hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jobban teljesít a Fidesz-körüli média

27,6 milliárdos forgalom mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt a Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek tulajdoni érdekeltségébe tartozó médiaportfolió.

hirdetés

2012-ben 27,6 milliárdos értékesítésből származó nettó árbevétel mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt a Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek tulajdoni érdekeltségébe tartozó médiaportfolió a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) az utóbbi napokban nyilvánosan is elérhetővé vált eredménykimutatásai alapján. Így a portfolió forgalma 2011-hez képest 1,9 milliárd forinttal, míg a nyeresége 1 milliárd forinttal nőtt. Osztalékként idén több mint 3 milliárd forintot fizettek ki a tulajdonosoknak. 

Számításunkhoz kizárólag médiatulajdonosi érdekeltségeket vettünk figyelembe. Ez alapján tizenkét vállalkozás tartozik a médiaportfolióba: egy televízió (Hír Tv), két rádió (Class FM, Lánchíd Rádió), három nyomtatott lap (Magyar Nemzet, Heti Válasz, Metropol) és hat közterületi cég (Publimont, Euro Publicity, Euro-AWK, Mahir Cityposter, A Plakát és Neonlight). 

A zászlóshajók taroltak

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Simicska-Nyerges érdekeltségbe tartozó Publimont közterületi cég 1,88 milliárdos nyereséget termelt (a tulajdonosok egymillió forintot hagytak a cégben) a forgalma pedig 5,85 milliárd forint volt 2012-ben. Ezzel tavaly megelőzte a piac legnagyobb cégét, az Epamediát, amelyik 4,27 milliárdos forgalom mellett 436 millió forintos nyereséggel zárt. 

 

A Hír Tv tavaly 9,32 milliárdos forgalom mellett 565 millió forint nyereséget termelt a tulajdonosai számára (osztalék: 400 millió), a Class FM 2,62 milliárdos forgalommal zárt és 911 millió forintos nyereséggel, osztalékot viszont nem vett belőle ki az Advenio Zrt.-n keresztül Nyerges Zsolt.

A nyomtatott sajtópiacon a Magyar Nemzet kiadója, a Nemzet 3 milliárdos forgalom mellett 752 millió forint nyereséggel zárt, míg a Fonyó Károly érdekeltségébe a Megapolis Medián keresztül tartozó Metropol 2,86 milliárdos forgalom mellett 206 millió nyereséggel zárt, ezzel jelentősen csökkent a lap nyeresége, amely 2011-ben 447 millió forint volt. A 2011 júniusába tulajdonost váltó kiadótól kapott információk szerint a 2011-es eredményhez hozzáadódott egy egyszeri, rendkívüli 226 millió forintos bevétel, ami egy korábbi tartozás - tulajdonos felé (Metro International) - elengedéséből keletkezett. Ez persze a valóságban nem folyt be a kiadóhoz, így a Metropol 2011-es eredménye csak 270 millió forint, amihez képest a tavalyi eredmény nem jelent akkora visszaesést.

A teljes médiaportfolióban egyetlen veszteséges vállalat sem volt. A legtöbb nyereséget a közterületi vállalkozások szállították, összesen 2,32 milliárd forintot, utána a nyomtatott lapok 995 millió, a rádiók 931, míg az egy tévé 565 millió nyereséget hoztak.

 

 

A többiek is jól zártak

Noha a teljes számításba csak médiafelületeket vettünk bele, érdemes a többi média- és reklámpiaci vállalkozást is megnézni. A Simicska-érdekeltségű Hung-Ister gyártóvállalat már tavaly is a gyártópiac legnagyobbjának számított, de a 2011-es 2,7 milliárdos forgalmat és 828 milliós nyereséget 2012-ben sikerült megfejelni 4 milliárdos forgalommal és 1,13 milliárdos nyereséggel, amelyből a tulajdonosok, a Mahir Zrt. és B-Reklám osztalékként a teljes összeget kivették. A Mahir-holdinghoz tartozó A Mahir Kiállítás és Rendezvényszervező 1,58 milliárdos forgalom mellett 56 millió forint nyereséget könyvelt el. Ha ezeket mind összeadjuk, akkor több tulajdonosi cégen keresztül (Mahir Zrt., Pro-Aurum, Neo-Met, B-Reklám) Simicska Lajos felé több mint 2,8 milliárdnyi osztalék vándorolt tovább 2012-ben.

Az állami médiavásárlási közbeszerzéseken nagyon sikeres, az év elejétől Patonai Péter száz százalékos tulajdonába került Inter Media Group (IMG) médiaügynökség 5,4 milliárdos forgalom mellett 186 millió forint nyereséggel zárt (2011: 4 milliárd forgalom, 261 millió nyereség). A Bell & Partners E-beszámolón elérhető eredményei értelmezhetetlenek, az Opten cégadatbázisban pedig még nem szerepel a 2012-es eredménye.

Tudják fizetni a reklámadót

Az eredményekből az látszik, hogy a Fidesz-körüli médiabirodalom a három év alatt harminc százalékkal csökkenő reklámpiac ellenére kiemelkedően jól teljesít. Az évek során felépített, ütős médiaportfolió felé az állami szektor szívesen irányítja a kampányait (lásd a kapcsolódó cikkeknél), így a gyengélkedő reklámpiac ellenére az állami hirdetésekkel felduzzasztott médiavállalkozások a teljes piac csökkenését jócskán meghaladó mértékben tudtak növekedni az elmúlt években. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a múlt héten azt nyilatkozta a Hír Tv-nek, hogy a magyar médiapiac van olyan helyzetben, hogy a reklámadót ki tudja gazdálkodni. Ha csak a kormányközeli médiavállalkozásokra gondolt, kétségtelenül igaza van, tisztán nyereséges vállalatokról beszélünk. A teljes médiabirodalom összefonódásairól és 2012-es tevékenységeikről bővebben itt olvashat.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Alfonso Cuarón a szerződés értelmében sorozatokat fejleszt az Apple TV+ számára.

Közösségi médiás nyereményjáték-kampánnyal teszi ismertebbé magát és a vegyszermentes takarítás előnyeit a Greenbiotic.

A pozícióba Stef Calcraft, a Mother társalapítója érkezett, a nem hagyományos médiaügynökségi tevékenységekért felel.

Ilyen az, mikor egy bűvész kezébe kerülnek a konyhai eszközök.

Mellette még jó néhány nemzetközileg elismert szakember lép majd fel a Brand Festivalon.

hirdetés
hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

A MOST Fórum október 17-i eseményén a siker összetevőit keresi egy start-up képviselőjével (Muhi Kristóf - Innobie), egy vállalkozóval (Bogár Márk - Chilifarm) és egy befektető segítségével (Pistyur Vera – Oktogon Ventures). Regisztrálj, vegyél részt és tudd meg, hogyan lesz az ötletből siker! (X)

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.