hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jobban teljesít a Fidesz-körüli média

27,6 milliárdos forgalom mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt a Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek tulajdoni érdekeltségébe tartozó médiaportfolió.

hirdetés

2012-ben 27,6 milliárdos értékesítésből származó nettó árbevétel mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt a Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek tulajdoni érdekeltségébe tartozó médiaportfolió a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) az utóbbi napokban nyilvánosan is elérhetővé vált eredménykimutatásai alapján. Így a portfolió forgalma 2011-hez képest 1,9 milliárd forinttal, míg a nyeresége 1 milliárd forinttal nőtt. Osztalékként idén több mint 3 milliárd forintot fizettek ki a tulajdonosoknak. 

Számításunkhoz kizárólag médiatulajdonosi érdekeltségeket vettünk figyelembe. Ez alapján tizenkét vállalkozás tartozik a médiaportfolióba: egy televízió (Hír Tv), két rádió (Class FM, Lánchíd Rádió), három nyomtatott lap (Magyar Nemzet, Heti Válasz, Metropol) és hat közterületi cég (Publimont, Euro Publicity, Euro-AWK, Mahir Cityposter, A Plakát és Neonlight). 

A zászlóshajók taroltak

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Simicska-Nyerges érdekeltségbe tartozó Publimont közterületi cég 1,88 milliárdos nyereséget termelt (a tulajdonosok egymillió forintot hagytak a cégben) a forgalma pedig 5,85 milliárd forint volt 2012-ben. Ezzel tavaly megelőzte a piac legnagyobb cégét, az Epamediát, amelyik 4,27 milliárdos forgalom mellett 436 millió forintos nyereséggel zárt. 

 

A Hír Tv tavaly 9,32 milliárdos forgalom mellett 565 millió forint nyereséget termelt a tulajdonosai számára (osztalék: 400 millió), a Class FM 2,62 milliárdos forgalommal zárt és 911 millió forintos nyereséggel, osztalékot viszont nem vett belőle ki az Advenio Zrt.-n keresztül Nyerges Zsolt.

A nyomtatott sajtópiacon a Magyar Nemzet kiadója, a Nemzet 3 milliárdos forgalom mellett 752 millió forint nyereséggel zárt, míg a Fonyó Károly érdekeltségébe a Megapolis Medián keresztül tartozó Metropol 2,86 milliárdos forgalom mellett 206 millió nyereséggel zárt, ezzel jelentősen csökkent a lap nyeresége, amely 2011-ben 447 millió forint volt. A 2011 júniusába tulajdonost váltó kiadótól kapott információk szerint a 2011-es eredményhez hozzáadódott egy egyszeri, rendkívüli 226 millió forintos bevétel, ami egy korábbi tartozás - tulajdonos felé (Metro International) - elengedéséből keletkezett. Ez persze a valóságban nem folyt be a kiadóhoz, így a Metropol 2011-es eredménye csak 270 millió forint, amihez képest a tavalyi eredmény nem jelent akkora visszaesést.

A teljes médiaportfolióban egyetlen veszteséges vállalat sem volt. A legtöbb nyereséget a közterületi vállalkozások szállították, összesen 2,32 milliárd forintot, utána a nyomtatott lapok 995 millió, a rádiók 931, míg az egy tévé 565 millió nyereséget hoztak.

 

 

A többiek is jól zártak

Noha a teljes számításba csak médiafelületeket vettünk bele, érdemes a többi média- és reklámpiaci vállalkozást is megnézni. A Simicska-érdekeltségű Hung-Ister gyártóvállalat már tavaly is a gyártópiac legnagyobbjának számított, de a 2011-es 2,7 milliárdos forgalmat és 828 milliós nyereséget 2012-ben sikerült megfejelni 4 milliárdos forgalommal és 1,13 milliárdos nyereséggel, amelyből a tulajdonosok, a Mahir Zrt. és B-Reklám osztalékként a teljes összeget kivették. A Mahir-holdinghoz tartozó A Mahir Kiállítás és Rendezvényszervező 1,58 milliárdos forgalom mellett 56 millió forint nyereséget könyvelt el. Ha ezeket mind összeadjuk, akkor több tulajdonosi cégen keresztül (Mahir Zrt., Pro-Aurum, Neo-Met, B-Reklám) Simicska Lajos felé több mint 2,8 milliárdnyi osztalék vándorolt tovább 2012-ben.

Az állami médiavásárlási közbeszerzéseken nagyon sikeres, az év elejétől Patonai Péter száz százalékos tulajdonába került Inter Media Group (IMG) médiaügynökség 5,4 milliárdos forgalom mellett 186 millió forint nyereséggel zárt (2011: 4 milliárd forgalom, 261 millió nyereség). A Bell & Partners E-beszámolón elérhető eredményei értelmezhetetlenek, az Opten cégadatbázisban pedig még nem szerepel a 2012-es eredménye.

Tudják fizetni a reklámadót

Az eredményekből az látszik, hogy a Fidesz-körüli médiabirodalom a három év alatt harminc százalékkal csökkenő reklámpiac ellenére kiemelkedően jól teljesít. Az évek során felépített, ütős médiaportfolió felé az állami szektor szívesen irányítja a kampányait (lásd a kapcsolódó cikkeknél), így a gyengélkedő reklámpiac ellenére az állami hirdetésekkel felduzzasztott médiavállalkozások a teljes piac csökkenését jócskán meghaladó mértékben tudtak növekedni az elmúlt években. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a múlt héten azt nyilatkozta a Hír Tv-nek, hogy a magyar médiapiac van olyan helyzetben, hogy a reklámadót ki tudja gazdálkodni. Ha csak a kormányközeli médiavállalkozásokra gondolt, kétségtelenül igaza van, tisztán nyereséges vállalatokról beszélünk. A teljes médiabirodalom összefonódásairól és 2012-es tevékenységeikről bővebben itt olvashat.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.