső infrastruktúrájának fejlesztésében tölthet be fontos szerepet és hozzájárulhat ahhoz, hogy jelentősen emelkedjen az ország jelenlegi vezeték nélküli szélessávú internet-lefedettsége. A 26 GHz-es pályázat erősíteni akarja a szolgáltatók közötti együttműködési hajlandóságot, ezért az egyik csomaghoz csak közösen, egy új és egy jelenlegi mobilszolgáltató együtt juthat hozzá. A frekvenciahasználati jogosultságot tíz évre lehet elnyerni.      

A pályázati kiírást október 22-től lehet megvásárolni, a leadási határidő november 20-a. A 26 GHz pályázatok eredményhirdetése legkorábban 2009. január 30-án várható, a többi esetében még az idén döntés születik december 22-i közzététellel.   

Mit várnak el a nyertestől?
A 450 MHz-es frekvenciatartományban egy olyan új országos szolgáltató jelenhet meg, amely elsősorban a kisebb települések, régiók szélessávú internet-lefedettségét javíthatja. A leendő új szolgáltatóval szemben elvárás, hogy két éven belül indítsa el a szolgáltatást és három év alatt érjen el 30 százalékos területi lefedettséget.

A jelenleg szintén nem használt, de egy teljes spektrumú mobilszolgáltató megjelenését lehetővé tevő 900-1088-2100 MHz-es frekvenciacsomag nyertese teljes értékű, azaz második és harmadik generációs hálózat kiépítésére kap lehetőséget. A vele szemben támasztott elvárás, hogy három éven belül a lakosság 35 százalékát lefedő hálózatot építsen ki.

A jelenlegi helyzet
Ma Magyarországon száz főre 116,4 mobiltelefon-előfizetés, száz háztartásra pedig mintegy 40 szélessávú internet-előfizetés jut. Az ADSL és a kábelmodemes internet-hozzáférések aránya egyre inkább kiegyenlítődik, miközben a hazai és az európai tapasztalatok is azt mutatják, hogy a jövőben a szélessávú internetpiacon egyre nagyobb szerep jut a vezetéknélküli, mobilitást is kínáló megoldásoknak.

Az NHH szerint a mobilpiacon az elmúlt években a verseny intenzitása lanyhult, ugyanakkor nagyon nagyok a lehetőségek a vezeték nélküli internet területén – ezért van szükség és lehetőség a rendelkezésre álló frekvenciacsomagok pályáztatásával új szereplők bevonására.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés