hirdetés
hirdetés
hirdetés

Izzadtságszag

Skoda Fabia-akció

Gusztustalan és buta reklámmal próbálja ránk sózni a Skoda a megmaradt Fabiákat.
hirdetés
Kampány adatok:
Termék: Skoda Fabia-akció
Hirdető:
Porsche Hungária
Ügynökség:
Tonic

Sikerült a Skodának is. Dobbantott. Elérte a gödör alját, innen csak felfelé lehet menni. Hogy miért kellett eljutni eddig, arra biztosan megvan a szakszerű magyarázat, de ha igazán őszintén szembenézünk a valósággal, akkor pontosan tudjuk: csakis helytelen üzleti döntések vezethetnek el oda, hogy az évtizedek óta keleteurópai imázsának hátrahagyásáért küszködő cseh autómárka, a Skoda 2008 januárjában egy középkorú férfi izzadt altestét helyezi reklámjának középpontjába.

Persze önmagában a pénisz vagy tetszőleges emberi testrész reklámba emelése egyáltalán nem bűn. Van rá nagyon sok szép, okos és öncélú példa is, itt viszont sokkal nagyobb a baj. Mégpedig az, hogy az alkotók egy tréfát illesztettek a harminc másodperces kisfilmbe. Úgy gondolták, az rendkívül vicces, ha a célcsoportot megjelenítő középkorú nő a szaunában mellette ülő, középkorú férfi genitáliája körül matat, és amikor a néző megijed, hogy egy taszító amatőr pornójelenet következik, feloldozásként a kamera látóterébe kerül egy Skoda-ajánlatot tartalmazó prospektus. Ekkor erősödik fel a sitcomokból ismert alákevert röhej, hogy tudjuk, ez vicc volt, a főhősnő nem a főhőst fogdosta, mindössze a katalógust akarta elcsenni.

Nagyon nehéz elképzelni az alkotás folyamatát. Az ügynökség képviselőjét, aki prezentálta a filmötletet egy tárgyalóban a bólogató márkagazdáknak. Nehéz elképzelni, hogy felelősen gondolkodó, józan, felnőtt emberek végül megnyomták az entert, és az éterbe engedték a dolgot.

Persze valószínűleg nem retardáltak a kollégák, csak azt gondolták, ismerik a célcsoportot, a csóró középosztálybelit, a panelban senyvedő, eladósodott szerencsétlent, akire rá lehet még akasztani egy hitelautót, ha behozza a lepusztult Suzukit. Bunkóknak olcsó poén is elég. Ugyanaz a cinizmus, mint a Takarékszövetkezet tökös reklámjánál [Lásd Hé, Paraszt! című kritikánkat a Kreatív 2007. októberi számában! – A Szerk.] Ez a reklám minden elemében pimaszul rossz, ezért nincs értelme elemezni. A megvalósítás annyival jobb az ötletnél, hogy nem mozog a kamera az operatőr kezében és éles a kép.

Gondolhatnánk, hogy ez nem egy hazai gyártású film, és kötelező volt átvenni. De nem ez a helyzet. Ez itt készült és pénzt fizettek érte. Nyilván nem sokat. A Skoda több mint kétmilliárd forintot költött médiára 2007-ben (Forrás: TNS Media Intelligence). Ekkora büdzséből biztos futotta volna valami reklámszerűre. Ez ellen mindenkinek tiltakoznia kellett volna. Kézzel-lábbal.

Értékelés: 1
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés