hirdetés
hirdetés
hirdetés

Izzadtságszag

Skoda Fabia-akció

Gusztustalan és buta reklámmal próbálja ránk sózni a Skoda a megmaradt Fabiákat.
hirdetés
Kampány adatok:
Termék: Skoda Fabia-akció
Hirdető:
Porsche Hungária
Ügynökség:
Tonic

Sikerült a Skodának is. Dobbantott. Elérte a gödör alját, innen csak felfelé lehet menni. Hogy miért kellett eljutni eddig, arra biztosan megvan a szakszerű magyarázat, de ha igazán őszintén szembenézünk a valósággal, akkor pontosan tudjuk: csakis helytelen üzleti döntések vezethetnek el oda, hogy az évtizedek óta keleteurópai imázsának hátrahagyásáért küszködő cseh autómárka, a Skoda 2008 januárjában egy középkorú férfi izzadt altestét helyezi reklámjának középpontjába.

Persze önmagában a pénisz vagy tetszőleges emberi testrész reklámba emelése egyáltalán nem bűn. Van rá nagyon sok szép, okos és öncélú példa is, itt viszont sokkal nagyobb a baj. Mégpedig az, hogy az alkotók egy tréfát illesztettek a harminc másodperces kisfilmbe. Úgy gondolták, az rendkívül vicces, ha a célcsoportot megjelenítő középkorú nő a szaunában mellette ülő, középkorú férfi genitáliája körül matat, és amikor a néző megijed, hogy egy taszító amatőr pornójelenet következik, feloldozásként a kamera látóterébe kerül egy Skoda-ajánlatot tartalmazó prospektus. Ekkor erősödik fel a sitcomokból ismert alákevert röhej, hogy tudjuk, ez vicc volt, a főhősnő nem a főhőst fogdosta, mindössze a katalógust akarta elcsenni.

Nagyon nehéz elképzelni az alkotás folyamatát. Az ügynökség képviselőjét, aki prezentálta a filmötletet egy tárgyalóban a bólogató márkagazdáknak. Nehéz elképzelni, hogy felelősen gondolkodó, józan, felnőtt emberek végül megnyomták az entert, és az éterbe engedték a dolgot.

Persze valószínűleg nem retardáltak a kollégák, csak azt gondolták, ismerik a célcsoportot, a csóró középosztálybelit, a panelban senyvedő, eladósodott szerencsétlent, akire rá lehet még akasztani egy hitelautót, ha behozza a lepusztult Suzukit. Bunkóknak olcsó poén is elég. Ugyanaz a cinizmus, mint a Takarékszövetkezet tökös reklámjánál [Lásd Hé, Paraszt! című kritikánkat a Kreatív 2007. októberi számában! – A Szerk.] Ez a reklám minden elemében pimaszul rossz, ezért nincs értelme elemezni. A megvalósítás annyival jobb az ötletnél, hogy nem mozog a kamera az operatőr kezében és éles a kép.

Gondolhatnánk, hogy ez nem egy hazai gyártású film, és kötelező volt átvenni. De nem ez a helyzet. Ez itt készült és pénzt fizettek érte. Nyilván nem sokat. A Skoda több mint kétmilliárd forintot költött médiára 2007-ben (Forrás: TNS Media Intelligence). Ekkora büdzséből biztos futotta volna valami reklámszerűre. Ez ellen mindenkinek tiltakoznia kellett volna. Kézzel-lábbal.

Értékelés: 1
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Kárpáti Márton, az Index egyik volt főszerkesztő-helyettese alapított új médiacéget.

Augusztus 17-től kapható Szeged első független hírportáljának, a Szegeder.hu-nak az első nem online kiadványa. 

A provokatív ökológiai találkozót Nógrád megyében tartják.

Pais Mónika került a budapesti multifunkcionális kompetencia központ élére – írja közleményében az alkoholos italokat gyártó és forgalmazó vállalat.

Részleges fizetőkapuval is terveznek, ami mögé exkluzív anyagokat szánnak.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés