hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámkonferencia 2010

Jézus reklámszerűen fogalmazott

Két hétre elegendő nap bölcsességét hallottunk az idei Reklámkonferencia első napjának plenáris ülésein. A feltaláló, a szerzetes, az iskolaigazgató és a bankvezér szerint sem jó, ahogy minden van.

hirdetés

„A jó reklám emberi, vagyis olyan dolgot kell tartalmaznia, ami hozzánk közel áll, és akkor lesz eredményes, ha megtalálja velünk a kontaktust” – mondta el a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szervezésében zajló Reklámkonferencia plenáris ülésén Rubik Ernő építész-feltaláló. Szerinte az általa fémjelzett Rubik-kocka egy olyan tárgy, ami közel áll az emberekhez, népszerűségét pedig ki is használják a reklámok. Példaként egy nagy csokorra való reklámot mutatott be, ami a találmányára és a kocka azon értékeire épül, mint a dinamizmus, az intellektualitás, valamint a nehéz, de nem lehetetlen megoldás. A Rubik-kocka a világon szinte valamennyi iparág reklámjában feltűnt már, a gyógyszerektől kezdve az autón át akár Baptista egyházig.

A reklám a becsületes városban is hazudik

„Gyerekkoromban igaz volt, hogy a jó bornak nem kell a cégér, de ez ma már nem mondható el” - kezdte beszédét a reklámkonferenciákon edzettek számára különösnek ható Jelenits István piarista szerzetes-teológus, és nyomban megállapította, hogy a reklám bonyolult helyzetet teremtett, hiszen alkalomadtán hazudik, máskor meg nem.

Jelenits István atya (Forrás: Antalfi Anikó)
A helyzet furcsaságát egy Kosztolányi Dezső idézettel világította meg, az Esti Kornél egyik része a becsületes városról szól, ahol a cipőbolt kirakatában lábrontó és tyúkszemet okozó cipőkre hívják fel a figyelmet, az éttermekben pedig ehetetlen ételeket és ihatatlan italokat árulnak. „A reklám a becsületes városban is hazudik, csak ott éppen negatív formában” – magyarázta Jelenits atya.

A szerzetes szerint ma már a városok telítődtek az egymással versengő és harsány, fogyasztásra buzdító reklámokkal, ami az ember méltóságát veszélyezteti, éppen ezért fontosnak tartja azokat a hirdetéseket, amelyek értéket vagy emberi magatartást népszerűsítenek. „Ma divatos különböző emberi testrészeket ábrázolni reklámokon, és ez rossz, kegyetlenség, mert egy ember nem szeletelhető úgy, mint a szalámi” – fogalmazta meg ellenérzését a szerzetes és példaként említette az éppen aktuális Csabahús reklámot, amin szájak láthatók. Jelenits Istvánnak eleve a Csabahús kifejezés sem tetszik, hiszen kannibalizmust sejtet, a szájak pedig éppen nem állnak kapcsolatban az ízleléssel. Ő szívesebben látna például egy étkező családot a képen, hiszen az étkezés nemcsak az ízlelőbimbókról szól, hanem az együtt elfogyasztott étel öröméről.

Mint a hadsereg

„Könyvek ma is vannak, nyomdászok meg már nincsenek. És ez lehet majd a tanárokkal is” – festette le a jövőt Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógiai vezetője, aki a 150 évével fiatalnak számító iskolarendszerről és a kamaszokról beszélt előadásában.

Horn György (Forrás: Antalfi Anikó)
A pedagógus szerint a 19. század a hadsereg szervezéséhez értett a legjobban, és pontosan ennek mintájára sorozták be tankötelezettség címén a gyereket az iskolákba. Az intézmények azonban nem veszik figyelembe a fiatalok sajátosságait, példaként a időérzéküket, a fogalmi gondolkozásukat, előítéletességüket és a szabály-, norma-, értékrend lassan kialakuló folyamatát említette.

Éppen ezért Horn György a jelenlévőktől kért segítséget arra, hogy „az iskola vaskos bástyáit felbontsák”. A pedagógus úgy véli, hogy a gyerekek a médiára odafigyelnek, de a tanárokra nem, főleg, amióta a katedrát elvették. Ráadásul a magas óraszám és a diákok leterheltsége oda vezetett, hogy a tanárok nem gyerekeket, hanem tantárgyat oktatnak, vagyis az iskola lemondott az értékek, szabályok, normák, az öröm és bánat közvetítéséről.

Horn György szerint a szakmai szervezeteknek lenne a feladata, hogy támogatást nyújtsanak civil szervezeteknek a társadalmi célú reklámok kitalálásában, kivitelezésében.

Balkán

Magyarország a világ értéktérképén nem a nyugati posztkommunista országokhoz, hanem a Balkánhoz tartozik – ez már Felcsúti Pétertől, a Raiffeisen Bank vezérigazgatójától hangzott el, aki egy tavaly végzett Tárki-kutatást ismertetett. A felmérés az 1980-as években indult World Value Survey kutatás ötödik hullámában készült, és olyan eredményt közöl, mint hogy száz magyarból 75 gondolja, hogy a törvényeknek mindig engedelmeskedni kell, és hiszi, hogy a sikerhez kemény munka kell, mégis 75 szerint Magyarországon rákényszerül az ember arra, hogy pár szabályt áthágjon, és 82 szerint nem lehet becsületesen meggazdagodni.

„Nem bízhatjuk csak a politikusokra, hogy egy társadalom értékrendje megváltozzon” – mondta a bankvezér, szerinte mindannyiunk felelőssége a változások sürgetése, ezért indították el az Értéktér.hu oldalt.

A délelőtt egy rövid kerekasztal beszélgetéssel zárult, ahol az alábbi gondolatok hangoztak el:

Jézus reklámszerűen fogalmazott, vannak olyan mondatai, amelyek önmagában is megállják a helyüket, és nem csak egy egész gondolatrendszerben. (Jelenits István)

A reklámszakma tudása nem csak profit érdekében használható. (Horn György)

A kapitalista társadalmak a válság hatására az erkölcsi kategóriák hiányát hangsúlyozzák. (Felcsúti Péter)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés